mariska_1
door mariska_1 Jan 2, 2006 om 12:58
Computers & telefonie

Wisselen van Prepay naar abonnement bij KPN

Enige weken geleden werd ik benaderd door KPN/Hi of ik mijn prepaid aansluiting niet wilde wijzigen in een abonnement. Ze boden een sim only abonnement aan, wat voor mij voordeliger zou zijn dan mijn huidige prepaid aansluiting (wat ook correct is).


De medewerker die me dit aanbood had echter weinig antwoorden op vragen als "hoe gaat bellen in het buitenland?" en beloofde de antwoorden na te zoeken en terug te bellen. Een paar dagen later werd ik terug gebeld door een andere medewerker, die niets wist van het eerdere gesprek, maar wel antwoorden kon geven. Al met al klonk het goed, en afgesproken werd dat Hi mij informatie plus een nieuwe sim kaart plus een contract en voorwaarden zou opsturen. Ik kon dan thuis rustig kijken of ik het inderdaad wilde hebben, en dan het contract ondertekenen danwel ongetekend (niet akkoord) terug sturen.


Anderhalve week later: nog geen post gehad van KPN. Wel ontvang ik ineens een sms "de migratie van prepay naar abo is succesvol verlopen". Verbaasd bel ik KPN: ik heb nooit een contract gehad, geen voorwaarden gezien, en nooit toestemming gegeven. Toch wordt ik zomaar omgezet, waarop weet ik niet eens.


Daarop volgen een paar dagen met veel telefoontjes naar KPN, veel kastje naar de muur, en uiteindelijk wordt ik teruggezet naar prepaid. KPN vond dat ik aan de telefoon toestemming had gegeven, en heeft mij daarom omgezet. Ook al heb ik nooit ergens voor getekend en nooit hun post ontvangen. De sim kaart arriveert enige dagen later, en na nog een week komt het contract. Alles is per aangetekende post aan KPN terug gestuurd: het abonnement hoef ik niet meer.


Mijn vriend is exact hetzelfde overgekomen, alleen moest hij nog langer wachten voor hij terug gezet is naar zijn oude prepaid. Ik vraag me af hoeveel mensen dit nog meer is overkomen. Het gaat om mensen die al een prepaid Hi aansluiting hadden, en ergens in december zijn gebeld met eenzelfde vraag. Het is moeilijk om met z'n tweeen (m'n vriend en ik) er een zaak van te maken gezien het geringe financiele belang. Wel gaf de rechtsbijstandverzekering toe dat deze agressieve manier van verkopen eigenlijk aangepakt zou moeten worden, dus misschien zijn er meerdere mensen met deze ervaring?

231 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

NatureTravel
door NatureTravel - Feb 6, 2006 om 16:05
646 Antwoorden / 8 Vragen
0

Telefonische verkoop is vaak behoorlijk misleidend van aanpak. Soms wordt er nog door de verkoper gezegd: "dan hebben wij een overeenkomst" waarop direct ontkennend gereageerd moet worden als dat niet juist is.


Telefonische verkoop is aan regels gebonden en bij deze vorm van verkoop kunt u een beroep doen op de wet "kopen op afstand". Maak daar ook gebruik van als u denkt de dupe te zijn van misleiding. U heeft een bepaalde periode na de -ontvangst- van het produkt waarop de overeenkomst betrekking heeft, het recht de overeenkomst ongedaan te maken.


Feitelijk zou het een goede zaak zijn als deze vorm van handelen voorgelegd wordt aan de OPTA (www.opta.nl, de toezichthouder op de Telecom-markt) om het verstrekken van onjuiste informatie aan de kaak te stellen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer