an
door annekepeters Aug 13, 2017 om 17:38
Computers & telefonie

Zeer onvriendelijke medewerkers en een waardeloze mobiele telecomprovider. Ongel

Zeer onvriendelijke medewerkers en een waardeloze mobiele telecomprovider. Ongelofelijk dat zoiets bestaat in Nederland.
De klant heeft gewoon niks te vertellen: "moderne dictatuur". Ik had de factuur allang betaald, maar zij beweren van niet, omdat het geld was overgemaakt op hun oude rekeningnummer. Nu moet ik een boete van €15 betalen, die naar mijn mening onterecht is, omdat ik gewoon op tijd betaald heb. Het geld dat ik overgemaakt had naar ze heb ik tot op heden nog niet terug ontvangen. Ze hebben me zelfs verteld dat ik het zelf terug moet vragen bij de bank om het terug te laten vorderen, omdat zij dit niet konden doen. Zelf moet ik wel op tijd betalen, omdat ze anders dreigen met boetes en afsluiting, maar zodra ik mijn geld terug wil, moet ik onwijs lang wachten en word ik aan het lijntje gehouden. Ik ben heel erg boos en zit zeker nog een jaar vast aan simpel, is er iets dat ik kan doen?

2146 12 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 13, 2017 om 17:54
7190 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien kunt u het nog eens via een contactformulier aan ze uitleggen.
https://www.simpel.nl/contactformulier

Cookies
door Cookies - Aug 13, 2017 om 17:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik neem aan dat je bericht hebt ontvangen (mail, sms) dat hun rekeningnummer is gewijzigd. Het is dan wel jouw verantwoordelijkheid het geld over te boeken naar de juiste rekening.

tijger1
door tijger1 - Aug 13, 2017 om 17:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien in het vervolg met een automatische incasso betalen, dat voorkomt dit soort problemen.

Po
door Pontiac - Aug 13, 2017 om 18:38
131 Antwoorden / 5 Vragen

betalen en ophouden met klagen , dan gaat jouw wereld er een stuk prettiger uitzien !

diumenge
door diumenge - Aug 13, 2017 om 18:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus u maakt een fout, maar de provider is waardeloos? Betalen op het verkeerde rekeningnummer is hetzelfde als niet betalen. U maakt er zelf een puinhoop van.

edrick3
door edrick3 - Aug 13, 2017 om 21:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik had de factuur allang betaald, maar zij beweren van niet, omdat het geld was overgemaakt op hun oude rekeningnummer.
En daar ben je dus de fout ingegaan.
Ze hebben het dus niet ontvangen en DUS heb je niet op tijd betaald en dus een boete.
Die is dus terecht.

sw
door swat1500 - Aug 14, 2017 om 10:23
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Als u geld overmaakt naar een bankrekening die niet meer bij de ontvanger in gebruik is dan kan die ontvanger niet meer bij dat geld en dus ook niet meer terug boeken. U moet dan, via uw bank, de nieuwe gebruiker van dat betreffende rekeningnummer daartoe verzoeken.
De provider valt in deze casus niets te verwijten.

ge
door george321 - Aug 14, 2017 om 10:35
390 Antwoorden / 1 Vragen

Als die bankrekening opgeheven is kan je bij de bank vragen om terug te storten, immers zij weten niet waar ze er heen moeten. Al geprobeerd?

reflecs
door reflecs - Aug 14, 2017 om 12:34
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Het geld dat ik overgemaakt had naar ze heb ik tot op heden nog niet terug ontvangen. Ze hebben me zelfs verteld dat ik het zelf terug moet vragen bij de bank om het terug te laten vorderen, omdat zij dit niet konden doen.

Maar heeft u dan nu wel contact opgenomen met uw bank?
Als het een behoorlijk oud rekeningnummer is, waar het op lijkt, kunnen zij er verder niets mee.
En als u dan vervolgens zelf niets in gang zet bij uw bank, dan gebeurt er ook niets.

wildrat
door wildrat - Aug 14, 2017 om 14:58
15 Antwoorden / 6 Vragen

Neem aan dat U Ortel bedoelt, maar dit terzijde, vele semi overheids instanties zijn zonder aankondiging ineens overgestapt op een ABNAMRO rekening terwijl ze daarvoor een ING rekening hadden. Bijv. CAK EVIDES op de acceptgiro bijgevoegd staat ineens een nieuw rek.nr. vaak staat oude rek.nr nog in adresboek van mijn ABN AMRO app. Het is dat ik nog redelijk goed kan lezen maar weet zeker dat veel mensen dezelfde fout als u maken. Zit weinig anders op dan de vrij lage boete van 15€ maar voor lief te nemen. Zou kijken of bij de afschrijving naar oude rekening nr. Bedrijfslogo verscheen een makkelijke controle of rekening nog gekoppeld is aan desbetreffend bedrijf. Zo ja, dan kunt u een copie overschrijving opsturen met de toevoeging dat in de toekomst u weet dat ze nieuwe bankrekening hebben. Coulance heet dat volgens mij

diumenge
door diumenge Aug 14, 2017 om 17:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waar gaat dit over? De vraag gaat over de telefoonprovider Simpel, niet over Ortel. Het gaat ook niet over semi overheidsinstanties. Een bedrijfslogo dat verschijnt bij het overschrijven, nog nooit gezien of van gehoord. En wat is het nut van een kopie van de overschrijving opsturen? Als ik u moet betalen en ik betaal iemand anders, wat wilt u dan met de kopie die daar het bewijs van is? Laat u de betaling dan maar zitten? Dat zou heel coulant zijn inderdaad...

tijger1
door tijger1 Aug 14, 2017 om 17:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diumenge. @wildrat ziet de eerste letters van ongel(ofelijk) aan voor de naam van de provider.:-))