Frans Mulch
door Frans Mulch Mar 21, 2022 om 21:14
Elektronica & tv

Bol.com

Waarom moet ik als ik iets bij Bol.com koop bij problemen contact met de leverancier opnemen en niet met Bol.com? Ik bestel toch bij Bol.com?

5351 15 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Mar 21, 2022 om 21:22
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Blijkbaar heb je bij een externe verkoper gekocht, dan is Bol.com niet de verkoper. Bol.com moet je zien als een platform waarop ook andere verkopers hun goederen te koop aan kunnen bieden. Vergelijkbaar met Amazon, AliExpress, Marktplaats enz.

ne
door neodutchio - Mar 21, 2022 om 21:25
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Via Bol bestellen is niet hetzelfde als bij Bol bestellen.

Thecla58
door Thecla58 - Mar 21, 2022 om 21:39
854 Antwoorden / 3 Vragen

Bol.com maakt voor het merendeel gebruik van externe aanbieders/leveranciers. Als je iets ziet dat je wil bestellen en je kijkt goed dan zie in bijna altijd in het blauw de naam van de verkoper staan. Je koopt dus van hem en die verkoper is dan je contractpartij. Bij eventuele klachten moet je dus bij hem zijn. In het redelijk zeldzame geval dat je rechtstreeks bij Bol.com koopt dan moet je contact opnemen met hen.

Tip... lees volgende keer goed de pagina die je voor je ogen krijgt als je iets wil bestellen.

Tip II kijk de uitzending van Radar van vanavond even daar is een heel time aan Bol.com besteed en daar wordt het goed uitgelegd hoe het bij Bol.com werkt.

Frans Mulch
door Frans Mulch - Mar 21, 2022 om 21:40
1 Antwoorden / 2 Vragen

Oké heb zeer slechte ervaringen met de transporteur van de leverancier. INSTABOX voorheen Red je Pakketje. Ik ga stoppen met Bol.com

Super slecht bedrijf zijn leugenaars die nergens op reageren. Zou een bestelling van Bol.com ontvangen. Kreeg melding dat de bezorger het adres niet kon vinden. Dit is de grootste onzin die ik in jaren heb gehoord. Telefoonnummer is niet bereikbaar. Volgens mij en de vele zeer slechte recenties zijn het een stel laailichters. Onbegrijpelijk dat Bol.com met zo een bedrijf samenwerkt. Nu weer een nieuwe bestelling met melding verkeerd gesorteerd. Triest hoor. BOL verliest mij na een tiental jaren als klant.

Thecla58
door Thecla58 Mar 21, 2022 om 21:51
854 Antwoorden / 3 Vragen

Frans,

Ben jij zonder fouten? Weet jij waarom de besteller het adres niet kon vinden?

Wat ik al eerder tikte... je bestelt niet rechtstreeks bij Bol.com maar bij een externe partij. Die kiest de vervoerder en neit Bol. Waarom Bol ergens de schild van geven terwijl die helemaal geen partij in hetgeen je hier schrijft.

mahadma
door mahadma Mar 21, 2022 om 22:15
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Frans Mulch,

je bestelt V I A  Bol en niet B I J  Bol.  De verkoper is bedrijf x die partner is bij bol. Verkoper x krijgt jou bestelling door via bol. Verkoper x verpakt het artikel en verstuurt het. Verkoper x is en blijft verantwoordelijk totdat jij je artikel in handen hebt. Dus je mening om te stoppen is op niets gebaseerd. Elk bedrijf wat via instabox verstuurt is afhankelijk van deze bezorgdienst. Je moet wel naar de juiste schuldige wijzen.

Bedenk trouwens als je met 1 vinger naar iemand wijst je met 3 vingers naar jezelf wijst.

Los van alles, wij hadden een probleem met dezelfde bezorgdienst, die legde ons pakket onbeheert op de binnenbrievenbus ..........

Donuts
door Donuts Mar 22, 2022 om 10:55
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ikea werkt ook met Instabox, daar dan ook maar niet meer bestellen?

rj
door rjw - Mar 21, 2022 om 22:45
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Als je iets slechts koopt op de markt, ga je dan ook klagen over de marktmeester van de gemeente?

mi
door miennaamishaaz - Mar 22, 2022 om 09:21
725 Antwoorden / 1 Vragen

het kan zijn dat je via een "Partner" hebt gekocht.

Dit staat ook vermeld op het order/listing/aankoop pagina

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 22, 2022 om 09:30
7188 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt bij Bol.com een klacht over deze leverancier melden.

Donuts
door Donuts Mar 22, 2022 om 10:54
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Onzin! De leverancier heeft willen leveren, de bezorgdienst van die leverancier heeft schijnbaar zijn werk niet goed gedaan. Dus moet daarover geklaagd worden bij de externe verkoper, NIET bij Bol.com.

panter22
door panter22 - Mar 22, 2022 om 10:12
6599 Antwoorden / Vragen

Als je al 10 jaar klant bent van Bol en nog steeds niet weet dat Bol met partners werkt, dan is je heel wat ontgaan.
Neem contact op met de verkoper. Die moet klagen bij de vervoerder en zorgen dat je je pakket krijgt.

pi
door piet limburg Mar 23, 2022 om 12:40
232 Antwoorden / 15 Vragen

Wil dat zeggen als Bol levert via een partner,dat Bol dan van de hele zaak af is?
Neem aan dat ze wel nog een zorgplicht hebben,en die falende partner op hun gedrag aanspreken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 23, 2022 om 13:20
2055 Antwoorden / Vragen

@Piet, 5 jaar geleden dacht ik er ook zo over maar het antwoord is blijkbaar nee, ze zijn juridisch niet aan te pakken als een partner zijn verplichtingen niet nakomt. Overigens is BOL geen ziekenhuis of een bank dus zorgplicht, wat moet ik me daar bij voorstellen?

panter22
door panter22 Mar 23, 2022 om 15:41
6599 Antwoorden / Vragen

De partner komt zijn verplichtingen wel na. Zorgt voor een vervoerder.
Maar nu blijkt dat de pakjesbezorger geen idee heeft waar hij moet zijn en kennelijk ook geen routeplanner heeft.

advandeput1943
door advandeput1943 - Mar 23, 2022 om 16:12
1 Antwoorden / Vragen

Gewoon bol.com aansprakelijk stellen !

justmeagain
door justmeagain Mar 23, 2022 om 23:49
623 Antwoorden / 8 Vragen

Succes

ho
door hogeland - Mar 23, 2022 om 16:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

https://www.bol.com/nl/nl/m/voorwaarden-kopenbijandereverkopers/

Analoog
door Analoog - Mar 23, 2022 om 21:02
137 Antwoorden / Vragen

Tja, de een heeft slechte ervaring en de ander goede, want ik had ook iets via een externe verkoper gekocht dat niet oké was en trof via de chat van Bol een zeer behulpzame medewerker die het binnen no time met de verkoper had geregeld, dus het kan ook gewoon wel goed.

1paul
door 1paul - Mar 24, 2022 om 08:42
3147 Antwoorden / 0 Vragen

je koopt extern, als er echt problemen zijn wil BOL nog wel eens bemiddellen

adriaan2
door adriaan2 - Apr 5, 2022 om 11:48
104 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt idd te maken met de voorwaarden van de verkopende partij. Echter Bol verschaft ruimte aan wederverkopers maar is daarbij niet geheel zo onschuldig. Bij mij werd wat anders geleverd dan Bol liet zien op hun website. Ik heb Bol medeplichtig gesteld aan medewerking van onjuiste informatie. Bij mij ging het om een jong ventje onder de naam marc die ivp een origineel doosje met software codes een opgevouwen A-4tje stuurde met verwijzing naar een duitse website. Uiteindelijk na wat vbolhouden ging Bol overstag en retourneerde mijn geld.

va
door vanlotjegetikt - Apr 5, 2022 om 12:11
809 Antwoorden / Vragen

Bol bied net zoals MP, Etsy en Amazon een platform aan voor kopers en verkopers.Ze kunnen eventueel bemiddelen als er een probleem is met een verkoper, maar u zult eerst met de verkoper aan de slag gaan.

Karin Postma
door Karin Postma - Apr 6, 2022 om 15:55
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bol.com is meer een platform of marktplaats dan een retailer.
Je hebt waarschijnlijk iets direct gekocht bij een leverancier (externe verkoper).
Meer dan 55% van de verkopen wordt gerealiseerd door externe verkopers.
Als je iets bij een externe verkoper koopt, dan verwijzen je jouw dus door naar hun support.