one_thing
door one_thing Nov 28, 2012 om 17:01
Elektronica & tv

Class snelheid SDHC kaart, welke te nemen?

welke merk en snelheid Class moet ik nemen voor Samsung NX210?

wil wel een 32GB SDHC kaart...

ps kan iemand mij misschien uitleggen waarom er verschillende class snelheden zijn? is het niet zo dan hoe hoger hoe beter?

753 2 Rapporteer

sk
door skyjack - Nov 28, 2012 om 18:11
121 Antwoorden / 0 Vragen

De class heeft inderdaad te maken met de snelheid van een kaartje. Hoe hoger de class, hoe sneller deze weg kan schrijven.Eigenlijk hoe snel de camere gegarandeerd kan wegschrijven, het is dus een gegarandeerde minimum snelheid.

In uw geval hangt het dus af van hoe groot de foto's zijn die uw camera maakt en hoe snel de camera het een en ander kan wegschrijven. Als je snel meerdere foto;s achter elkaar maakt, dan kan je er wel eens tegen aan lopen dat bij een langzaam kaartje, je even niet kan fotograferen tot alle foto's zijn weggeschreven naar het kaartje.

Het heeft echter ook geen zin om een kaartje te kopen die 100mb/s wegschrijft als uw camera maximaal 20mb/s kan wegschrijven. Dan zal het altijd maximaal 20mb/s blijven omdat uw camera gewoonweg niet sneller kan.

Ik heb even gekeken op de samsung website en daar kan ik niet terugvinden hoe snel uw camera wegschrijft. Wel zie ik dat er flink wat megapixels op de sensor zitten en als u die volledig gebruikt maakt u vrij grote foto's qua bestandformaat. Het is dan zeker aan te raden een kaartje van het snellere type te nemen.

Al snel class 6 of hoger denk ik zo, maar kijk ook zeker even naar de genoemde snelheid. Als je ook wilt gaan filmen met je camera zal je wellicht nog hoger moeten. Mijn HD filmcamera vereist minimaal 17mb/s om de data weg te kunnen schrijven zonder dat de film gaat haperen of je een lagere resolutie moet gaan nemen. Bij foto's zal het een kwestie zijn van wachten tot de foto's van de buffer naar de kaart zijn weggeschreven.

one_thing
door one_thing - Nov 28, 2012 om 18:18
4 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=skyjack schreef op woensdag 28 nov 2012, 17:35]De class heeft inderdaad te maken met de snelheid van een kaartje. Hoe hoger de class, hoe sneller deze weg kan schrijven.Eigenlijk hoe snel de camere gegarandeerd kan wegschrijven, het is dus een gegarandeerde minimum snelheid.

In uw geval hangt het dus af van hoe groot de foto's zijn die uw camera maakt en hoe snel de camera het een en ander kan wegschrijven. Als je snel meerdere foto;s achter elkaar maakt, dan kan je er wel eens tegen aan lopen dat bij een langzaam kaartje, je even niet kan fotograferen tot alle foto's zijn weggeschreven naar het kaartje.

Het heeft echter ook geen zin om een kaartje te kopen die 100mb/s wegschrijft als uw camera maximaal 20mb/s kan wegschrijven. Dan zal het altijd maximaal 20mb/s blijven omdat uw camera gewoonweg niet sneller kan.

Ik heb even gekeken op de samsung website en daar kan ik niet terugvinden hoe snel uw camera wegschrijft. Wel zie ik dat er flink wat megapixels op de sensor zitten en als u die volledig gebruikt maakt u vrij grote foto's qua bestandformaat. Het is dan zeker aan te raden een kaartje van het snellere type te nemen.

Al snel class 6 of hoger denk ik zo, maar kijk ook zeker even naar de genoemde snelheid. Als je ook wilt gaan filmen met je camera zal je wellicht nog hoger moeten. Mijn HD filmcamera vereist minimaal 17mb/s om de data weg te kunnen schrijven zonder dat de film gaat haperen of je een lagere resolutie moet gaan nemen. Bij foto's zal het een kwestie zijn van wachten tot de foto's van de buffer naar de kaart zijn weggeschreven.

top!! bedankt voor je uitleg, in een keer duidelijk!

dan ga ik voor een Class 10

dit vraag is nu meteen afgehandeld, bedankt skyjack