Alleen een witte streep op tv beeld
Sinds vanochtend vertoond onze TV alleen een witte horizontale streep. Wat kan de oorzaak zijn en / of enig idee hoe dit gemaakt kan worden c.q. wat de kosten zijn.
Misschien is het iets simpels en natuurlijk zonde om zomaar een nieuwe te kopen als het eenvoudig te repareren is.
Ik wacht met spanning op reacties van de experts ...
BVD
Jan
Het probleem is simpel, maar ook kostbaar. Eenvoudige uitleg: Het beeld wordt horizontaal en verticaal versterkt. Dit gaat los van elkaar, je kan dus nu wel raden wat defect is. De verticale verserker, want al het beeld wordt op één horizontale lijn geprojecteerd zonder dat het verticaal wordt "uitgetrokken", reparatie kan oplopen tot ver boven de 200 euro. Dat wordt dus nog heel wat zingen bij de schoorsteen. (sinterklaas)
Groeten, Masterbear.
Zoals iemand anders al schreef: verticale versterking. Probleem lijkt uit de hoogspannings-unit vandaan te komen. Zou een wikkeling van de lijn-transformator kunnen zijn..dat wordt dan een duur geintje..( lijn-trafo kost aan materiaal rond de 100 euro..)
Doe er buiten het zingen nog een extra wortel bij, je weet maar nooit..
Er is slechts EEN onderdeel defect. Het onderdeel dat verantwoordelijk is voor de hoogte van het beeld. Dit is een probleem, afbuiging genoemd. Er is een ander probleem; Wie met welke ervaring gaat hem repareren. Geen ervaring met het merk vraagt om een schema. Dit houdt in bij de leverancier een schema bestellen. Kost tijd EN geld. Ook JVC moet mensen inzetten om het gevraagde daar te krijgen waar de vraag ligt. Daar wij in een consumptie maatschappij zijn geraakt. MET hoge lonen en voorrijkosten. De reparateur die alleen al de klacht aanneemt. Personeel met auto naar u toe moet sturen. Met personeel die uw toestel gaat vervoeren. Het op de juiste plaats in de werkplaats neerzetten en dan met het juiste schema in hun hand Uw toestel gaan repareren. Ja dat kost VEEL. Het onderdeel nul komma nul.
Advies; Gewoon een ander (nieuwe) kopen.
Ik heb (tweedehands) alleen Philips verkocht. Duur qua inkoop, maar zorgeloos om te repareren in mijn tijd, die tijd heeft WEL 20 jaar geduurd.
Maar die tijd komt niet meer terug. Dit is niemand van ons ontgaan!
Bij oudere TV's stelt deze fout, net als andere, vaak niks voor. Heel
vaak is het slechts een defecte soldering, die het na vele keren
opwarmen en afkoelen heeft begeven.
Allereerst moet je de TV niet aan laten staan met die streep op het
scherm, omdat anders de streep onherstelbaar kan inbranden op de
beeldbuis. Je kunt in dit soort gevallen (fouten die plotseling
ontstaan) de Russische methode proberen, d.w.z. kijken of de fout even
weg is wanneer je de TV-kast een klap verkoopt, kinks, rechts, voor,
achter, enz. Als dat weer even een normaal beeld geeft, dan is het
bijna zeker een slechte soldering, ergens op een van de
elctronicapanelen, die de oorzaak is.
Vaak kun je de slechte solderingen met een vergrootglas al vinden.
In ieder geval zou ik de soldeerpunten van transformatoren en grote
transistoren vernieuwen. Als je het zelf niet kunt of er geen verstand
van hebt, dan zul je het moeten laten doen. Het kan echter ook nog
altijd een duur onderdeel zijn, dat defect is geraakt. In dt geval zal
opnieuw solderen ook niet helpen. Kijk wel erg goed uit, zelfs als de
TV uit staat en niet is aangesloten op de netspanning, dan kunnen er
toch nog hoge elektrische spanningen in de kast voorkomen!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Factuur onterecht ontvangen
Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?).
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee
...
Lees meer
Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld
Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept. Om ... Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer