ag
door agnesnico Jan 12, 2011 om 16:30
Computers & telefonie

Xp stopt met installeren met nog 12 min te gaan

hallo,
ik wilde xp gaan herinstalleren,met servicepack 2 erbij,
hij begon met installeren maar bij nog 12 min blijft hij steken.
als ik de cd eruit haal en de comp opnieuw opstart blijft dit scherm terugkomen, ik kan dus nergens meer inkomen.
weet iemand hoe dit wel kan?

1103 31 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jan 12, 2011 om 16:33
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Start eens op met een herstel cd dus via je cd rom.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 12, 2011 om 16:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Foutje mijnerzijds niet goed gelezen je werkt dus al met de cd.Het kan ook wezen dat je harddisk beschadigd is.

pino123
door pino123 - Jan 12, 2011 om 16:38
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Het kan ook zo zijn dat eventueel de CD beschadigd of vuil is.

invalide
door invalide - Jan 12, 2011 om 16:39
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ik mag mijn werkende CD van Win XP met servicepack II hier niet aanbieden zie forum regels maar testen met een Linux CD kan wel.

Bak op andere PC een CD met Linux Ubuntu 10.4 en probeer deze eerst eens.
Als dat lukt heb je hem werkend en is de harde schijf goed.

Als de schijf beschadigd is kun krijg je een melding en is opdelen in 2 stukken mogelijk en nogmaals proberen.

Als je Ubuntu 10.4 erop kreeg (gratis) zal XP er ook op kunnen dus probeer eens eens zo of alles nog goed is.

gsm
door gsm - Jan 12, 2011 om 17:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Heb je wel lang genoeg gewacht (minstens een half uur)? Het installatieproces lijkt soms niet verder te gaan, maar komt vaak na geruime tijd toch weer tot leven.

quantas
door quantas - Jan 12, 2011 om 17:30
670 Antwoorden / 0 Vragen

Ga eens naar huis met je nutteloze antwoorden die in het geheel niet kloppen.

Het kan diverse oorzaken hebben, uiteraard moet je hem niet uit gaan zetten als ie bezig is dan kan je gewoon weer opnieuw beginnen, als ts een serial heeft op zijn pc met sp1 dan kan ie met een sp2 niet installeren.
Ook is het van belang of ts een oem code heeft met bijhorende cd of een retailversie die 2 kunnen nl ook niet op elkaar.

Huur een expert in ipv zelf te puzzelen kost u uiteindelijk meer.

=invalide schreef op woensdag 12 jan 2011, 16:39: Ik mag mijn werkende CD van Win XP met servicepack II hier niet aanbieden zie forum regels maar testen met een Linux CD kan wel.

Bak op andere PC een CD met Linux Ubuntu 10.4 en probeer deze eerst eens.
Als dat lukt heb je hem werkend en is de harde schijf goed.

Als de schijf beschadigd is kun krijg je een melding en is opdelen in 2 stukken mogelijk en nogmaals proberen.

Als je Ubuntu 10.4 erop kreeg (gratis) zal XP er ook op kunnen dus probeer eens eens zo of alles nog goed is.

ro
door ron530 - Jan 12, 2011 om 17:43
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Dat het zelfde scherm blijft terugkomen komt omdat xp de installatie af wil maken. Fout zal niet in de harde schijf of geheugen zitten, de cd/dvdspeler en de cdrom zijn wel verdacht.

pino123
door pino123 - Jan 12, 2011 om 18:01
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=invalide schreef op woensdag 12 jan 2011, 16:39]Ik mag mijn werkende CD van Win XP met servicepack II hier niet aanbieden zie forum regels maar testen met een Linux CD kan wel.

Bak op andere PC een CD met Linux Ubuntu 10.4 en probeer deze eerst eens.
Als dat lukt heb je hem werkend en is de harde schijf goed.

Als de schijf beschadigd is kun krijg je een melding en is opdelen in 2 stukken mogelijk en nogmaals proberen.

Als je Ubuntu 10.4 erop kreeg (gratis) zal XP er ook op kunnen dus probeer eens eens zo of alles nog goed is.

Fijn dat jij Ubuntu draait, helaas moeten we dit bij elk topic lezen. Lees de vraag eens een geef daar eens antwoord op i.p.v. dat overloze ge.... over Ubuntu.

pino123
door pino123 - Jan 12, 2011 om 18:03
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ook is het van belang of ts een oem code heeft met bijhorende cd of een retailversie die 2 kunnen nl ook niet op elkaar.

Ik begrijp dat het niet bij elkaar past, maar daar stopt niet de installatie van. Je krijgt een melding.

quantas
door quantas - Jan 12, 2011 om 18:11
670 Antwoorden / 0 Vragen

Installatie kan blijven hangen kan doorgaan, het kan vanalles zijn.
Ik heb wat dat betreft al zat gekke dingen gezien in die jaren.

Maar feit blijft velen willen zelf teveel puzzelen en weten bijgod niet waar men mee bezig is, als ik problemen heb met mijn auto ga ik ook naar de garage toe.

ro
door ron530 - Jan 12, 2011 om 18:12
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als je nog 12 minuten te gaan hebt dan is het registratieproces al voltooit. Ik vraag me af of het de originele cd rom betreft of één waar sp 2 mee gebrand is zo ja dat stopt de installatie.

ro
door ron530 - Jan 12, 2011 om 18:33
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@Quantas, een pc is geen auto en software/hardware problemen horen hier goed thuis. Jammer dat Agnesnico nog niet gereageerd heeft want de oplossing kan heel simpel zijn.

snah
door snah - Jan 12, 2011 om 18:50
654 Antwoorden / 61 Vragen

Het kan inderdaad van alles zijn .
Belangrijk is , heb jij een legale code ( serial nummer van xp )
Zo ja , en als niets anders lukt , kan jij een ander schijfje van xp , moet wel dezelfde versie zijn ( is ook te downloaden ) gebruiken om xp te installeren en dan wel jouw legale code invoeren.

Hans

quantas
door quantas - Jan 12, 2011 om 18:52
670 Antwoorden / 0 Vragen

Zeg ik dat dan.
Ik zeg alleen dat veel mensen teveel zelf puzzelen en bijgod niet weten wat ze aan het doen zijn en dus meer kapot kunnen maken.
En dus beter een expert in kunnen huren die het meteen goed oplost.

=ron530 schreef op woensdag 12 jan 2011, 18:33: @Quantas, een pc is geen auto en software/hardware problemen horen hier goed thuis. Jammer dat Agnesnico nog niet gereageerd heeft want de oplossing kan heel simpel zijn.

ro
door ron530 - Jan 12, 2011 om 18:57
4084 Antwoorden / 17 Vragen

En ik maar denken dat je voor het echte installatie proces begint als je de registratie periode al doorlopen hebt. In die laatste 12 minuten worden internet en zo meer geconfigureerd, klik je internet verbinding configureren aan en de verbinding is er niet gaat de pc hopeloos staan wachten. Het zou handig zijn als ts meld wat er op dat scherm staat.

quantas
door quantas - Jan 12, 2011 om 19:03
670 Antwoorden / 0 Vragen

Registratie periode kan ook naderhand vriend.
Zolang er nog tijd op staat en je pc niet opnieuw opstart is ie nog bezig dan krijg je beeldscherm instellingen etc dus je roept schijnbaar veel maar weet echt niet wat schijnbaar.

Registratie is iets als laatste want in 99% van de gevallen is de internet controller nog niet geinstalleerd.

Ik heb er een kleine 25 per dag staan dus weet echt wel hoe het proces werkt

ro
door ron530 - Jan 12, 2011 om 19:24
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Na formatteren moet je de productcode invoeren die letters en cijfers, dan gaat het installeren verder en krijg je als die "leuke schermpjes" daar staat ook de resterende tijd op. Pas bij het einde krijg je product registreren vink ik altijd weg dat doe ik later wel. Maar ik kan het zo maar mis hebben want ik verwar productcode ook al met registratiecode.

quantas
door quantas - Jan 12, 2011 om 19:27
670 Antwoorden / 0 Vragen

Het wordt gevraagd om het in te voeren ja, maar dat hoeft niet 30 dagen kan je hem zo gebruiken.
Maar je moet wel weten wat je doet inderdaad.

Wij werken met installaties via een unattend schijf en plaatsen dus alles tegelijk erop incl adobe etc etc.
Daarna komt pas de registratie van de productcode.

Met 7 werkt dat nog handiger met een customized OPK kit alleen een particulier kan en mag die niet gebruiken.

=ron530 schreef op woensdag 12 jan 2011, 19:24: Na formatteren moet je de productcode invoeren die letters en cijfers, dan gaat het installeren verder en krijg je als die "leuke schermpjes" daar staat ook de resterende tijd op. Pas bij het einde krijg je product registreren vink ik altijd weg dat doe ik later wel. Maar ik kan het zo maar mis hebben want ik verwar productcode ook al met registratiecode.

ro
door ron530 - Jan 12, 2011 om 20:00
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Quantas dit is XP geen vista of 7. Je start op met de cd rom in de speler en XP gaat opstartbestanden laden onder in het blauwe scherm zie je dat, soms valt het scherm nog uit maar is niet erg, de pc start opnieuw op en vraagt om te formatteren na dit voltooid te hebben start de pc weer op. Na een paar schermpjes verder zie je in eens 5 lege invulvelden en waarempel dan moet je de product code invoeren pas als die klopt kan je verder, klopt die niet kun je het vergeten, de echte installatie van windows XP begint dan pas en kun je de resterende tijd bij benadering zien" geschatte tijd 36 minuten of zo" De pc van vraagsteller stopt als die nog 12 minuten te gaan heeft en zit dus in de afrondingsfase zeg maar het configureren van internet en bureaublad.

Maar om niet van de werkelijke vraag af te wijken, de speler dan wel de cd rom is het probleem.

quantas
door quantas - Jan 12, 2011 om 20:27
670 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt schijnbaar.

Ik doe er tig per dag ook met XP nog ja en ik weet wanneer ik mijn xp code invoer, inderdaad wordt het gevraagd van te voren ja maar ja ik zeg al eerder dat hoeft niet ingevuld te worden.

Alleen kan jij dat niet met retail dat werkt nl alleen met OEM.

Bij 7 om een vb te noemen hoeft het ook niet meer als ik het doe met de OPK kit dan heb je 30 dagen nog de tijd.
Doe jij het met een retail heb jij 4 dagen de tijd.

Dus gelieve eerst eens lezen en dan pas roepen.

ro
door ron530 - Jan 12, 2011 om 20:50
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Alleen kan jij dat niet met retail dat werkt nl alleen met OEM.

Ik niet alleen maar als je goed gelezen hebt vraagsteller ook niet. Cd rom, particulier!!.

Je bijdrage heeft dus geen enkele nut tenzij vraagsteller in licentie pc's verkoopt.

quantas
door quantas - Jan 12, 2011 om 20:52
670 Antwoorden / 0 Vragen

Jij wilt niet weten hoeveel winkels illegaal oem hebben verkocht en nog doen.
En als je goed leest heeft TS ook geen originele gebruikt die bij zijn pc zat want dat was hoogstwaarschijnlijk gezien de vraag sp1.

ro
door ron530 - Jan 12, 2011 om 20:56
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@uantas ik vind dat je uit nek kletst en zakelijk/particulier door elkaar haalt. Vraagsteller haakt af en wordt niet geholpen. maar evengoed bedankt voor de zinloze bijdrages.

invalide
door invalide - Jan 12, 2011 om 20:59
787 Antwoorden / 5 Vragen

Als je mijn verhaal goed leest weet je dat ik XP prof.. had met Service Pack II erbij en die kan ik gewoon voor iedereen bakken.

Er hoeft geen code ingevoerd te worden en deze legale CD uit de Spindel...

Maar ik wil hem helemaal niet overhalen naar Linux Ubuntu. Heb er geen bezwaar tegen maar noemde het om te testen of zijn CD, legaal of illegaal maakt mij niets uit, maar alleen om te testen of de computer of zijn CD of speler fout was.
Verder niets.

Ik werk nu niet met Ubuntu of Windows, maar op Tablet PC met Android.
Dit is de Linux versie van Google en dus ook zij gaan op een aangepaste Linux over!
Het enige probleem wat ik dagelijks tegen kom is dat alle virussen niet werken.
Ik heb er diverse binnengehaald maar installeren is onmogelijk!

invalide
door invalide - Jan 12, 2011 om 21:02
787 Antwoorden / 5 Vragen

Als de vragensteller een goed antwoord wil;

help mij

Ze weten nauwelijks iets van mijn voorkeur maar voor Windows een zeer goed forum waar ik sinds begin deze eeuw niet meer naar toe hoef.

ag
door agnesnico - Jan 12, 2011 om 23:26
8 Antwoorden / 23 Vragen

hoi
wat een reacties
ik heb van een kennis ook een xp geleend en die erin gedaan, zelfde probleem hij installeerd alles en blijft hij steken met nog 12 min te gaan .
zag wel op een engelse forum iets staan dat het mogelijk te maken had met een virus of met een installatie van videokaart, maar begreep het allemaal niet zo goed in het engels. dus ik hoop nog steeds op een reactie . Die vanm Linux ga ik maar eens proberen. iig bedankt

quantas
door quantas - Jan 12, 2011 om 23:29
670 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zelf blijven prutsen huur een expert in.

Een virus heeft daar 0,0 mee te maken, en de videokaart al helemaal niet.

ro
door ron530 - Jan 13, 2011 om 19:41
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Hoi Agnesnico, als de boel gaat hangen wat staat er dan op het scherm en is er nog schijfactiviteit, knippert het lampje van de harde schijf nog? zo ja dan loopt de pc niet vast maar is nog volop bezig. Het afronden van de installatie duurt langer omdat de specifieke hardware geïnstalleerd wordt. probeer het eens met enkel monitor, toetsenbord, muis en ethernet verbinding. Alle andere randapparaten los halen. Video en geluidskaart hebben bij een schone installatie geen invloed.

gsm
door gsm - Jan 14, 2011 om 21:54
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij het installeren kan het helpen om de PC zo eenvoudig mogelijk te maken.
Verwijder alle onnodige hardware, of maak de kabels, die tijdens de installatie niet nodig zijn, los van het moederbord. Probeer daarna de installatie nogmaals.

pino123
door pino123 - Jan 14, 2011 om 22:06
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@Ron,

Zeer waarschijnlijk heb jij gelijk. ik heb op mijn werk zeer vaak XP moeten installeren. Dan vraagt hij idd om een productiecode, of hij geeft aan later deze in te voeren. Daarna vraagt hij of hij moet registeren, zit er idd geen internet verbinding achter zal hij zeer waarschijnlijk eindeloos gaan zoeken.

Dat is hier zeker niet het geval. Het heeft op een kale pc ook weinig te maken met een virus of videokaart. Zelf denk ik dat de CD beschadigd is en de computer de data niet kan lezen en hierdoor niet verder installeert. Dit aangezien het op meerdere computers hetzelfde geval blijkt te zijn.

pino123
door pino123 - Jan 14, 2011 om 22:08
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=invalide schreef op woensdag 12 jan 2011, 20:59]Als je mijn verhaal goed leest weet je dat ik XP prof.. had met Service Pack II erbij en die kan ik gewoon voor iedereen bakken.

Er hoeft geen code ingevoerd te worden en deze legale CD uit de Spindel...

Maar ik wil hem helemaal niet overhalen naar Linux Ubuntu. Heb er geen bezwaar tegen maar noemde het om te testen of zijn CD, legaal of illegaal maakt mij niets uit, maar alleen om te testen of de computer of zijn CD of speler fout was.
Verder niets.

Ik werk nu niet met Ubuntu of Windows, maar op Tablet PC met Android.
Dit is de Linux versie van Google en dus ook zij gaan op een aangepaste Linux over!
Het enige probleem wat ik dagelijks tegen kom is dat alle virussen niet werken.
Ik heb er diverse binnengehaald maar installeren is onmogelijk!

Android, Linux versie van Google, denk het niet! Verder ben je weer je dagelijkse onzin aan het verkopen, verkoop je geen cd'tjes in je online winkeltje?