li
door liabour Oct 29, 2015 om 13:47
Elektronica & tv

Geluidsboxen televisie

L.S. Mijn nieuwe Philips televisie heeft nogal een blikkerig geluid. Overweeg om via de hoofdtelefoonaansluiting 2 boxen aan te sluiten. Heeft iemand hier ervaring mee? En kun je dan nog via de afstandsbediening het volume regelen?
Bvd voor jullie reactie
Gr Piep

2528 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 29, 2015 om 13:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo liabour,

..... Mijn nieuwe Philips televisie heeft nogal een blikkerig geluid.....
En dat heb je niet in de winkel geconstateerd?

Philips heeft vele soorten tv's geproduceerd.
Zou wel handig zijn om type te vermelden. ;-)
Staat er niets in de handleiding vwb het aansluiten van boxen?

Met vr.gr.

freya
door freya - Oct 29, 2015 om 14:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

'Platte' tv's zijn nu eenmaal niet ideaal om mooi geluid weer te geven..... En dat geldt niet alleen voor Philips....

Een goede oplossing is om de tv aan te sluiten op een bestaande geluidsinstallatie. Dat kan middels een analoge audio-uitgang (tulpstekkers) of een digitale audio-uitgang (bv. optisch kabeltje). Dat laatste verdient de voorkeur, omdat je dan niet beperkt bent tot 'stereo', maar ook meerkanaals kunt weergeven.

Boxen op een hoofdtelefoonuitgang is niet aan te raden. Deze uitgang kan niet veel vermogen leveren. Een losse versterker plus boxen kan natuurlijk ook.

me
door mein33 - Oct 29, 2015 om 14:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Heeft u al via het menu van het toestel de verschillende geluidsinstelling uitgeprobeerd ?
Deze kunt u naar eigen wens instellen.
Heeft u dat nog niet geprobeerd, de gebruiksaanwijzing geeft u precies aan hoe u dit kunt doen.

me
door mein33 - Oct 29, 2015 om 14:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U kunt ook het geluid van de TV via de boxen van uw audio-installatie of Home-cinemaset laten klinken.
Ook deze manier van aansluiten staat in uw gebruiksaanwijzing.

Cookies
door Cookies - Oct 29, 2015 om 14:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt tegenwoordig prima soundbars. Geen idee welke type t.v. je hebt, maar je kunt hier even kijken (site is als voorbeeld bedoeld, niet dat je daar moet kopen) KLIK

sl
door slobberbone - Oct 29, 2015 om 15:08
508 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, geen last van onze ruim 10 jaar oude Philips heeft een fantastisch geluid ook op hoog niveau klinkt het erg goed.

tijger1
door tijger1 - Oct 29, 2015 om 17:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zorg dan wel dat die boxen links en rechts en dichtbij de tv staan, anders is het vreemd kijken als het geluid niet uit de richting van de tv komt.

edrick3
door edrick3 - Oct 29, 2015 om 17:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=slobberbone schreef op donderdag 29 okt 2015, 15:08]Nee, geen last van onze ruim 10 jaar oude Philips heeft een fantastisch geluid ook op hoog niveau klinkt het erg goed.

Maar dat is dan ook geen platte tv naar ik aanneem. ;-)

ro
door ron530 - Oct 29, 2015 om 18:03
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het geluid van de nieuwe generatie tv schermen is zowiezo niet om over naar huis te schrijven maar terzijde. Philips gebruikt voor de hoofdtelefoon een aparte versterker waarbij het volume enkel in het menu van de tv te regelen is. Ook is het uitgangsvermogen van die versterker te klein om twee boxen aan te sturen. Als u een audio installatie met afstandbediening heeft kunt u middels de hoofdtelefoon aansluiting de televisie wel aansluiten en het geluid met die afstandbediening regelen. Wilt u een echt goed geluid creëren dan is een 5.1 of 7.1 cinemaset of versterker bijna een must.

sl
door slobberbone - Oct 29, 2015 om 22:39
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 29 okt 2015, 17:37][quote=slobberbone schreef op donderdag 29 okt 2015, 15:08]Nee, geen last van onze ruim 10 jaar oude Philips heeft een fantastisch geluid ook op hoog niveau klinkt het erg goed.

Maar dat is dan ook geen platte tv naar ik aanneem. ;-)

Klopt een hondenhok van 80 kilo :)

door 1953 - Oct 30, 2015 om 02:16
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=freya schreef op donderdag 29 okt 2015, 14:08]
'Platte' tv's zijn nu eenmaal niet ideaal om mooi geluid weer te geven..... En dat geldt niet alleen voor Philips....

Een goede oplossing is om de tv aan te sluiten op een bestaande geluidsinstallatie. Dat kan middels een analoge audio-uitgang (tulpstekkers) of een digitale audio-uitgang (bv. optisch kabeltje). Dat laatste verdient de voorkeur, omdat je dan niet beperkt bent tot 'stereo', maar ook meerkanaals kunt weergeven.

Boxen op een hoofdtelefoonuitgang is niet aan te raden. Deze uitgang kan niet veel vermogen leveren. Een losse versterker plus boxen kan natuurlijk ook.

Dan is blijkbaar mijn Philips een uitzondering op de regel.

door 1953 - Oct 30, 2015 om 02:23
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Dan is blijkbaar mijn Philips een uitzondering op de regel, audio is perfect te noemen.

Misschien als u uw televisie opnieuw instelt naar de fabrieksinstelling, misschien soelaas biedt.
Mocht dit niet het gewenste resultaat opleveren, dan adviseer ik u contact op te nemen met uw verkopende partij om uw garantieclaim kenbaar te maken.

U hebt twee wettelijke garantie, binnen de zes maanden van uw aankoop moet verkopende partij het tegendeel bewijzen dat het product wel voldoet. Verkopende partij mag en mocht u geen ondeugdelijk product verkopen.

crewmember
door crewmember - Oct 30, 2015 om 09:19
1040 Antwoorden / 0 Vragen

In platte tv's past nou eenmaal geen subwoofer, dus je mist altijd je lage tonen. In de ouderwetse beeldbuis tv's zat de subwoofer vaak naar beneden gericht onder de beeldbuis.

Speakers aansluiten op de hoofdtelefoon uitgang is een slecht idee. Het geluid dat hieruit komt is speciaal toegespits op hoofdtelefoons en zal raar klinken op een speaker set. Daarnaast heb je speakers met een ingebouwde versterker nodig (denk pc speakers). En dan kan je net zo goed een soundbar of een echt audio setje kopen. Of je huidige audio set welke je voor muziek gebruikt er op aansluiten.

De meeste tv's hebben tegenwoordig alleen nog maar digitale audio uitgangen, dus je zal een soundbar of versterker/speakerset moeten kopen/hebben met een digitale ingang (optisch of digitaal coaxaal). Je volume gaat dan ook meteen mee met je afstandsbediening.

Als je iets goeds wil voor een redelijke prijs (350€) kan ik de Onkyo HTX-22HD X aanraden.
Maar een goedkopere soundbar/2.1 set kan natuurlijk ook. Je krijgt waar je voor betaald. Ga vooral zelf even kijken en luisteren (neem je eigen muziek mee) in de electronica zaak.
Wel aan te raden is om weg te blijven van Sony, Samsung, akai en goedkope Philips en Jvc setjes. Dit is plastic troep.

freya
door freya - Oct 30, 2015 om 09:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 30 okt 2015, 02:23]Dan is blijkbaar mijn Philips een uitzondering op de regel, audio is perfect te noemen.
....
Tja, dat mag jij natuurlijk best vinden hoor....
Maar een platte tv mist nu eenmaal de klankkast om 'mooi' geluid weer te geven en dan vooral de lage tonen. Fysiek kan er dus nooit 'perfect' geluid uit zo'n platte kast komen.....
Als het voor jou 'voldoet', is dat prima maar ga niet lopen roepen dat het perfect is want dat is het bij lange na niet....

sl
door slobberbone - Oct 30, 2015 om 10:10
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 30 okt 2015, 09:59][quote=1953 schreef op vrijdag 30 okt 2015, 02:23]Dan is blijkbaar mijn Philips een uitzondering op de regel, audio is perfect te noemen.
....
Tja, dat mag jij natuurlijk best vinden hoor....
Maar een platte tv mist nu eenmaal de klankkast om 'mooi' geluid weer te geven en dan vooral de lage tonen. Fysiek kan er dus nooit 'perfect' geluid uit zo'n platte kast komen.....
Als het voor jou 'voldoet', is dat prima maar ga niet lopen roepen dat het perfect is want dat is het bij lange na niet....

Nou zit er wel verschil in of jij een Philipsje van 200 of 4000 euries heb staan laatste heeft zelf een draadloze subwoofer erbij waardoor deze tv grandioos klinkt. Maar ook zonder heb je nu beter geluid dan de eerste platte tv,s die echt waardeloos klonken en ik mijn hondehok maar heb laten staan.

ro
door ron530 - Oct 30, 2015 om 19:01
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@1953, Philips tv's hebben geen analoge audio uitgang meer dus zomaar een stereo installatie uit 19 Flintstone aansluiten kan niet meer. Je moet de tv zien als een onderdeel van een een heel multimedia gebeuren waarbij de geluidskwaliteit van dat scherm ondergeschikt is. M.a.w. het geluid werkt dus is geen reden om de koop ongedaan te maken. Nu de grap van het aansluiten middels de hoofdtelefoon aansluiting dit gaat bij een Philips perfect want je kan het uitgangssignaal zo instellen dat elke versterker die aankan want daar is zoals ik al eerder meldde een aparte versterker voor ingebouwd.

li
door liabour - Oct 31, 2015 om 11:32
15 Antwoorden / 15 Vragen

Allereerst iedereen bedankt voor hun reactie. Het betreft een Philips 32PFK5300/12.
En inderdaad mijn oude tv met toeter aan de achterkant had een perfect geluid. Op audio aansluiten is geen optie, staan aan de andere kant van de kamer.
Heb ook bij instellingen geprobeerd geluid te veranderen. ietsje beter maar niet genoeg., Misschien wil Ron530 uitleggen hoe ik de suggestie die hij had kan uitvoeren.
Gr Piep

ro
door ron530 - Oct 31, 2015 om 12:34
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U kunt als aansluiten op de audio installatie vanwege de afstand niet mogelijk is ook kiezen voor een pc speakerset. Voor om en nabij de 50 euro is er al een redelijke 2.1 set in de handel die u zo op de hoofdtelefoonuitgang aan kunt sluiten, het volume regelen is dan wat omslachtig want dat moet u steeds via het geluidsmenu doen. Er zijn ook pc speakersets met afstandbediening in de handel maar daar hangt een ander prijskaartje aan, voordeel is dan wel dat u vanuit uw stoel het volume kan regelen.