Sa
door Saspas Jul 29, 2018 om 21:42
Elektronica & tv

Aankoop tv mediamarkt

 Op 12-7 hebben mijn ouders een tv gekocht (850,--) Op 13 -7 kregen ze allemaal strepen te zien door de tv. Op 14-07 tv terugebracht naar mediamarkt, er zijn door hun fotos gemaakt dat er geen schade aan de buitenkant zichtbaar is dus moest het intern liggen. Vervolgens na 2 weken kregen we te horen dat we konden kiezen uit 3 mogelijkheden. 550,-- betalen voor reparatie Ongerepareerd retour U doet afstand van uw product. Wij zijn hier niet mee akkoord gegaan en hebben daarop geantwoord met de vraag of ze bewijs wilde sturen dat de fout bij mijn ouders ligt. Niu dat hebben ze inmiddels gisteren gedaan met ineens enorme scheuren in beeld. Dit kan toch allemaal niet, mijn ouders kunnen er inmiddels niet meer van slapen. De tv heeft 17 branduren en hebben enorm gespaard voor deze tv. Wat kan ik doen??? Help ons aub

6836 20 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jul 29, 2018 om 21:48
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Media Markt zal moeten aantonen dat het probleem door de schuld van uw ouders is ontstaan. Op de gemaakte foto's is niets te zien. En er zal ongetwijfeld het een en anders opgeschreven zijn toen de tv ingenomen werd.

Helaas is recht hebben iets anders dan ook recht krijgen. Als uw ouders een rechtsbijstandverzekering hebben, dan die inschakelen. Ook een wijze les voor de volgende keer. MM is leuk om te kopen, maar daarna houdt het echt op met de service.

tenormin
door tenormin - Jul 29, 2018 om 22:15
16836 Antwoorden / 108 Vragen

In dit geval (ik weet het: mosterd na de maaltijd) jammer dat de TV niet online gekocht is. Retour MM. Maar dat ze je ouders nu op nog meer kosten willen jagen, - €300,00 is geen kattenpis: (€ 500,00 verlies), ergens jokt MM de boel bij elkaar. Als de TV in hun ogen goed zou zijn geweest hadden ze hem kostenloos moeten repareren, maar niets daarover aanbieden: niet juist. Hoop dat je ouders een rechtsbijstands verzekering hebben, want hier klopt iets helemaal niet.

diumenge
door diumenge Jul 29, 2018 om 22:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ook een online gekochte TV kan je niet zomaar retourneren als deze defect is. Neemt niet weg dat er iets niet klopt, MM moet aantonen dat het defect niet door de kopers is veroorzaakt.

tenormin
door tenormin Jul 29, 2018 om 23:26
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Dan heb ik het verkeerd, wat MM betreft @diumenge. Bij Wehkamp een TV besteld die, ook met bijgekocht installeren, strepen, balken en noem maar ook vertoonde; is moeiteloos retour gegaan.

zw
door zwaardvis - Jul 29, 2018 om 22:18
1525 Antwoorden / 51 Vragen

"er zijn door hun fotos gemaakt dat er geen schade aan de buitenkant zichtbaar is"

Wie is hun? Mediamarkt of uw ouders?

marita5
door marita5 - Jul 29, 2018 om 23:29
11517 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sillguusje ,

Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was.

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Neem contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/contact/#

Of consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-consuwijzer

Sa
door Saspas Jul 30, 2018 om 13:16
Antwoorden / 1 Vragen

Gedaan???? bedankt

marita5
door marita5 Jul 30, 2018 om 13:23
11517 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

Grunnen.
door Grunnen. - Jul 30, 2018 om 00:15
509 Antwoorden / Vragen

Ik weet niet wat het merk en formaat van de TV is, maar als het een groot formaat scherm is hoef je de TV niet te brengen ,maar komt er een monteur bij je thuis na het aanmelden van de storing. Ik krijg het vermoeden dat de TV omgevallen is of een opdonder gehad heeft gezien de strepen op het scherm. Heeft MM gemeldt waarom het geen reparatie onder garantie is

Sa
door Saspas Jul 30, 2018 om 13:18
Antwoorden / 1 Vragen

Ja zeggen dat wij hem hebben laten vallen maar dat is echt niet zo, fotos zijn er bij inname gemaakt en er was niets te zien!
En inderdaad een groot scherm maar zijn ze niet komen halen hoor.

Grunnen.
door Grunnen. Jul 30, 2018 om 15:32
509 Antwoorden / Vragen

Nee dat dat ze hem niet halen schreef ik al , ze sturen een monteur aan huis.Strepen over het beeld is meestal het gevolg van los geraakte contacten veroorzaakt door een val of iets dergelijks . Dat zie je niet aan de buitenkant , maar wel als je de TV openmaakt voor reparatie .Normaal gesproken wordt een dag oude TV direct omgeruild voor een nieuwe .

Gr
door Grunn1 - Jul 30, 2018 om 01:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Er mist iets in dit verhaal.
Als een tv binnen 6 maanden stuk gaat (stoot, val en andere schade  valt hier niet onder) dan moet de MM aantonen dat u niet schuldig bent. Wat voor reden geven ze op? Zie ik niet in uw vraag terug komen.
Als een tv tijdens de garantie periode stuk gaat kost het de MM (of welke verkoper ook) niks want dat gaat via de fabrikant of een door de fabrikant aangewezen reparateur dus waarom zou een verkoper moeilijk doen.
Wellicht is de tv bij de MM gevallen en geven ze u de schuld maar u heeft foto’s waarop geen schade is en wat zeggen ze daarvan?

Sa
door Saspas Jul 30, 2018 om 13:20
Antwoorden / 1 Vragen

Het wordt nu steeds gekker, ze beweren dat ze zelf hem hebben laten vallen terwijl we bewijs hebben dat het niet zo is, kan niet teveel zeggen nu want hebben nu juridische stappen ondernomen.

panter22
door panter22 - Jul 30, 2018 om 08:56
6599 Antwoorden / Vragen

Je ouders hebben die tv teruggebracht naar de MM. In de doos? Die tv zetten ze op de toonbank van de klantenservice van de MM.
Wat heeft die klantenservice met die tv gedaan?\
In de doos laten zitten, niet opengemaakt, er op vertrouwd dat de juiste tv in de doos is gestopt?
Of, heeft de klantenservice de tv uit de door gehaald, gekeken of ze hem aan de praat konden krijgen.
Heeft de klantenservice foto's gemaakt? In ieder geval hebben ze de tv ingenomen en toch niet op de innamebon vermeld dat er zichtbare gebreken aan het toestel waren.
Nu blijkt de tv scheuren in het beeld te hebben. Dat moet dan toch gebeurd zijn tussen de inname van de klantenservice en het reparatiebedrijf.
Van wie hebben jullie gehoord van de schade aan de tv? Een brief of telefoontje van het schadebedrijf?
Heb je al contact opgenomen met de plaatselijke MM? Daar is toch de tv onbeschadigd gebracht.
Persoonlijk met de papieren naar die MM. Niet bellen. Vragen om een nieuwe tv. Ga zelf en neem je ouders mee.

Sa
door Saspas Jul 30, 2018 om 16:42
Antwoorden / 1 Vragen

Allemaal gedaan, ze blijven bij hun standpunt, we zijn nu via de juridische weg

panter22
door panter22 Jul 30, 2018 om 19:17
6599 Antwoorden / Vragen

Dat zou ik ook maar doen. Succes.

ro
door ron503 - Jul 30, 2018 om 09:43
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Terug naar de mediamarkt want zij hebben geconstateert dat de tv geen schade had ten tijde van inleveren. Ik vrees dat er tijdens het transport naar het reparatie centrum schade is ontstaan en die schade is uw ouders niet aan te rekenen. Er is door de foto's bewijs dat de tv geen uiterlijke schade vertoonde en zal de Mediamarkt alsnog garantie dienen te verlenen of kunnen besluiten uw ouder een nieuw toestel te geven.

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2018 om 09:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou even m'n gebruikersnaam wijzigen (of wil je graag spam?)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 30, 2018 om 10:40
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd dient Mediamarkt te bewijzen dat de oorzaak bij uw ouders ligt. Zoals u de klacht beschrijft lijkt het mij onmogelijk dat Mediamarkt dat kan.
Het is niet de eerste keer dat personeel van Mediamarkt kennelijk de geldende wetgeving niet kent (of negeert).
Kort gezegd: Mediamarkt dient gratis te repareren en als dat niet kan ewen geheel nieuw soortgelijk tV toestel te leveren.
Zie voor de relevante wetgeving: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

ro
door ron503 Jul 30, 2018 om 11:25
1229 Antwoorden / 0 Vragen

@ gerritaltena, nu al schermen met wetten en zomeer is nog helemaal niet van toepassing want zodra een tv in uiterlijk goede staat bij de Mediamarkt is ingeleverd dan heeft de klant aan de voorwaarden voor inlevering voldaan. Voor schade tijdens transport is de Mediamarkt verantwoordelijk en zal de Mediamarkt die verantwoordelijkheid ook op zich gaan nemen.

br
door brui0929 - Jul 30, 2018 om 12:06
635 Antwoorden / 10 Vragen

U heeft garantie de MediaMarkt is de verkoper en moet de tv repareren. Kijk eens op www.consuwijzer.nl

nancy du grand
door nancy du grand - Jul 30, 2018 om 12:18
16 Antwoorden / Vragen

Was de tv wel nieuw. MM wil nog wel eens gebruikte apparaten als nieuw verkopen. Tweemaal zelf ervaren. Dus een goede raad voor de volgende keer. Bij MM alleen gaan kijken. Nooit kopen.

Sa
door Saspas Jul 30, 2018 om 16:43
Antwoorden / 1 Vragen

Dat vraag ik me af, kan ik dat ergens checken???

reivi22
door reivi22 - Jul 30, 2018 om 12:24
66 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is de waanzin ten top wat betreft service van de Mediamarkt.
U zegt zelf dat de schade intern was,dus geen schade aan de buitenkant ,dus moet de Mediamarkt u gewoon een nieuwe tv geven of hetzij geld terug.
Helaas heeft de Mediamarkt een groot deel van de electronica markt in handen in Nederland ook de BCC winkels zijn volgens mij nu in hun handen.
U staat in u recht om geld of een nieuwe tv te krijgen.
Ik vind dit echt een schandaal.
Ik vind de Mediamarkt zo weer zo een rommelmarkt en een onsympathieke uitstraling hebben om daar iets te kopen.

mo
door moniquet - Jul 30, 2018 om 12:43
3 Antwoorden / 0 Vragen

Daarom neem ik altijd contact op met het merk en ga nooit terug naar de Mediamarkt.

Ad
door Ad007 - Jul 30, 2018 om 13:35
13 Antwoorden / Vragen

Volgens de algemene consumentenregels (zie de consumentenbond geldende regels) moet de MM onmiddellijk een nieuwe TV geven en niets repareren U heeft recht op een nieuwe ongeprepareerde TV als die na zo'n korte tijd pappot gaat.

En anders moeten zij aannemelijk maken dat de TV door U is kapotgemaakt.

Als U een inname formulier heeft waar de nu ontstane schade niet op staat vermeld dan is zonneklaar dat Uw TV bij de firma MM kapot is gegaan en is dus niet Uw schuld.

Een rechtsbijstandverzekering inschakelen en/of via de consumenten bond, een nieuwe TV vragen (nee eisen) in een een fabriek ‘s originele  dichte verpakking (ook daar gaat het bij de MM wel eens fout en krijg je een gerepareerde retour ) Laat hen ook de eerdere gemaakte foto's van de fout in het beeldscherm maar eens goed bekijken.
.
Ps. Geef ook aan dat U de eventuele advocaatkosten of andere kosten, voor het oplossen van deze zaak, ook op hen gaat verhalen.
.

Ad
door Ad007 - Jul 30, 2018 om 13:49
13 Antwoorden / Vragen

Volgens de algemene consumentenregels (zie de consumentenbond geldende regels) moet de MM onmiddellijk een nieuwe TV geven en niets repareren U heeft recht op een nieuwe ongeprepareerde TV als die na zo'n korte tijd kapot gaat.

En anders moeten zij aannemelijk maken dat de TV door U is kapotgemaakt.

Als U een inname formulier heeft waar de nu ontstane schade niet op staat vermeld dan is zonneklaar dat Uw TV bij de firma MM kapot is gegaan en is dus niet Uw schuld.

Een rechtsbijstandverzekering inschakelen en/of via de consumenten bond, een nieuwe TV vragen (nee eisen) in een fabriek ‘s originele dichte verpakking (ook daar gaat het bij de MM wel eens fout en krijg je een gerepareerde retour) Laat hen ook de eerdere gemaakte foto's van de fout in het beeldscherm maar eens goed bekijken.
.

Ps. Geef ook aan dat U de eventuele advocaatkosten of andere kosten, voor het oplossen van deze zaak, op hen gaat verhalen

Ad
door Ad007 - Jul 30, 2018 om 13:50
13 Antwoorden / Vragen

Volgens de algemene consumentenregels (zie de consumentenbond geldende regels) moet de MM onmiddellijk een nieuwe TV geven en niets repareren U heeft recht op een nieuwe ongeprepareerde TV als die na zo'n korte tijd kapot gaat.

En anders moeten zij aannemelijk maken dat de TV door U is kapotgemaakt.

Als U een inname formulier heeft waar de nu ontstane schade niet op staat vermeld dan is zonneklaar dat Uw TV bij de firma MM kapot is gegaan en is dus niet Uw schuld.

Een rechtsbijstandverzekering inschakelen en/of via de consumenten bond, een nieuwe TV vragen (nee eisen) in een fabriek ‘s originele dichte verpakking (ook daar gaat het bij de MM wel eens fout en krijg je een gerepareerde retour) Laat hen ook de eerdere gemaakte foto's van de fout in het beeldscherm maar eens goed bekijken.
.

Ps. Geef ook aan dat U de eventuele advocaatkosten of andere kosten, voor het oplossen van deze zaak, op hen gaat verhalen

ja
door jan24 - Jul 30, 2018 om 13:59
109 Antwoorden / 4 Vragen

Ook ik heb wel eens een vervelende ervaring gehad met MM. Laat dat helder zijn.
Maar het verhaal van de TV komt mij zeer vreemd over. En vooralsnog reageert topicstarter niet (meer).
Er wordt ook bijna zonder enige restrictie er van uit gegaan dat MM moet zorgen voor een fatsoenlijke oplossing. Terecht, maar de reacties zijn allemaal wel erg eenzijdig.
Ik zou nog wel wat meer willen weten over de toestand van de TV tijdens het aanbieden van het apparaat. Er zijn foto's gemaakt, die zou ik wel eens willen zien. En ook van de zijde van MM wil ik wel eens vernemen wat zij hieromtrent te melden hebben, hoor en wederhoor.

marita5
door marita5 Jul 30, 2018 om 14:23
11517 Antwoorden / 15 Vragen

@Jan24 , Ts heeft wel gereageerd zie hier :

OOR SILLGUUSJE@GMAIL.COM 30 JUL. 2018 OM 13:18
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ja zeggen dat wij hem hebben laten vallen maar dat is echt niet zo, fotos zijn er bij inname gemaakt en er was niets te zien!
En inderdaad een groot scherm maar zijn ze niet komen halen hoor.

ja
door jan24 Jul 30, 2018 om 16:01
109 Antwoorden / 4 Vragen

Excuses, klopt, had echter niet gekeken bij Toon reacties.

marita5
door marita5 Jul 30, 2018 om 16:03
11517 Antwoorden / 15 Vragen

Is niet erg , gebeurd mij ook wel eens .

marita5
door marita5 Jul 30, 2018 om 17:11
11517 Antwoorden / 15 Vragen

@jan24 , OT , ik kan niet meer reageren op uw vraag betreft de site . Ik lees dat u Google Chrome gebruikt , Installeer de extensie click&clean van hotcleaner.com . U ziet dan bovenaan een rode C verschijnen , klik daarop met links kies dan opties vink alles aan wat u wilt , onder extra vink aan verwijder privegegevens wanneer chrome sluit suc6 . Sorry Ts .

Sa
door Saspas Jul 30, 2018 om 18:30
Antwoorden / 1 Vragen

Excuus maar als ik op ieder bericht moet reageren ben ik daar een dagtaak aan kwijt, moet gewoon ook werken ????????????
Zit eigenlijk op een reactie van mm te wachten maar duurt enorm lang????

Hoe voeg ik fotos toe???

tijger1
door tijger1 Jul 30, 2018 om 21:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar MM reageert hiet echt niet.

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2018 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat moet ik mij voorstellen bij enorme scheuren in beeld?

marita5
door marita5 Jul 30, 2018 om 16:04
11517 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , volgens mij bedoeld Ts met scheuren in het beeld , dat het beeldscherm gebarsten is .

zw
door zwaardvis Jul 30, 2018 om 21:24
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Of misschien porno gekeken?

holstein
door holstein - Jul 31, 2018 om 13:44
922 Antwoorden / 16 Vragen

Wat een ergernis dat bedrijf, eens te meer reden om bij de lokale dealer te kopen, die geven wel service, geen antwoord op u vraag, maar hopelijk hebben mensen dat ook eens door dan alleen die paar tientjes voordeel, dat er vaak niet eens is....