bp
door bpanelissen Jul 14, 2009 om 15:46
Elektronica & tv

Hapering in beeld dvd-films

Ik heb vaker als ik een dvd bekijk , huur of koop, dat ik kleine haperingen in het beeld zie net alsof het beeld te traag is..Ligt dit aan de dvd speler of aan de films, het is trouwens niet bij alle films.

B.Nelissen

3508 15 Rapporteer

ta
door tammiek - Jul 14, 2009 om 16:00
98 Antwoorden / 12 Vragen

hoi,

heb je al geprobeerd de dvd en de dvd-speler schoon te maken. de dvd kun je met een doekje schoonmaken en voor de dvd speler heb je speciale schoonmaakdvd's die stop je in je speler en laat je afspelen. daarmee wordt het oogje van je dvd speler schoongemaakt.
misschien dat dit het probleem is.

maar: heb je alleen problemen bij gebrande dvd's? want dat kan ook de oorzaak zijn dat jou oogje van de dvd speler te "gevoellig" is en geen/nauwelijks gebrande dvd's kan afspelen.

groetjes tamara

aurora1
door aurora1 - Jul 14, 2009 om 20:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als het niet bij alle films gebeurt, zou ik eerder de betreffende dvd's als oorzaak zien. Misschien is de kwaliteit ervan minder, zijn ze vuil, bekrast etc. Kijk anders ook nog eens in de gebruiksaanwijzing van de speler. Mogelijk staat daar er iets over in.

vr.gr.

bp
door bpanelissen - Jul 14, 2009 om 21:16
3 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Tamara,

Ik wil dit wel eens proberen en laat dan iets weten.

Bedankt voor je reactie

Bruno

bp
door bpanelissen - Jul 14, 2009 om 21:20
3 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi aurora,

Ik ga eens proberen wat Tamara voorstelde met die schoonmaaktips en laat het wel weten of het gelukt is.Maar hebben jullie dan ook wel eens dit soort problemen als je een dvd bekijkt. Ik heb namelijk het idee dat het alleen de huurdvd's zijn. In elk geval bedankt voor je reactie.

Bruno

aurora1
door aurora1 - Jul 14, 2009 om 22:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je de problemen overwegend bij huurdvd's hebt, heb je jezelf eigenlijk al het antwoord gegeven: het ligt aan de dvd's en niet aan de speler. Verder werkt de speler goed, dus een schoonmaakbeurt lijkt me niet nodig. Ik zou dat pas proberen als je helemaal geen enkele dvd er meer behoorlijk op kunt afspelen. Bovendien zijn de meningen verdeeld over die schoonmaak cd's en soms kunnen ze zelfs schade aanrichten. Ik heb ook weleens mindere of wat vuile dvd's die het minder doen. Ik ga dan net aan mijn speler prutsen behalve misschien met de afstandsbediening wat de tracking proberen bij te stellen voor een specifieke dvd. zal oook wel iets over in de gebruiksaanwijziing staan. Huurdvd's eventueel eerst even cleanen voordat je ze in de speler steekt. Is ook goed voor het behoud van je speler.

vr.gr.

ta
door tammiek - Jul 14, 2009 om 22:21
98 Antwoorden / 12 Vragen

hoi,

mijn vriend heeft een hele dure harman&kardon dvd speler gehad. hier konden we alleen originele dvd's mee afspelen en geen gebrande. je zou denken dat een dure dvd speler beter is.

nu hebben we een "gewone" dvd speler en die speelt alles af zowel gebrande als originele.

de dure harman&kardon dvd speler was trouwens heeeeeel gevoellig voor smerigheid. we moesten hem regelmatig schoonmaken met een schoonmaakcd.

maar als jij het idee hebt dat jij de problemen alleen hebt bij huurdvd's dan zal dat de oorzaak zijn. huurdvd's zijn vaak enorm bekrast en de laser van jou dvd speler kan de dvd dan niet goed uitlezen.

maar ik zou inderdaad eerst de dvd speler schoonmaken want een goede laser kan vaak ook nog wel bekraste dvd's lezen.

horen het graag of het je gelukt is.

groetjes

hi
door hippo - Jul 15, 2009 om 12:35
12 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb ook een tijdje een haperend beeld gehad en dat bleek aan de kabel te liggen Kabel vernieuwd en alles doet het weer als een zonnetje.

meelaansyl
door meelaansyl - Jul 15, 2009 om 13:23
29 Antwoorden / 26 Vragen

Hoi,

ik heb dat ook wel eens en bij mij lost het op door het beeldformaat aan te passen.
Standaard staat het formaat op 16:9, maar mijn tv (samsung lcd 42inch) kan ook op 'automatisch' en nog een paar standen.
Het helpt altijd om ipv 16:9 naar atomatisch te gaan.
Voor het kijken maakt het niet uit, want de beeldverhoudingen blijven hetzelfde en er valt ook niets weg, maar voor de kwaliteit scheelt het heel veel en het schokkerige is er dan uit.

karelstromph
door karelstromph - Jul 15, 2009 om 14:52
95 Antwoorden / 5 Vragen

Nelissen,

Schoonmaak CD's zijn uit den boze. Normale (schone) CD's houden je aparaat schoon.

Druk alle kabels goed aan. Speciaal nadat je vrouw stofgezogen heeft achter je installatie, Zorg ervoor dat stroomkabels en tv-kabels niet op elkaar liggen (interferentie, inductie).

Tot slot, speel de CD met hapering op je computer af, hoe doet ie het daar?

Laat je ons weten hoe het verlopen is?

Groet, Karel

bp
door bpanelissen - Jul 15, 2009 om 16:03
3 Antwoorden / 4 Vragen

Beste mensen,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het een en ander uitproberen, maar ik heb dan toch het idee dat het probleem bij de huurdvd's ligt. Ik plaats wel een reactie als ik resultaat krijg ...of niet.

groeten,

Bruno Nelissen

soepkiep
door soepkiep - Jul 18, 2009 om 19:29
529 Antwoorden / 75 Vragen

ik heb ook dit probleem dat hij met een originele dvd nog vast loopt
kabels nagekeken alles zit vast
ook met nieuwe dvd doet hij dat

ne
door nessinuet - Aug 1, 2009 om 23:32
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het is afhankelijk welke formaten je dvd speler kan afspelen o.a.: dvd.r+, dvd,r_, dvd,rew+, en of dvd,rew_ .Als één van die formaten van je af te spelen disc niet op je dvd speler zit, dan krijg je een haperend beeld in verspringende fragmenten. Als je helemaal geen beeld krijgt of een melding no disc kan dat betekenen dat de disc is opgenomen in VR-mode  en niet in VEDEO-mode. M.A.W.de dvd speler heeft geen instelling voor VR-mode.Ik adviseer je, als je een dvd-recorder hebt in de stand video-mode zetten.

Ed.Teunissen

soepkiep
door soepkiep - Aug 2, 2009 om 00:29
529 Antwoorden / 75 Vragen

ik heb ook 2 dvd spelers die duren pak alleen maar originelen dvd's  dus hebben we nog een goed kopen gekocht die pakt alles
tot nu toe deed die goed kopen  het goed
we hebben een paar nieuwe dvd gekocht
halve wegen  slaat de dvd speler vast
heeft hij nog nooit gedaan hij is net 1 jaar oud
dus moet ik het maar eens proberen met een schoon maak dvd?

ne
door nessinuet - Aug 2, 2009 om 01:16
3 Antwoorden / 0 Vragen

In goedkope dvd spelers zit een plastic laserlens, bij veel gebruik worden deze troebel met alle gevolgen vandien Aangezien ik advies geef op plus online adviseer ik je een goedkope pioneer te kopen het liefs in de 600 serie deze pakt alles incl VR-mode foto's usb poort en HDMI rond de 100,00 Euro

ne
door nessinuet - Aug 2, 2009 om 01:18
3 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn naam is Ed.teunissen van de  reactie over depioneer 600 serie