cl
door clif Jul 10, 2009 om 13:02
Elektronica & tv

Groot gat in vinyl

Ik heb een nieuwe grote koeldiepvriescobinatie geleverd gekregen die door de winkel expert is geleverd en geplaatst.


Bij het plaatsen is er een groot gat in het vinyl gemaakt.


Ik vroeg of hun daar voor verzekerd zijn ,zij zeiden nee vooral omdat het zo'n grote koeldiepvriescopinatie is.


Nu is mij vraag is dat zo en zo ja kan ik het dan op mijn eigen aanspreekelijkheids verzekering verhalen. 


En als expert er toch wel verantwoordelijk voor is hoe het beste te handelen om het vinyl vergoed te krijgen.


Alvast bedankt voor hert antwoord.

899 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2009 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de bezorgers niet WA-verzekerd zouden zijn. Wat doen ze nu als ze per abuis een antieke vaas omstoten? Tube'tje lijm?

Heeft u vast laten leggen dat het vinyl beschadigd is? Ik kan me goed voorstellen dat het nu ontkent wordt....    ....helaas....

Heeft u al contact opgenomen met de grote experts??? Klantenservice is bereikbaar per e-mail: webshop@expert.nl


Nederlandse Expert Groep B.V.

Gildenstraat 7

3861 RG Nijkerk


Tel 033 2472872

Fax 033 2457484


ve
door verwijderd - Jul 10, 2009 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@clif


Uit eigen ervaring: je krijgt echt geen nieuw zeiltje! Als ze er al iets aan (willen) doen gaat het gat dichtgestopt worden met lijm.


Je kan proberen via je eigen inboedelverzekering, maar ook dan: een heel nieuw vinyl kan je vergeten. Hooguit krijg je een geldbedragje, maar de kosten van nieuw zal dat niet dekken.


Denkt dat je beter op zoek kan gaan naar een middel om er zelf iets aan te doen.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2009 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag clif,


Ik ben het ten deze niet eens met mijn confraters. De "eigenaar" van deze firma (Expert) dient de schade te vergoeden, ook al zijn de plaatsers derden. Omdat een flink gat niet te repareren valt, heb je recht op vergoeding van de vinyl in de gehele ruimte minus aftrek van de afschrijving.


Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2009 om 02:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag Clif,

Schadevergoeding heeft niets met grootte van de koelkast te maken. Die de schade maakt, dient deze te vergoeden. Wanneer de transporteurs in loondienst zijn dient hun werkgever de schade te vergoeden. Wanneer deze niet verzekerd is blijft hij toch aansprakelijk.

LET OP! Uitgangspunt bij schadevergoeding is altijd dat je uit schadevergoeding in principe geen voordeel mag trekken. Dus oud voor nieuw, dat gaat niet op!

Wanneer het vinyl er (bewijsbaar met rekeningen) pas enkele weken in zou liggen, dan kun je wel aanspraak maken op vervanging door nieuw, doch wanneer het er jaren in ligt zal het afgeschreven moeten zijn. Slechts een geringe vergoeding, 10 tot 20 % van de kosten voor dezelfde kwaliteit, is dan op zijn plaats.

Wanneer er op andere plekken defecten of slijtplekken zijn dan hoeft helemaal geen vergoeding plaats te vinden. Het spul was dan toch al niets meer waard en iets dat geen waarde heeft kan geen schade opleveren en hoeft ook niet vergoed te worden.

Hardware ERror MAN.



ve
door verwijderd - Jul 11, 2009 om 03:00
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@ Clif, kleine correctie:

"....dus oud voor nieuw...." lees a.u.b.:... dus nieuw voor oud.....

Sorry.

H.



ve
door verwijderd - Jul 13, 2009 om 22:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De firma Expert in dit geval, zal uw schade gewoon moeten vergoeden. Deze ondernemer is echt wel verzekerd voor dit soort dingen. Heb zelf namelijk ook eens zo'n voorval gehad en het normaal gewoon via verzekering opgelost. Anders als de ondernemer niet verzekerd is voor dit soort dingen,(wat mij sterk lijkt) zijn de betreffende bezorgers als het goed is wel verzekerd. Verplichte WA.


De grote van het te leveren produkt maakt niets uit.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ha
hansenmarja - May 1, 2024 om 16:24
Huishouden & energie
Klacht online bij fysieke winkel

Klacht online bij fysieke winkel

Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer

Va
VanJetje - May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. 
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke ... Lees meer