dr
door drupi01 Aug 13, 2008 om 02:43
Computers & telefonie

XP herkent mijn PDA niet meer

Sinds een paar dagen herkent Windows XP mijn PDA (Mio P350) niet meer. Ik kan daarom mijn agenda niet meer synchroniseren. In het systeemvak wordt aangegeven: Onbekend apparaat. Het opnieuw installeren van ActiveSync leverde ook niets op.

Ik heb ook een systeemherstel uitgevoerd naar een datum waarop het allemaal wél werkte, maar dit mocht helaas niet baten.

Hopenlijk hebben jullie een oplossing voor dit probleem!

816 6 Rapporteer

ph
door phinder - Aug 13, 2008 om 08:52
433 Antwoorden / 4 Vragen

ALLES deinstalleren ( op de officiele manier ) en daarna opnieuw alles ( inclusief de drivers ) opnieuw installeren. Probeer ook eens een andere USB-poort want daar kan het probleem ook nog wel eens liggen !

Gr. Phinder

dr
door drupi01 - Aug 14, 2008 om 00:46
11 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo phinder,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb ActiveSync via het configuratiescherm/software verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd. Helaas zonder resultaat. Ik heb echter nooit extra drivers hoeven te installeren. Windows herkende de PDA altijd automatisch. Soms was er geen herkenning, maar na opnieuw opstarten van Windows was het probleem meestal over. Dit keer niet dus.

Herman

labswans
door labswans - Aug 14, 2008 om 08:15
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Zet de pda eens op een andere usb poort. Waarschijnlijk heeft u hem op een andere aangesloten dan normaal. U zou bij aparaten beheer kunnen kijken of bi de usb verbindingen geen geel uitroepteken te zien is wat duid op een conflict of probleem ivm bijvoorbeeld geen juiste driver voor een usb poort

labswans

gsm
door gsm - Aug 14, 2008 om 10:04
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Gebruik je wel ActiveSync v4.5?
Als je een oudere versie gebruikt vervang die dan door 4.5

Sluit eventueel de MIO niet aan en open ActiveSync v4.5.
Klik op Bestand, Verbindingsinstellingen en dan op Verbinding maken...
Volg de instructies.

GSM

dr
door drupi01 - Aug 14, 2008 om 12:56
11 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt allemaal. Het probleem is inmiddels opgelost.
Ik werkte al met ActiveSync 4.5. Ook heb ik verschillende USB poorten geprobeerd, zonder resultaat.

Ik heb toen de helpfunctie van ActiveSync geraadpleegd en bij het item "Een ActiveSync verbinding onderzoeken" heb ik punt 1 t/m 4 uitgevoerd. Ik heb eerst op de PDA het vinkje bij USB verbindng weggehaald en ActiveSync afgesloten. Toen het vinkeje weer gezet en afgesloten en daarna de PDA herstart (punt 4).
Hierna bleek het probleem te zijn opgelost.

Met dank aan jullie voor de suggesties,

Herman

gsm
door gsm - Aug 15, 2008 om 20:58
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Herman,

Hartelijk voor deze uitgebreide informatie.
Hier kunnen nog veel mensen, die met een dergelijk probleem zitten, voordeel van hebben.

GSM