ge
door gedupeerdeklant Mar 9, 2011 om 09:40
Elektronica & tv

Extra garantie wasmachine

Hallo,
Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe wasmachine gekocht bij Prijstopper en heb toen een TopGarant Polis afgesloten voor 4 jaar extra garantie van 145 euro.
Nu is vorige week de wasmachine stukgegaan. Gebeld met service electrolux en afspraak gemaakt. Monteur presenteerde vervolgens rekening aan mijn vrouw. Zij moest een machtiging tekenen en vervolgens wordt er 75 euro geïncasseerd.
Nu hoor ik dat Prijstopper failliet is en daarmee mijn extra garantie vervalt. Klopt dit of kan ik nog bij een partij verhaal halen? Of ben ik de sigaar?
Vriendelijke groet en alvast bedankt voor nuttige reacties.

6507 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Mar 9, 2011 om 09:50
11544 Antwoorden / 51 Vragen
0

De vraag is: Wat staat er op de reparatiebon?

Groet, MG.

ikbenik
door ikbenik - Mar 9, 2011 om 10:20
2845 Antwoorden / 27 Vragen
0

Als de fabrikant maar 2 jaar garantie geeft en je hebt bij de winkelier 4 jaar extra garantie gekocht, dan is heb je bij faillissement van de winkelier bij de fabrikant maar recht op 2 jaar garantie.

Is die extra garantie bij de fabrikant gekocht, dan heb je recht op 6 jaar garantie bij de fabrikant.

mi
door mineola - Mar 9, 2011 om 12:16
10 Antwoorden / 2 Vragen
0

Hetzelfde heb ik ook bij Its gedaan, 4 jaar extra garantie bijgekocht, dan had ik 6 jaar garantie in totaal.

Nu is de Its ook failliet, gelukkig is mn wasmachine nog niet kapot gegaan, ff afkloppen! Maar laat het ff weten welke afloop dit verhaal heeft.

pavoordf
door pavoordf - Mar 9, 2011 om 12:26
519 Antwoorden / 73 Vragen
0

googlen op TopGarant Polis leverde het volgende op

Eureco

Eureko Insurance Ireland, dochter van Eureko/Achmea neemt schadebehandeling over van IMpact Retail, moederbedrijf van It’s Electronics, Modern.nl en PrijsTopper, omdat dit bedrijf failliet is gegaan. Sommige klanten hebben in 2008 en 2009 bij aankoop van hun product een verlengde garantieverzekering afgesloten bij Eureko Insurance Ireland Ltd. Dit is een verzekering die een dekking geeft na afloop van de standaard fabrieksgarantie. Deze bedraagt in de meeste gevallen twee jaar. Schades die worden gedekt door de verlengde garantieverzekering, werden voorheen afgehandeld door IMpact Retail. Door het faillissement is deze service komen te vervallen. Uw rechten uit de verlengde garantieverzekering veranderen echter niet door het faillissement. Wat wel verandert, is de
schadeafhandeling. Deze wordt vanaf 7 februari 2011 uitgevoerd door Eureko Insurance Ireland.

Als u schade wilt claimen op grond van uw verlengde garantieverzekering, dan kunt u contact met ons opnemen. Dit doet u bij voorkeur door het webformulier in te vullen.

Wilt u telefonisch contact, bel dan het speciale telefoonnummer 013 - 46 21 555. U kunt ook een brief sturen naar Eureko Insurance Ireland inzake garantieverzekering, Postbus 90106, 5000 LA Tilburg. Vergeet niet uw factuur/polisnummer te vermelden.

mi
door mineola - Mar 9, 2011 om 12:50
10 Antwoorden / 2 Vragen
0

Bedankt pavoordf voor het zoekwerk, al hoop ik het voorlopig niet nodig te hebben

ch
door chevyrolf - Mar 9, 2011 om 13:10
60 Antwoorden / 12 Vragen
0

kijk naar de voorwaarden van je garantie ! 75 euro is niet veel geld voor een reparatie! dus lees ook de reparatie ff na! algemeen is het zo de aangekochte garantie staat buiten de fabriekgarantie,het is een extra service van de winkel! en je bouwt de kosten van de reparatie af in procenten! en of je voorrijdkosten moet je betalen maar de reparatie niet! of je betaald bv na 3 de jaar 30 % van de kosten en 4 de jaar 40% van de kosten, maar algemeen heb je pech als de zaak failliet is! vraag het na bij een wetswinkel , gratis service

HSuzanna53
door HSuzanna53 - Mar 9, 2011 om 13:15
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik zit ook met dezelfde vraag: garantie bijgekocht bij mijn apparaat bij It's en deze garantie blijkt in eigen beheer te vallen, dus niet ondergebracht bij de ondergenoemde maatschappijen.
Echter aan de gewone garantie van 2 jaar wordt voldaan door de Expert-winkel in mijn woonplaats, na overleg van mijn aankoopbon, DUS goed bewaren!

Hier volgt de volgende informatie:
- Via Info@expert.nl: Expert heeft alle garantie polissen overgenomen die zijn afgesloten via de verzekeringsmaatschappij Eureko. Deze zijn voornamelijk afgesloten t/m 2009. Op uw factuur moet deze naam duidelijk zichtbaar zijn. Garantie polissen die zijn afgesloten onder eigen beheer, Actua of Dexcom vallen helaas buiten de mogelijkheden van Expert om over te nemen.
- Via de website www.impactretail.nl heb ik via een "vorderingsformulier" mijn factuurnr en certificaatnr doorgegeven en toen ik een bevestiging van ontvangst van hen had ontvangen, heb ik in een aparte e-mail aan hen een toelichting gegeven, aangezien men via het vorderingsformulier niet veel informatie kon doorgeven. Het e-mail adres van Impact Retail is: info@impactretail.nl

Mijn brief die jullie ook kunnen gebruiken:
Geachte mevrouw, heer,

Aangezien het vorderingsformulier via de website geen mogelijkheid biedt tot verdere toelichting, voeg ik deze hierbij.
Bij de aanschaf van mijn Samsung plasma heb ik een verlengde verzekering van 4 jaar bijgekocht en betaald aan It's.
Factuurnummer: .......
Verzekerings Certificaatnr. ...... geldig tot februari 2016
Helaas neemt Eureko Insurance Ireland deze service niet over, dus wend ik me tot u.

In afwachting van uw tegenbericht en de verdere afwikkeling in deze kwestie, verblijf ik met positieve hoop op een voor mij
gunstig verloop en met vriendelijke groet,

Naam, adres en woonplaats.

N.B. Ik kon vandaag de webste van Impact Retail niet bereiken.
Belangrijke links:
- http://www.thuiswinkel.org/faillissement-van-impact-retail
- http://tweakers.net/nieuws/72600/curator-impact-retail-komt-met-beperkte-compensatieregeling.html
- http://www.emerce.nl/nieuws/impact-retail-vraagt-uitstel-van-betaling-aan

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Va
VanJetje - May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. 
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke ... Lees meer

Va
Vandamenel - Apr 29, 2024 om 13:31
Winkels & webshops
ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt

ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt

In december 2023 heb ik een bestelling geplaatst en een week later geretourneerd. Netjes afgegeven bij het plaatselijke postkantoor binnen de retour termijn, met het label dat je kunt downloaden op hun website.

Het pakket is echter kwijt geraakt, vandaag de dag staat de informatie nogsteeds op 'bezorgtijd onbekend'. Na talloze mailtjes en belletjes weigert ici Paris mij te helpen. Ook n ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer