sf
door sfinx64 Mar 13, 2004 om 14:42
Computers & telefonie

Zal ik kiezen voor Pretium Telecom

Ik wil graag via een andere carrier gaan bellen.
Heeft iemand ervaringen met Pretium Telecom?

612 4 Rapporteer

mr
door mrtelecom - Apr 16, 2004 om 13:01
7 Antwoorden / 0 Vragen

Pretium is, ondanks hun 'laagste kostengarantie', absoluut niet de goedkoopste. Als je op basis van die claim klant wordt en aanspraak wilt maken op die garantie, worden je dusdanig veel obstakels op je weg gelegd, dat het voor de meesten niet de moeite waard is hun claim te incasseren.
Wie in jouw geval wel de beste keuze is, hangt van tal van factoren af. Hoe goed dient de kwaliteit te zijn (als je af en toe een kraakje op de lijn of 'in gesprek' krijgt, terwijl de persoon die je belt gewoon thuis is en niet in gesprek is, niet erg vindt; hoe vaak bel je en hoe lang; wanneer bel je (piek of dal); bel je veel interlokaal of juist lokaal; bel je veel naar mobiel; etc. etc.)
Dus geef eerst even een belprofiel en dan kijken we verder.
Overigens werk ik voor een concullega van Pretium: Euphony.

ta
door tamaraderoo - Apr 16, 2004 om 13:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bel via Pretium, hiervoor belde ik via Tele-2 maar sinds ik via Pretium bel is mijn rekening gehalveerd.

sc
door schonenberg - Apr 16, 2004 om 13:01
5 Antwoorden / 0 Vragen

Lees bij pretium ook de kleine letertjes, zoals de kosten voor bellennaar mobiel (je betaald de eerste seconde bij de verbinding al een hele minuut telefoneren. Informeeer ook eens naar de service die ze verlen en de acties die ze hebben hoe betrouwbaar zijn ze houden ze zich aan de afspraken of staan er opnieuw ergens heeeeeele kleine lettertjes die ze de mogelijkheid bieden om een uitbetaling omdat je een andere klant aangeeft minimal uitsteld omdat je eerst een jaar moet telefoneren met pretium.
Ik heb ervaring met pretium twee jaar geleden weliswaar maar deze was zeker niet klantvriendelijk. Ben dus overgestapt naar een andere aanbieder, zorgvuldige voorluchting gehad, er is gekeken naar mijn belgedrag waar een passens advies op wordt gegeven, alles tot in de ountjes geregeld, een vriendelijk calcenter en dan nog maar niet te spreken over de gratis belminuten die je elke maand krijgt. Ik ben zeer tevreden over Euphony.

ja
door jansen_1 - Aug 9, 2004 om 15:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

neen,het is een slecht en duister bedrijf.

in het begin van de maand wordt het bedrag afgeschreven en pas twee weken later krijg je bij verbruik van 36 euro een overzicht.

De tarieven zijn hoger dan bij KPN.