br
door bruinsma Feb 11, 2014 om 16:16
Computers & telefonie

Word

Kan iemand mij zeggen hoe ik een lege pagina onder een Word document verwijderd krijg? Bijvoorbeeld onder een CV de laatste lege pagina verwijderen. per ongeluk een nieuwe pagina aangemaakt en krijg hem met geen mogelijkheid meer verwijderd. Alvast mijn hartelijke dank.

2239 17 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2014 om 16:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wellicht het getikte gedeelte kopieëren en dat plakken in een nieuwe lege bladzijde?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 11, 2014 om 16:21
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Op de lege pagina met de muis klikken, met de pijltjes toets zo ver mogelijk naar beneden gaan en dan aan de slag met de backspace toets.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Feb 11, 2014 om 16:28
330 Antwoorden / 15 Vragen

control enter doet het ook

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2014 om 16:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerdamarijke,

Vlgs mij krijg je dan juist een extra lege bladzijde erbij. ;-)

@bruinsma,

Ga met je cursor in de lege bladzijde staan en geef backspace totdat je op de geschreven bladzijde uitkomt. (zoals lekkerisdat al aangegeven heeft)

Suc6

gerdamarijke
door gerdamarijke - Feb 11, 2014 om 16:35
330 Antwoorden / 15 Vragen

sorry, fout antwoord, control enter is hier niet voor.

br
door bruinsma - Feb 11, 2014 om 16:43
10 Antwoorden / 16 Vragen

Sorry, alle antwoorden werken niet. Wij hebben Windows 8. Alvast weer mijn hartelijke dank

mahadma
door mahadma - Feb 11, 2014 om 16:46
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Kopieer je complete tekst en niets meer dan dàt, plak deze in een nieuw leeg document, en sla dit op onder een andere naam. Probeer het eens.

zoekster
door zoekster - Feb 11, 2014 om 17:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Met je cursor op de de laatste ruimte op je volle pagina gaan staan (dat hij daar 'knippert) en dan delete ingedrukt houden.

Bijvoorbeeld de cursor direct na de laatste punt van je tekst plaatsen (op de geschreven pagina) en dan delete.

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2014 om 17:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bruinsma,

Dat je W8 hebt doet er niet zoveel toe. Je kunt dan beter de versie van Office vermelden.

De door 'zoekster' vermeldde oplossing werkt bij mij ook zo.

@mahadma,

.....Kopieer je complete tekst en niets meer dan dàt, plak deze in een nieuw leeg document, en sla dit op onder een andere naam.....
1e reactie gelezen?

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Feb 11, 2014 om 17:27
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Excusie, Edrick.

br
door bruinsma - Feb 11, 2014 om 19:56
10 Antwoorden / 16 Vragen

Allemaal bedankt voor de reacties. Helaas lukken alle adviezen niet.
Normaal is het simpel te kopieren, maar ik had een speciale CV met kleuren etc.
Dit lukt dus niet op deze manier dan. Ga hem nu dan maar helemaal opnieuw maken.
Jammer, er zou toch een manier moeten zijn, dat deze pagina gemakkelijk te verwijderen is.
Maar bedankt voor de moeite.

aurora1
door aurora1 - Feb 11, 2014 om 20:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien printen en dan de bladzijden scannen en zo weer op de pc zetten?

ton schaaf
door ton schaaf - Feb 12, 2014 om 11:30
62 Antwoorden / 46 Vragen

@ Bruinsma

Indien u Word 2013 gebruikt, vindt u waarschijnlijk de oplossing van het probleem door op het vraagteken (helpfunctie) rechtsboven te klikken. Typ in het zoek-vak “lege pagina verwijderen”. Met behulp van de aanwijzingen kunt u kunt dan per ongeluk aangebrachte lege alinea’s of pagina-einden zichtbaar maken en vervolgens verwijderen. Wellicht staan dezelfde aanwijzingen ook in de helpfunctie van Word 2010.

Met vriendelijke groet,

Ton Schaaf.

er
door erikmulder - Feb 12, 2014 om 12:50
32 Antwoorden / 0 Vragen

Een mogelijkheid is om te kijken waarom de lege pagina wordt toegevoegd.
Met ¶ (home tab, paragraph) krijg je te zien of er een pagina einde is toegevoegd, of een aantal regeleindes (te zien als ¶).
Deze weghalen en het past weer.
Is dit nog niet genoeg, dan kun je nog de marges verkleinen (page layout tab, page setup).

sc
door scontra - Feb 13, 2014 om 12:47
66 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 11 feb 2014, 16:33
@bruinsma,

Ga met je cursor in de lege bladzijde staan en geef backspace totdat je op de geschreven bladzijde uitkomt. (zoals lekkerisdat al aangegeven heeft)

Suc6

Het document moet daarna nog wel even opnieuw worden opgeslagen (opslaan als) aangezien de niet gewenste pagina daarna pas is verdwenen.

vr.gr. scontra

br
door bruinsma - Feb 16, 2014 om 14:38
10 Antwoorden / 16 Vragen

Graag wil ik Erik Mulder bedanken. Dit werkte als enige. Geweldig, dank je wel.

edrick3
door edrick3 - Feb 16, 2014 om 14:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bruinsma,

Fijn voor je dat het toch is opgelost.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.