Heb sinds augustus 2009 UPC en dit is na de overname Ziggo geworden. Nu ben ik in april overgestapt naar KPN, dat ging helemaal super. Niks aan de hand. Tot dat ik vandaag een factuur krijg met 'Afkoop resterende abonnementstermijnen':
Afkoop resterende abonnementstermijnen bellen 131,19 euro Afkoop resterende abonnementstermijnen internet 236,72 euro Afkoop resterende abonnementstermijnen Digitale TV 62,75 euro
Totaal 432,12 euro
Mijn vraag kunnen ze dit eisen op zo'n oud contract? Altijd stil zwijgend verlengd. Kan ik dit aanvechten? Iemand hier ervaring mee?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Stilzwijgende verleng is één maand opzegtermijn. Toch niet een of ander nieuw contract aangegaan door te switchen van pakket of een 'gratis' apparaat te accepteren?
Ergens klopt er iets niet. Afkoopsommen zijn alleen van toepassing als je je contract vroegtijdig stopt. Heeft u recentelijk uw contract gewijzigd en daardoor een nieuw abo genomen? Dit denk ik als eerste.
Net als de anderen vermoed ik dat je iets gewijzigd hebt in je abonnement, waardoor je weer een abonnement van 2 jaar had. Gratis tablet? Upgrade of downgrade van je pakket?
Jouw verhaal is alleen mogelijk wanneer je in een jaarcontract zit. In jouw geval zou je afgelopen jaar dus gebruik moeten hebben gemaakt van een actie waardoor je abonnement gekoppeld werd aan een jaarcontract. Je kan ons hier geen privébericht sturen, maar als je via Twitter (www.twitter.com/ZiggoWebcare) of Facebook (http://bit.ly/FBziggo) een privébericht stuurt met jouw klantnummer, adres en een verwijziging naar dit topic, dan zoeken we het voor je uit!
even naar ziggo bellen. ik zit ook op de ziggo community maar dat is een klanten help community dat gaat alleen om vragen over storingen en problemen met apperatuur. voor dit moet je toch met ziggo zelf af handelen.
Heb dit ook in april gedaan en had allinone wat je maandelijks kunt opzeggen. Had geen speciaal actie abonnement. Normaal wordt dan door KPN je contract bij Ziggo stopgezet een maand na aanmelding. Moest ook maar 15€ betalen vanwege 1/3 maand abo. Dus hier is echt veel meer aan de hand en je had dus allang kunnen controleren wanneer je contract bij Ziggo afliep. Ga dat eerst maar eens na en als daar iets aan de kant van Ziggo iets niet klopt ga dan pas schreeuwen
als het contract stilzwijgend verlengd is, heb je bij mijn weten 1 maand opzegtermijn en niet meer per jaar ookal zal Ziggo beweren dat dit wel zo is. kijk even op https://www.consuwijzer.nl/thema/abonnement-contract-opzeggen-en-stilzwijgende-verlenging Volgens consuwijzer is deze eindafrekening inderdaad niet terecht. NB schrijf dus een brief aan ziggo waarin je aangeeft dat je maar 1 maand opzegtermijn hebt, omdat jouw abonnement al lang over zijn 1e jaar heen is. en dat jij dit hebt opgezocht op Consuwijzer. Schrijf dat je NIET betaalt en dat je geld dat automatisch wordt afgeschreven van jouw bankrekening zal storneren. Dat kan op jouw online bank pagina doorgaans ook online gebeuren, dat storneren (terug laten storten van een automatische incasso). Veel succes.
door diumengeMay 17, 2017 om 17:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Hoezo zal Ziggo beweren dat de opzegtermijn een jaar is? Pure onzin.
fa
door familymanMay 17, 2017 om 17:51
888 Antwoorden / 1 Vragen
@Marsgoddes, wat een portie onzin. Na het 24 maanden contract gaat de 1 MAAND opzegtermijn in. Echter, als je iets wijzigt in je contract wordt er automatisch een nieuw contract aangegaan voor 24 maanden. Ga je dan na (voorbeeld) een paar maanden later naar een ander dan zal je een opzegvergoeding moeten betalen omdat je aan een nieuw contract begonnen bent. Maar dat is terug te vinden in "mijn ziggo".
Vraagsteller: je schrijft: "Heb sinds augustus 2009 UPC en dit is na de overname Ziggo geworden."
Nu vergeet u ergens te schrijven: "Tussentijds heb ik wat in mijn contract gewijzigd en daardoor ben ik een nieuw contract aangegaan, ik heb dit niet bekeken in 'mijnziggo' "
Dan ga je verder: "Nu ben ik in april overgestapt naar KPN, dat ging helemaal super. Tot dat ik vandaag een factuur krijg met 'Afkoop resterende abonnementstermijnen':"
door sid010May 19, 2017 om 11:32
1 Antwoorden / 1 Vragen
Ja daar heeft u gelijk in. Al was die tussentijdse verandring meer dan een jaar geleden waardoor de afkoop onterecht is. Gelukkig is het opgelost. Bedankt voor uw reactie!
Sid010 gooit een vraag op vraag en antwoord om vervolgens nergens meer op te reageren. Het is dus vrij zinloos om te speculeren wat er aan de hand zou kunnen zijn.
door sid010May 19, 2017 om 11:29
1 Antwoorden / 1 Vragen
Ja excuus, nieuw op deze site en kreeg geen meldingen van al jullie reacties. Is opgelost, was inderdaad iets veranderd in mijn pakket alleen zonder dat ik dit wist dus kreeg deze factuur automatisch. Was dus onterecht en is gelijk terug gedraaid. Heel erg bedankt alsnog!
Laat het een waarschuwing zijn voor mensen die van plan zijn om over te stappen , zonder te informeren of er kosten verbonden zijn na het opzeggen van een lopend contract.Ik was van plan om over te stappen naar Ziggo,maar dat doe ik na het lezen van deze vraag niet.Overigens moet Ziggo jou wel schriftelijk melden dat je contract met een jaar verlengd is na een mutatie en dat je een bedenktijd van 2 weken hebt. Als ze dat niet gemeld hebben , heb je een maand opzegtermijn.
Is opgelost, was inderdaad iets veranderd in mijn pakket alleen zonder dat ik dit wist dus kreeg deze factuur automatisch. Was dus onterecht en is gelijk terug gedraaid. Hart verzwaking rijker, maar gelukkig geen 432,21 euro armer.
Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten. Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig????
Lees meer
Ik heb een klacht over Ista. Het gaat om de eindafrekening. Ik heb 2 appartementen in dezelfde flat. Het zijn allebei 1 persoonshuishoudens en overdag aan het werk. De ene huurder betaalt een voorschot van 80 euro en krijgt nog 57 euro terug. De andere huurder betaalt een voorschot van 140 euro en moet......941 euro bij betalen. Hier klopt iets niet. Ista geeft als antwoord: De meters liegen
...
Lees meer
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer