ha
door hansw4906 Jun 22, 2010 om 20:34
Elektronica & tv

Garantie op reparatie

Beste leden,

In september 2009 is onze
combi magnatron onder garantie
gerepareerd en moesten wij alleen
de voorrijkosten betalen.
Nu hebben wij weer het zelfde
euvel nl de magnaton slaat telkens
af . Bij de eerste reparatie is het
stuurautomaat vervangen.
Nu is onze vraag welke rechten
hebben wij nu ;wij vinden dat
er nu geen extra kosten in rekening gebracht kunnen worden
omdat de storing niet korrekt is
verholpen .

Mvg Hansvw

661 3 Rapporteer

mastag
door mastag - Jun 22, 2010 om 20:43
955 Antwoorden / 19 Vragen

Het hangt een beetje van de leeftijd van uw magnetron af. Op een reparatie zit doorgaans 3 maanden garantie. Als uw magnetron nog net binnen garantie zat toentertijd zal het er een beetje om hangen. Was de originele garantie van uw magnetron al verlopen dan heeft u pech. want we zijn inmiddels al 9 maanden verder.
Mastag

ha
door hansw4906 - Jun 22, 2010 om 20:58
3 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Mastag,

Bedankt voor uw reactie

Het apparaat is nu 4 jaar oud maar omdat wij gelijktijdig 5 apparaten hadden
aan geschaft van Bosch in 2006 kregen wij een verlengde garantie van 5 jaar.

Alleen wordt er door hun na 3 jaar wel voorrijkosten in rekening gebracht.
Omdat het apparaat nu exact hetzelfde mankement vertoont als sept 2009
zou ik het niet terecht vinden als hiervoor opnieuw voorrijkosten in rekening
worden gebracht omdat volgens ons de laatse reparatie niet voldoet .

Mvg Hansvw

kiran
door kiran - Jun 22, 2010 om 21:50
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@hansw4906

" ... omdat volgens ons de laatste reparatie niet voldoet".
Reparatie voldeed in eerste instantie wel, anders had het euvel al veel eerder weer de kop opgestoken. Inmiddels is het bijna een jaar later.

Over alles valt te praten, het is hetzelfde euvel. Pech? Of juist een voordeel?
Optie: anders misschien voorstellen de voorrijkosten te delen.