Zeer onvriendelijke medewerkers en een waardeloze mobiele telecomprovider. Ongel
Zeer onvriendelijke medewerkers en een waardeloze mobiele telecomprovider. Ongelofelijk dat zoiets bestaat in Nederland.
De klant heeft gewoon niks te vertellen: "moderne dictatuur". Ik had de factuur allang betaald, maar zij beweren van niet, omdat het geld was overgemaakt op hun oude rekeningnummer. Nu moet ik een boete van €15 betalen, die naar mijn mening onterecht is, omdat ik gewoon op tijd betaald heb. Het geld dat ik overgemaakt had naar ze heb ik tot op heden nog niet terug ontvangen. Ze hebben me zelfs verteld dat ik het zelf terug moet vragen bij de bank om het terug te laten vorderen, omdat zij dit niet konden doen. Zelf moet ik wel op tijd betalen, omdat ze anders dreigen met boetes en afsluiting, maar zodra ik mijn geld terug wil, moet ik onwijs lang wachten en word ik aan het lijntje gehouden. Ik ben heel erg boos en zit zeker nog een jaar vast aan simpel, is er iets dat ik kan doen?
Misschien kunt u het nog eens via een contactformulier aan ze uitleggen.
https://www.simpel.nl/contactformulier
Ik neem aan dat je bericht hebt ontvangen (mail, sms) dat hun rekeningnummer is gewijzigd. Het is dan wel jouw verantwoordelijkheid het geld over te boeken naar de juiste rekening.
Dus u maakt een fout, maar de provider is waardeloos? Betalen op het verkeerde rekeningnummer is hetzelfde als niet betalen. U maakt er zelf een puinhoop van.
Ik had de factuur allang betaald, maar zij beweren van niet, omdat het geld was overgemaakt op hun oude rekeningnummer.
En daar ben je dus de fout ingegaan.
Ze hebben het dus niet ontvangen en DUS heb je niet op tijd betaald en dus een boete.
Die is dus terecht.
Als u geld overmaakt naar een bankrekening die niet meer bij de ontvanger in gebruik is dan kan die ontvanger niet meer bij dat geld en dus ook niet meer terug boeken. U moet dan, via uw bank, de nieuwe gebruiker van dat betreffende rekeningnummer daartoe verzoeken.
De provider valt in deze casus niets te verwijten.
Als die bankrekening opgeheven is kan je bij de bank vragen om terug te storten, immers zij weten niet waar ze er heen moeten. Al geprobeerd?
Het geld dat ik overgemaakt had naar ze heb ik tot op heden nog niet terug ontvangen. Ze hebben me zelfs verteld dat ik het zelf terug moet vragen bij de bank om het terug te laten vorderen, omdat zij dit niet konden doen.
Maar heeft u dan nu wel contact opgenomen met uw bank?
Als het een behoorlijk oud rekeningnummer is, waar het op lijkt, kunnen zij er verder niets mee.
En als u dan vervolgens zelf niets in gang zet bij uw bank, dan gebeurt er ook niets.
Neem aan dat U Ortel bedoelt, maar dit terzijde, vele semi overheids instanties zijn zonder aankondiging ineens overgestapt op een ABNAMRO rekening terwijl ze daarvoor een ING rekening hadden. Bijv. CAK EVIDES op de acceptgiro bijgevoegd staat ineens een nieuw rek.nr. vaak staat oude rek.nr nog in adresboek van mijn ABN AMRO app. Het is dat ik nog redelijk goed kan lezen maar weet zeker dat veel mensen dezelfde fout als u maken. Zit weinig anders op dan de vrij lage boete van 15€ maar voor lief te nemen. Zou kijken of bij de afschrijving naar oude rekening nr. Bedrijfslogo verscheen een makkelijke controle of rekening nog gekoppeld is aan desbetreffend bedrijf. Zo ja, dan kunt u een copie overschrijving opsturen met de toevoeging dat in de toekomst u weet dat ze nieuwe bankrekening hebben. Coulance heet dat volgens mij
Waar gaat dit over? De vraag gaat over de telefoonprovider Simpel, niet over Ortel. Het gaat ook niet over semi overheidsinstanties. Een bedrijfslogo dat verschijnt bij het overschrijven, nog nooit gezien of van gehoord. En wat is het nut van een kopie van de overschrijving opsturen? Als ik u moet betalen en ik betaal iemand anders, wat wilt u dan met de kopie die daar het bewijs van is? Laat u de betaling dan maar zitten? Dat zou heel coulant zijn inderdaad...
@diumenge. @wildrat ziet de eerste letters van ongel(ofelijk) aan voor de naam van de provider.:-))
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wie weet de naam van het metaalbedrijf dat in de Kanaalstraat zat in Utecht?t
Waarschijnlijk in de jaren 60 - 60. Het kan ook een zinkbedrijf geweest zijn of gieterij maar het was iets met metaal. Tips welkom. Lees meer
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Waar is het pensioen gebleven van he Pannevis metaaltechniek bedrijf uit Utrecht?
Het bedrijf pannevis machinefabriekuit utecht is opgeheven. Maar wie is nu de rechtsopvolger? Het pensieon is het poseidon fonds blijkbaar maar dat bestaat ook al niet meer. Wie weet waar dit pesioen heen is gegaan? We lopen vast. Bedankt voor iedere tip die u kunt geven. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer