mo
door molspijk Nov 6, 2006 om 10:51
Elektronica & tv

Aansluiten KPN op dvd recorder.

Allen wil ik bedanken voor hun welgemeende antwoorden.

iK heb naar aanleiding van jullie suggesties een an ander proberen uit te voeren, maar het is mij niet gelukt de recorder aan de praat te krijgen.Misschien mijn leeftijd.73 jaar. Ik heb altijd met sucses aangesloten maar dit lukt mij niet.Ik ben nu helemaal opnieuw begonnen.Alle aansluitingen op de KPN digitaalontvanger zijn juist aangesloten.Tv en radio werken.Achter op de TV zitten drie scartaansluitingen EXT 1,EXT2, en EXT3. Vanaf KPN heb ik de scartkabel van tv naar EXT1 ingeplugd.De scartkabel van de DVD rec. loopt naar EXT2.Hier ergens gaat het dan fout.Als ik dan probeer de zenders op de recorder te programmeren, zoekt hij de zenders, maar als hij klaar is.staat er GEEN SIGNAAL Aeria of kabel. Dus ik krijg nu dus geen zenders.

Hopelijk ben ik wat duidelijker geweest.Ik heb naar vermogenalles geprobeert maar ben nu ten einde raad.

Nogmaals allen hartelijk bedankt en hopelijk heeft een van jullie nog suggesties  die mij verder helpen

          Vr. groet,    D. Molenaar

1608 3 Rapporteer

ph
door phinder - Nov 6, 2006 om 11:02
433 Antwoorden / 4 Vragen

Via welke connectie moet de dvd-recorder zijn signaal vandaan krijgen ??? Ik mis namelijk de verbinding tussen KPN-ontvanger en DVD-recorder !! Hierdoor krijgt de DVD-recorder inderdaad geen signaal.

Mocht het de bedoeling zijn dit via de TV te laten lopen, dan gaat dit niet werken !

Overigens hoeven er geen zenders meer ingesteld te worden op de DVD-recorder. De uitgang van KPN heeft maar 1 signaal. Deze komen op de DVD-recorder binnen, waarschijnlijk op Ext1. Afhankelijk van welke zender er op het KPN-kastje wordt gekozen, komt deze op EXT1 binnen.

Gr. Phinder

freya
door freya - Nov 6, 2006 om 11:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo D. Molenaar,

Met een scartkabel van de digitaalontvanger naar de TV en een scartkabel van de DVD-recorder naar de TV bent u er nog niet.
Want waar haalt de DVD-recorder nu het signaal vandaan?
Als het bij de digitaalontvanger om een z.g.n. 'twintuner' gaat, zult u deze tweede tuner met een scartkabel moeten verbinden met de DVD-recorder.

Bij het opnemen moet dan de tweede tuner ingesteld worden op het betreffende kanaal en zal de DVD-recorder moeten gaan opnemen van b.v. Ext1. (afhankelijk van hoe de scart ingang op de DVD-recorder wordt genoemd)

m.vr.gr. Freya

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 6, 2006 om 11:24
16950 Antwoorden / 202 Vragen

hr mospijk, als al eerder aangegeven kunt u de mediabox van KPN het beste aansluiten rechtstreeks op de recorder en via de recorder doorsluiten naar de TV. Dus niet zoals ik nu lees de media box rechtstreeks op de TV.

En nogmaals let er op dat u uitsluitend kunt opnemen via een aux (of ext) aansluiting. Het instellen van een kanaal KAN NIET (tenzij de media box ook nog een uitgang heeft die een analoog signaal afgeeft op een bepaalde frequentie. Met digitale ontvangst kunt u ook niet naar het ene programma kijken en gelijktijdig een ander opnemen. Gelijktijdig analoog - digitaal kan wel. Komt u er niet uit, vraag dan hulp bij een klusjesman of zo. Bent u lid van een ouderebond, vraag dan daar hulp. De ouderenbonden hebben een groot aantal vrijwilligers paraat die u graag en kosteloos nader helpen.

Dit is overigens een reactie op een vraag die eergisteren werd gesteld.