ex
door exbusdriver Jul 27, 2017 om 22:47
Elektronica & tv

Aankoop tv en installatie kosten

hallo ik wil een nieuwe tv kopen word gratis thuis gebracht maar als ik de zenders geinstalleerd wil hebbeb kost dat €50 is dat normaal volgens de winkel de konden ze daar door goede sevice verlenen zeiden ze

4178 15 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jul 27, 2017 om 22:55
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Weet u, @exbusdriver, als u het zelf niet kan installeren, calculeer dan ook extra kosten in, voor " goede service" moet nu eenmaal betaald worden. Veel mensen kunnen alles zelf maar ook, veel mensen zijn linkshandig. Dus... als nitwit: ik zelf zou €50,00 betalen als het voor me geïnstalleerd werd.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 27, 2017 om 23:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als uw tv geprogrammeerd moet worden en ook de zenders op volgorde moeten worden gezet dan is dit geen onredelijk bedrag.
Ze hadden het ook bij de prijs in kunnen doen dan had u geen extra kosten gehad maar was de tv ineens duurder.
Het moet ergens vandáan komen.

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2017 om 23:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet natuurlijk niet welke provider u hebt voor uw tv, maar als die tv aangesloten wordt, hoeft u helemaal geen zenders te "installeren". Die hebt u dan gewoon door op de verschillende nummers te klikken.

Maar als die leverancier veel meer voor u moet doen, waarom zou hij daarvoor dan niet hetaald worden!

Gr
door Grunn1 Jul 27, 2017 om 23:29
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zodra je een nieuwe tv voor het eerst aanzet moet je eerst het installatie proces doorlopen. Veel zaken zijn logisch maar voor sommige instellingen is enige kennis vereist. Taal, tijd, beeld formaat, geluid, HDMI voorkeuren, contrast, kleur, internet verbinding enz. Als,ik alleen al kijk hoeveel instel mogelijkheden mijn tv heeft, enige kennis is zeker vereist want de handleiding geeft weinig uitleg.

tenormin
door tenormin Jul 27, 2017 om 23:29
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, na thuiskomst had Ziggo een en ander gewijzigd, was ik van op de hoogte. Maar bij thuiskomst, alle kanalen zijn nu anders en, volledig nitwit, nu moet ik allerlei andere dingen intoetsen voor ik een programma kan zien. Breedbeeld is pleitte, alleen: zie half beeld en ook: is veel helderder, hoewel dit geen woord is. Maar wil  geen professional inschakelen voorveen weer analoge bbeeld, kijk niet veel. Evengoed, het service geld zou geen probleem moeten zijn.

tijger1
door tijger1 Jul 27, 2017 om 23:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, welke taal, heel moeilijk, beeld formaat? niet nodig, HDMI  instelling onzin, tijd? doet hij zelf. @tenormin. Niet "alle kanalen" zijn heel anders. Een aanral aparte kanalen zijn verplaatst of gewijzigd..

Cookies
door Cookies Jul 28, 2017 om 00:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Die hebt u dan gewoon door op de verschillende nummers te klikken..... Geen idee wat je daarmee bedoeld. Je moet natuurlijk wel de zenders laten zoeken, analoog of digitaal of analoog + digitaal. Het hele installatieproces wijst zich vanzelf en op de t.v. zelf zit ook een manual. Kind kan de was doen.

ex
door exbusdriver - Jul 27, 2017 om 23:23
1 Antwoorden / 2 Vragen

de provider is ziggo de kanalen staan vast verder hoeft er niks geinstalleerd worden is 2e tv in de slaap kamer waar al een tv staat verder niks

Gr
door Grunn1 Jul 27, 2017 om 23:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je hoeft het niet te doen maar een installateur werkt niet voor niks.

ja
door janf43 Jul 27, 2017 om 23:44
733 Antwoorden / 0 Vragen

Dan laat u de TV toch alleen bezorgen en doet u de installatie zelf? Ik heb enige jaren gelden al, een smart TV, gekocht en laten installeren. De monteur/bezorger is daar toch wel een uurtje mee bezig geweest. Maar als u het zelf kan...

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare Jul 28, 2017 om 09:08
78 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk dat je een nieuwe tv aan het overwegen bent. Zit je bij Ziggo? Dan kan je het ook zelf eens gratis proberen met behulp van ons stappenplan welke je kan vinden op onze website (KLIK). Als je er dan nog niet uitkomt kan je ook altijd even bellen met Ziggo en we helpen je er gratis doorheen. Komen we er dan nog niet uit? Dan hebben we altijd een monteur achter de hand. In alle gevallen scheelt het jou de € 50 voor installatie.

Groet,
Pim van Ziggo

aurora1
door aurora1 Jul 28, 2017 om 13:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Afgezien van het ongepaste tutoyeren, @Pim van Ziggo: + 10

ge
door george321 - Jul 27, 2017 om 23:35
390 Antwoorden / 1 Vragen

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken-op-meerdere-tvs/

Ge
door Genee - Jul 27, 2017 om 23:39
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens op de internet site van uw kabel-aanbieder hoe u de zenders in moet stellen.

emcede
door emcede - Jul 28, 2017 om 07:45
960 Antwoorden / 4 Vragen

Werkte u gratis toen u nog op de bus reed? Nee, degene die de zenders installeert ook niet.

ex
door exbusdriver Jul 28, 2017 om 08:11
1 Antwoorden / 2 Vragen

nee werkte niet gratis er werd een kaartje gekocht en dan werden de passagiers netjes zonder extra kosten van a naar b gebracht zonder dat ze dan diesel of iets dergelijk bij moesten kopen en als het zo simpel is zo als ik als advies heb gekregen en dat ziggo het meeste werk doet zonder betalingen te hoefden doen begrijp ik niet waarom ik €50 moet betalen voor zo simpel iets en waar voorheen de winkels trots waren op hun service

panter22
door panter22 Jul 28, 2017 om 09:48
6599 Antwoorden / Vragen

€50  is nog niet een zo'n hoog bedrag. Kijk wat de mediamarkt rekent:
http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/ps-tv.html

emcede
door emcede Jul 28, 2017 om 10:37
960 Antwoorden / 4 Vragen

Als het zo simpel is, waarom doet u het dan niet zelf? U kiest ervoor de installatie door de winkel te laten doen. Dat kost geld. Als u het zelf doet, kost het geen geld. Het is maar waar je voor kiest. En als je kiest voor de hulp, dan moet je dat betalen. Simpel genoeg...

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 28, 2017 om 22:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Maar bij het buskaartje zat uw loon, de brandstof, het onderhoud en de afschrijving al in.
Als je ergens de tv goedkoop op de kop weet te tikken dan komen er logischerwijs kosten bij.
Koopt u de tv bij bijvoorbeeld een EP winkel dan is installeren thuis meestal gratis.
Bij de Media Markt is het toestel dan voordeliger maar betaalt u voor alle extra's.

panter22
door panter22 - Jul 28, 2017 om 08:05
6599 Antwoorden / Vragen

Bij een nieuwe tv moet je meestal ook een poot er onder schroeven. Zit dat bij de prijsi nbegrepen?
De zenders installeren is het probleem niet. Dat gaat automatisch. Maar een smart tv installeren is wat ingewikkelder.
Je moet wel even de codes voor de tv van je provider bij de hand hebben.

Topantwoord

ro
door ron503 - Jul 28, 2017 om 08:58
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou wel eens willen weten welke winkel 50 euro extra vraagt voor enkel het instaleren van de zenders onder het motto goede service want van een winkel mag je toch verwachten dat zij al service verlenen.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 28, 2017 om 13:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dus moet de prijs van de tv omhoog.
Een half uurtje iemand laten.bezorgen en instellen is echt wel €50 .
Service moet ook betaald worden, gelukkig snappen veel.mensen dit wel.

ex
door exbusdriver Jul 28, 2017 om 22:50
1 Antwoorden / 2 Vragen

de winkel is expert ook nog een een winkel waar je onderdelen van ziggo kunt krijgen

Cookies
door Cookies Jul 28, 2017 om 22:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waar moet ik bij onderdelen van Ziggo aan denken?

costnix
door costnix Jul 30, 2017 om 10:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@carola83: aan de letters Z, I, g en O ;-)

hansje klein
door hansje klein - Jul 28, 2017 om 09:14
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ziggowebcare had hierboven al eerder gereageerd ... maar er géén nieuwe post van gemaakt!

Leuk dat je een nieuwe tv aan het overwegen bent. Zit je bij Ziggo? Dan kan je het ook zelf eens gratis proberen met behulp van ons stappenplan welke je kan vinden op onze website (KLIK). Als je er dan nog niet uitkomt kan je ook altijd even bellen met Ziggo en we helpen je er gratis doorheen. Komen we er dan nog niet uit? Dan hebben we altijd een monteur achter de hand. In alle gevallen scheelt het jou de € 50 voor installatie.

Groet,
Pim van Ziggo

holstein
door holstein - Jul 28, 2017 om 09:17
922 Antwoorden / 16 Vragen

Niet iedereen heeft verstand van alles en sommigen zijn in dit soort dingen zelfs onwetend, dat is nou eenmaal zo en als een winkelier 50 euro vraagt om je zenders even te installeren dan mocht hij de tv gewoon houden en ging ik naar een ander, het is voor hem minuten werk.
Service heet zoiets, is bij mijn lokale dealer de gewoonste zaak van de wereld, daar hou je klanten mee....

hansje klein
door hansje klein Jul 28, 2017 om 09:44
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Klik één bericht terug, daar staat het antwoord van Ziggo ... Alhoewel ik zèlf dit niet kan bevestigen omdat ik via een schotel kijk. Het Philipstoestel geeft stapsgewijs de installatie aan.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 28, 2017 om 13:06
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Dat vind ik een redelijk bedrag, heb ik (2 linker handen) ook betaald. Maar ook internet werd aangesloten en een mediabox, tevens werd het beeld e.d. goed afgestemd. Monteur is ca. een uur bezig geweest.

me
door mein33 - Jul 28, 2017 om 13:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

waarom ik €50 moet betalen voor zo simpel iets

@exbusdriver schreef het bovenstaande en daardoor vraag ik mij af waarom hij dan het installeren van de zenders zou willen laten doen als dit "zo simpel is".  Die € 50,00 verdien je dan toch even heel simpeltjes zelf.
Arbeidsuren kosten nou eenmaal geld en alleen busdrivers konden "vroeger" leven van het fooitje dat ze van (bijna) elke passagier kregen bij de kaartverkoop, maar die tijd ligt allang achter ons. ;-))

marita5
door marita5 - Jul 28, 2017 om 22:59
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@exbusdriver  ,

Het is niet alleen het installeren van de zenders , klik op de rode regel .

https://www.expert.nl/expert-installatiebox-smart-tv

DOOR EXBUSDRIVER 28 JUL. 2017 OM 22:50
1 ANTWOORDEN / 2 VRAGEN

de winkel is expert ook nog een een winkel waar je onderdelen van ziggo kunt krijgen .