Absurde rekening voor een verkooppraatje!
Begin dit jaar heb ik een
gratis vermelding in de Telefoongids aangevraagd,
voor privé en mijn praktijk. Hierop werd ik gebeld door een van
Telefoongids Online
medewerksters, die een bezoek voorstelde, om informatie te laten zien
over
vermeldingen. Ik wou geen bezoek, heb gezegd dat ik maar een kleine
praktijk
heb, maar de dame heeft doorgezet. “Is het vrijblijvend?” vroeg ik.
“Ja”,
antwoordde ze. Het bezoek heeft een half uur geduurd, de dame toonde
grafieken
over hoe vaak de Telefoongids en hoe vaak de Gouden gids geraadpleegd
worden,
en ze stelde wat vragen over mijn praktijk. Ik heb wederom uitgelegd,
dat ik
maar een kleine praktijk heb, weinig verdien en een vermelding niet
terug kan
verdienen en er een maximum aan werk is dat ik kan doen - dus ook al
zou ik vele reacties krijgen, ik er niet rijk van zou worden. De
conclusie is dus
dat een gratis vermelding moet volstaan.
- Ik heb nooit om een
bezoek gevraagd, alleen om een gratis vermelding Het initiatief is alleen
van TG online uitgegaan. - ik heb nadrukkelijk
vooraf gevraagd of het vrijblijvend is en er werd Ja op geantwoord.
Alvast hartelijke dank voor jullie tips!
Ben digibeet en hoop dat het verder lukt met de site.
Indien het verhaal dat u zegt klopt, lijkt me dit zo duidelijk als wat. U hebt gevraagd of het verkoopgesprek vrijblijvend was, en dit bleek zo te zijn. U had ook kunnen verwachten dat het vrijblijvend was, daar het ongebruikelijk is voor een verkoopgesprek te moeten betalen.
Mogelijk is er iets mis gegaan bij de verwerking van De Telefoongids en is per abuis een order voor u geboekt of iets dergelijks. Telefonisch contact, gevolgd door een brief te sturen naar Telefoongids online waarin u de zaken duidelijk maakt is een eerste dat u kunt ondernemen. Het is wel belangrijk iets te ondernemen, omdat helemaal niets van u laten horen het probleem zeker niet zal oplossen.
Indien dit alles geen oplossing zou bieden, kan een gang naar de OPTA lonen. De OPTA is de toezichthouder voor de post- en telefoniemarkt. Zij inventariseren momenteel klachten van consumenten na aanleiding van telemarketingervaringen (en follow-up) zoals u die heeft gehad. Of zij ook bemiddelen in uw geval, durf ik niet te zeggen. Wel is het verstandig uw probleem daar kenbaar te maken, als u er met Online Telefoongids niet uit komt. Indien OPTA niet wilt bemiddelen en Telefoongids online zijn standpunt niet wijzigt, lijkt mij het altijd verstandig een aangetekend schrijven naar hen te versturen, waarin je Telefoongids Online de zaak nogmaals uitlegt en hen aansprakelijk stelt voor alle kosten die u dient te maken indien zij overgaan tot gerechtelijke stappen. Ook kunt u dan aangeven dat u de zaak bij OPTA heeft neergelegd.
Laten we hopen dat het zover niet hoeft te komen.
vr. gr. en succes! Zjell
Hallo Zjell,
hartelijke dank voor de reaktie. Het is gebleken, dat TG online een
bedrijf is dat een soort HOAX brieven stuurt, en dus niet het bedrijf
is, waarmee ik contact had.
Het is opgelost, gelukkig!
Groeten van Altijdgeluk (ook deze keer :-) )
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
TrackR app voor android
Ik heb een TrackR tracker hier maar de bijhorende android app werkt niet meer. Is er iemand die hier een alternatieve app voor weet? Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer