altijdgeluk
door altijdgeluk Mar 20, 2006 om 23:26
Elektronica & tv

Absurde rekening voor een verkooppraatje!

Begin dit jaar heb ik een
gratis vermelding in de Telefoongids aangevraagd,
voor privé en mijn praktijk. Hierop werd ik gebeld door een van
Telefoongids Online
medewerksters, die een bezoek voorstelde, om informatie te laten zien
over
vermeldingen. Ik wou geen bezoek, heb gezegd dat ik maar een kleine
praktijk
heb, maar de dame heeft doorgezet. “Is het vrijblijvend?” vroeg ik.
“Ja”,
antwoordde ze. Het bezoek heeft een half uur geduurd, de dame toonde
grafieken
over hoe vaak de Telefoongids en hoe vaak de Gouden gids geraadpleegd
worden,
en ze stelde wat vragen over mijn praktijk. Ik heb wederom uitgelegd,
dat ik
maar een kleine praktijk heb, weinig verdien en een vermelding niet
terug kan
verdienen en er een maximum aan werk is dat ik kan doen - dus ook al
zou ik vele reacties krijgen, ik er niet rijk van zou worden. De
conclusie is dus
dat een gratis vermelding moet volstaan.

Nu komt ineens een rekening van € 284,41 van Telefoongids online, voor het aabiedingsgesprek!!! van een half uur.

  1. Ik heb nooit om een
    bezoek gevraagd, alleen om een gratis vermelding Het initiatief is alleen
    van TG online uitgegaan.
  2. ik heb nadrukkelijk
    vooraf gevraagd of het vrijblijvend is en er werd Ja op geantwoord.

Wat kan ik nu het beste doen? Onnodig te zeggen ben ik niet van plan om te betalen.

Zijn deze praktijken van TG online bekend?

Alvast hartelijke dank voor jullie tips!

Ben digibeet en hoop dat het verder lukt met de site.

489 2 Rapporteer

zj
door zjell - Mar 27, 2006 om 15:56
6 Antwoorden / 1 Vragen

Indien het verhaal dat u zegt klopt, lijkt me dit zo duidelijk als wat. U hebt gevraagd of het verkoopgesprek vrijblijvend was, en dit bleek zo te zijn. U had ook kunnen verwachten dat het vrijblijvend was, daar het ongebruikelijk is voor een verkoopgesprek te moeten betalen.

Mogelijk is er iets mis gegaan bij de verwerking van De Telefoongids en is per abuis een order voor u geboekt of iets dergelijks. Telefonisch contact, gevolgd door een brief te sturen naar Telefoongids online waarin u de zaken duidelijk maakt is een eerste dat u kunt ondernemen. Het is wel belangrijk iets te ondernemen, omdat helemaal niets van u laten horen het probleem zeker niet zal oplossen.

Indien dit alles geen oplossing zou bieden, kan een gang naar de OPTA lonen. De OPTA is de toezichthouder voor de post- en telefoniemarkt. Zij inventariseren momenteel klachten van consumenten na aanleiding van telemarketingervaringen (en follow-up) zoals u die heeft gehad. Of zij ook bemiddelen in uw geval, durf ik niet te zeggen. Wel is het verstandig uw probleem daar kenbaar te maken, als u er met Online Telefoongids niet uit komt. Indien OPTA niet wilt bemiddelen en Telefoongids online zijn standpunt niet wijzigt, lijkt mij het altijd verstandig een aangetekend schrijven naar hen te versturen, waarin je Telefoongids Online de zaak nogmaals uitlegt en hen aansprakelijk stelt voor alle kosten die u dient te maken indien zij overgaan tot gerechtelijke stappen. Ook kunt u dan aangeven dat u de zaak bij OPTA heeft neergelegd.

Laten we hopen dat het zover niet hoeft te komen.

vr. gr. en succes! Zjell

altijdgeluk
door altijdgeluk - Apr 2, 2006 om 23:02
35 Antwoorden / 12 Vragen

Hallo Zjell,

hartelijke dank voor de reaktie. Het is gebleken, dat TG online een
bedrijf is dat een soort HOAX brieven stuurt, en dus niet het bedrijf
is, waarmee ik contact had.

Het is opgelost, gelukkig!

Groeten van Altijdgeluk (ook deze keer :-)  )