ZW
door ZW93 Feb 9, 2022 om 09:59
Elektronica & tv

Ervaringen met een slim slot?

Hoi,

Zijn hier leden die ervaring hebben met het slimme slot van Nuki of Bold? Beide hebben voors en tegens, maar het belangrijkst vinden we de veiligheid.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn met een slim slot en hoe dit bevalt. Ook op het gebied van gebruik. Is het bijvoorbeeld echt handiger dan een sleutel?

2139 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 9, 2022 om 10:12
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Goedemorgen, ik zie deze info op het i-net https://www.consumentenbond.nl/smarthome/nuki-smart-lock  Ik heb gekeken of er revieuw zijn van gebruikers maar hetgeen ik zie lijkt op overwegend 'positieve' reclame. Het lijkt mij dat het wel een 'hackbare' oplossing is zoals ook met autosleutels 'op afstand' het geval kan zijn.

sira
door sira - Feb 9, 2022 om 10:19
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Neem contact op met het SKG (Stichting Kwaliteit Gevelbouw). Zij zijn de enige onafhankelijke instantie die sloten keurt en die ook het Politie Keurmerk Veilig Wonen afgeeft. Zij kunnen u adviseren.
https://www.skgikob.nl/
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stichting_Kwaliteit_Gevelbouw
https://www.veiligheids-sloten.nl/SKG

Topantwoord

justmeagain
door justmeagain - Feb 9, 2022 om 23:06
623 Antwoorden / 8 Vragen

@hmk u heeft geen idee van deze techniek, dit is niet hackbaar.
Even voor ts, ik had een Bold maar je moet dan steeds je telefoon uit je zak pakken om je slot te ontgrendelen of vergrendelen.
 Dus terug gestuurd en nu een Loqed slot gekocht. Een lichte vingeraanraking is voldoende voor het openen en sluiten.
Je kunt mensen op bepaalde tijden toegang geven en je familie krijgt een eigen key. Het slot is ook middels een 6 cijferige code te openen. Voor het naar bed gaan sluit ons slot iedere avond volgens een schema
Het slot is ***SKG dat is de hoogste normering. Het voelt zeer solide en met de app kun je bijvoorbeeld even iemand toegang geven als je niet thuis bent. In de app is een logboek wat bijhoudt wie op welke tijd toegang had. Wij zijn helemaal sleutelloos en dat bevalt prima. Zeker als je met zware tassen komt aanlopen is het even een kleine aanraking en de deur is open. Het is wat duurder als de Bold maar werkt veel beter.

ZW
door ZW93 Feb 14, 2022 om 15:29
Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel voor je uitgebreide reactie, fijn dat je je ervaring deelt! Vanwege de mogelijkheid om het slot te openen met vingeraanraking, vind ik Loqed erg interessant. Ik las wel iets over dat bijvoorbeeld het Nuki slot veel geluid maakt bij het openen, hoe ervaar je dat bij Loqed?

panter22
door panter22 - Feb 10, 2022 om 08:57
6599 Antwoorden / Vragen

KIjk eens naar deze filmpjes van Bright op youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=uJb2uaTFBPM
en
https://www.youtube.com/watch?v=oMNU7l5XUKA
Er is vast wel meer te vinden.

ZW
door ZW93 Feb 14, 2022 om 15:29
Antwoorden / 1 Vragen

Deze heb ik gezien inderdaad. Groot fan van Bright ;) Dankjewel voor het delen.

panter22
door panter22 Feb 14, 2022 om 17:58
6599 Antwoorden / Vragen

Ik zie regelmatig naar Bright. Zo ben ik ook aan mijn mobiel gekomen.

Gamersea
door Gamersea Feb 21, 2022 om 22:47
3 Antwoorden / Vragen

Wel benieuwd wat Bright geen reclame maakt. Wat per definitie een commerciële partij is. Maar goed. Wie nog een eerlijke review wil lezen over Bold typt maar 'Bold review' in op Google en komt er dan ook vanzelf wel.

Topantwoord

rj
door rjw - Feb 10, 2022 om 11:36
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb het zelf niet, maar diverse collega's van me wel en die zijn er op zich tevreden over. Het voordeel is eigenlijk vergelijkbaar met betalen met je smartphone: steeds meer mensen verlaten nooit meer hun huis zonder smartphone, maar vergeten wel eens andere dingen zoals sleutels of portemonnaie. Dan is het zo'n smartphone slot handig.

Ik merk bij mezelf ook wel dat ik steeds vaker mijn auto van slot haal (en op slot zet) met mijn smartphone. Dat laatste vaak omdat ik de auto op slot vergeet te zetten. Deed ik vroeger ook al, en dan bleef de auto de hele dag open.

ZW
door ZW93 Feb 14, 2022 om 15:31
Antwoorden / 1 Vragen

Goede vergelijking! Zo had ik het nog niet bekeken, terwijl ik sinds een paar maanden mijn mobiel ook vaker gebruik om te betalen. Zo'n slim slot is natuurlijk een luxe, maar het lijkt me heerlijk om geen sleutelbos meer te hebben. En het bekende boodschappentas verhaal klinkt me ook goed in de oren ;) Dankjewel voor het delen!

Topantwoord

Gamersea
door Gamersea - Feb 12, 2022 om 12:14
3 Antwoorden / Vragen

Wij hebben een Bold slot gekocht en later nog een voor de achterdeur.   Zijn er erg blij mee. Het Loqed slot zoals hierboven hebben we ook naar gekeken maar ik had liever een slot met wat minder connectiviteit en zonder motor erin, dat voelt voor mij veiliger.

[edit-moderatie, links van commerciële of promotionele aard zijn niet toegestaan]

panter22
door panter22 Feb 12, 2022 om 14:36
6599 Antwoorden / Vragen

Reklameboodschap nummer 3.

justmeagain
door justmeagain Feb 12, 2022 om 22:49
623 Antwoorden / 8 Vragen

Haha wat een reclame. Bold maakt net als Loqed gebruik van bluetooth. Welke connectiviteit had u minder gewenst. Als een Bold leeg is kun je je huis niet in. Bij een Loqed is dat wel mogelijk. Een Bold is volgens mij geen ***SKG en je moet altijd je mobiel bij je hebben en uit je jas of tas halen. Bij een Loqed kun je middels een 6 cijferige code gewoon naar binnen als je geen mobiel bij je hebt.

ZW
door ZW93 Feb 14, 2022 om 15:39
Antwoorden / 1 Vragen

Gamersea: In tegenstelling tot de reageerders hier, vind ik het fijn dat je deze blog deelt. Zo krijg ik er een beter beeld bij hoe mensen het ervaren.

Justmeagain: Ik snap de opmerking over connectiviteit, want dat is bij zo'n slot natuurlijk niet uit te sluiten. En de grote pré van Loqed lijkt me inderdaad dat het écht 'zonder handen' is en daarom heeft het momenteel een lichte voorkeur. SKG*** heeft Bold wel. Lees de FAQ van Bold maar. Anyway, bedankt voor het delen allen!

Gamersea
door Gamersea Feb 21, 2022 om 22:45
3 Antwoorden / Vragen

Het is maar wat je reclame noemt Just me again. Maar goed, ik hoef geen slot die 24/7 aan het internet hangt. Evenmin een slot met een motor waar vroeg of laat wat aan kapot kan gaan, laat staan de tientallen verhalen van deuren die opeens open staan door dit type sloten.

En een pincode heeft Bold ook gewoon.
Net als SKG***

Ben het eens dat de batterij functie erg mooi is. Tegelijkertijd gaat de batterij van Bold zo lang mee, wat ook logisch is want hij hoeft amper werk te verzetten.

va
door vanlotjegetikt - Feb 22, 2022 om 11:42
809 Antwoorden / Vragen

Geen haar op mijn hoofd. Dit soort sloten zijn te hacken en als je zonder prik zit............................

justmeagain
door justmeagain Feb 22, 2022 om 23:13
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dan wordt het tijd om je in te lezen. Uw bewering is nergens op gebaseerd. De Loqed is 3 sterren SKG. En is bij stroomuitval te openen met een 9volt batterij en uw 6 cijferige code  ja 1.000.000 combinaties zijn te hacken naar de beheerder krijgt gelijk een pushmelding en kan zelfs de code op afstand wijzigen.