mo
door molspijk Nov 4, 2006 om 19:14
Elektronica & tv

Aansluiting digitale ontvanger KPN en dvd recorder

Ik heb sinds enige dagen een digitale ontvager van KPN, Ik heb daarmee een prachig beeld dus dat werkt goed.Ik kan ook eerder opgenomen dvd,s afspelen, gaat ook goed ,prachtig beeld en geluid.Echter wanneer ik iets via de timer opneem en de recorder klaar is, slaat de recorder normaal af. Als ik dan de tv aan zet om het opgenomene te bekijken en ik doe de recorder aan om af te spelen, krijg ik geen beeld op het scherm. Wat is er foutgegaan?Als iemand een suggestie heef, garne een antwoord.

         Vr. Groet, D. Molenaar

1475 8 Rapporteer

movieman
door movieman - Nov 4, 2006 om 20:45
180 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Er kan een hoop aan de hand zijn. Een TV heeft diverse audio/video ingangen zoals o.a. SCART. Ik weet niet welk signaal de DVD-recorder geeft maar mogelijk is dit RGB. Niet alle TV toestellen zijn hiervoor geschikt of in ieder geval niet alle SCART-ingangen van de TV. Je hebt ook nog CVBS (video coaxiaal) en Y/C (S-VHS). Probeer de DVD eens op een andere SCART-ingang van de TV aan te sluiten. Of verander de video-uitgang van de DVD (in het menu).

Soms worden digitale bronnen beveiligd (ik weet niet of KPN dat doet) en dan kun je niks opnemen (kopiëren) zonder truukjes. Je zou eens kunnen informeren bij KPN...

Succes. ;-)

mo
door molspijk - Nov 5, 2006 om 11:01
4 Antwoorden / 8 Vragen

Beste movieman, bedankt voor je snelle reactie, ik ga maar weer aan de slag hopelijkmet goed resultaat.Vr groet, D. Molenaar.

ajaxfan
door ajaxfan - Nov 5, 2006 om 11:18
6 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik het goed begrijp heeft u opgenomen, met een dvd-recorder of een video recorder

Heeft u het allebei ingesteld? Met de goede tijden?

Zit de scart-aansluiting er goed in? er zijn ook namelijk verschillende scart-aansluitingen zit die in de goede?

kr
door kranenburg7 - Nov 5, 2006 om 11:23
4 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien moet je de tv eerst op het goede externe kanaal zetten?

Afspelen dvd gaat meestal automatisch.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 5, 2006 om 11:26
16950 Antwoorden / 202 Vragen

Zoals ik het lees neemt uw recorder wel op maar niet hetgeen u wilt. Dat betekent dat de recorder niet goed staat ingesteld en normaliter zou dat met  een scart aansluiting de " aux"" (ext 1 of 2) moeten zijn. Instellen als bij analoog op een frequentie kan niet, tenzij de KPN Set top box ook nog een RFT signaal afgeeft of wel een signaal op een analoge frequentie en dus een uitgang heeft waarop u een coaxkabel kunt aansluiten en verbinden met de analoge antenneingang van uw recorder. Bij die werkwijze kunt u de recorder instellen op de uitgangsfrequentie/het uitgangskanaal van de set top box. U heeft dan kwalitatief wel minder beeld hoewel dat niet echt behoeft op te vallen.

edwardus
door edwardus - Nov 5, 2006 om 11:45
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Een hoop gegis. Vertel eerst eens hoe je de zaak aangsloten hebt, d.w.z.:

  1. welke kabel gaat van de KPN decoder waarnaartoe en welke in-/uitgangen worden gebruikt

  2. zelfde voor de recorder (wat voor soort?)

ajaxfan
door ajaxfan - Nov 6, 2006 om 06:18
6 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb namelijk ook een digitale tv van kpn

movieman
door movieman - Nov 6, 2006 om 07:13
180 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Nog een tip: gebruik SCART-kabels die ook daadwerkelijk 21-polig zijn. Die goedkopere prul mist soms hier en daar een essentiëel adertje in de kabel. Voor de meeste moderne apparatuur is het belangrijk dat pin 10 doorverbonden is voor de zogenaamde "Easy Link" functies. Hierover vindt duplex data verkeer plaats oftewel dit is een tweeweg communicatiepoort voor aangesloten apparatuur. Handigheidjes als "Follow TV" (bij het programmeren van zenders) enzo weken via deze "poort".

Succes.