da
door damaya Jun 14, 2013 om 17:04
Elektronica & tv

HDMI poorten verouderd aldus KPN GLASVEZEL

Heb nu een jaar glasvezel van KPN en zou dus interactieve tv moeten hebben. Mijn tv SONY BRAVIA is iets meer dan 5 jaar oud. Na een jaar vol storingen op tv, internet en telefoon doen het prima, maar nu blijkt, aldus de monteur van KNP dat de storing wordt veroorzaakt doordat mijn 2 HDMI Poorten, van mijn tv, verouderd zijn, en ik daarom maar, of een nieuwe tv moet aanschaffen, of maar gebruik van de scart moet maken. Dus komt er eigenlijk op neer, dat bij aanschaf interactieve tv, je dus blijkbaar maar, een nieuwe tv moet kopen!!! Dit probleem wordt NERGENS in de voorwaarden vermeld, en vind het eerlijk gezegd ook volstrekt belachelijk. Wie weet raad???? B.v.d.

4936 15 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jun 14, 2013 om 19:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat zou best kunnen maar dat moet voor u aansluitingen dan wel gelden, dat daar de hdmi poorten zijn veranderd ,het is een kewstei b=van deze -poorten nit meer voor aansluitingen gebruikt kunnen worden. Net zo als usb = intusseb ook al de derde genratie en kunnen dan op uode instellingen weleens vast lopen..

tijger1
door tijger1 - Jun 14, 2013 om 20:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als u die scart gebruikt, hebt u dan ook storingen? Het verhaal lijkt mij een beetje ongeloofwaardig.

hereistom
door hereistom - Jun 14, 2013 om 22:32
740 Antwoorden / 1 Vragen

Voor interactieve TV heb je HDMI 1.4 of hoger nodig anders werkt het inderdaad niet goed. HDMI 1.4 is er al vanaf mei 2009, dus is je toestel ouder dan zit dat er inderdaad nog niet op, ook op sommige goedkopere modellen van na 2009 hebben vaak geen HDMI 1.4
Let er ook op dat de HDMI kabels 1.4 of hoger geschikt zijn!

sh
door shine - Jun 15, 2013 om 08:42
107 Antwoorden / 1 Vragen

Ikheb wat zitten googlen en ik kom veel tegen dat er hdmi problemen zijn met de sony bravia.
Welk type heb je? Dan kan ik meehelpen in het zoeken naar mss een oplossing.
Het verhaal van de kpn meneer lijkt mij nml een kul verhaal.

sh
door shine - Jun 15, 2013 om 08:51
107 Antwoorden / 1 Vragen

Overigens zou uuw vraag ook op onderstaande website kunnen stellen. Is een nl sony website met forum.

http://www.sony.nl/discussions/community/nl/support/tv_home_cinema/bravia

Cookies
door Cookies - Jun 15, 2013 om 09:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=hereistom schreef op vrijdag 14 jun 2013, 22:32]Voor interactieve TV heb je HDMI 1.4 of hoger nodig anders werkt het inderdaad niet goed!

Complete onzin wat je schrijft.

Cookies
door Cookies - Jun 15, 2013 om 09:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@damaya: lees dezelfde klachten al in 2010. Vlg mij een leuk verhaaltje dat de monteur je vertelt.

Welk type Bravia heb je precies? Misschien is er een firmware-update beschikbaar voor je toestel, die misschien het probleem zou kunnen oplossen.

hereistom
door hereistom - Jun 15, 2013 om 10:33
740 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 15 jun 2013, 09:32][quote=hereistom schreef op vrijdag 14 jun 2013, 22:32]Voor interactieve TV heb je HDMI 1.4 of hoger nodig anders werkt het inderdaad niet goed!

Complete onzin wat je schrijft.
Als u er geen verstand van heeft, bemoeit u zich er dan niet mee!

Gr
door Grunn1 - Jun 15, 2013 om 10:34
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heb zelf een Panasonic tv uit 2008 met 1.3 hdmi en heb perfecte weergave van interactieve tv (Ziggo). Dat je hdmi 1.4 moet hebben is een kul verhaal en nergens op gebaseerd. Het ligt of aan het signaal van kpn of aan de tv. Zorg wel dat je goede kabels gebruikt en niet van die goedkope rotzooi.

hereistom
door hereistom - Jun 15, 2013 om 10:37
740 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=epcot schreef op zaterdag 15 jun 2013, 10:34]Heb zelf een Panasonic tv uit 2008 met 1.3 hdmi en heb perfecte weergave van interactieve tv (Ziggo). Dat je hdmi 1.4 moet hebben is een kul verhaal en nergens op gebaseerd. Het ligt of aan het signaal van kpn of aan de tv. Zorg wel dat je goede kabels gebruikt en niet van die goedkope rotzooi.
De ene Interactieve TV is de andere niet en dat het bij u wel werkt betekent niet dat u er verstand van heeft!

diumenge
door diumenge - Jun 15, 2013 om 11:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=hereistom schreef op vrijdag 14 jun 2013, 22:32]Voor interactieve TV heb je HDMI 1.4 of hoger nodig anders werkt het inderdaad niet goed. HDMI 1.4 is er al vanaf mei 2009, dus is je toestel ouder dan zit dat er inderdaad nog niet op, ook op sommige goedkopere modellen van na 2009 hebben vaak geen HDMI 1.4
Let er ook op dat de HDMI kabels 1.4 of hoger geschikt zijn!
Met HDMI 1.4 heb je o.a. een ethernetfunctie, audioreturn, 4K resolutie en 3D. Allemaal dingen die je voor interactieve TV niet nodig hebt, kortom 1.3 volstaat.

Gr
door Grunn1 - Jun 16, 2013 om 05:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=hereistom schreef op zaterdag 15 jun 2013, 10:37][quote=epcot schreef op zaterdag 15 jun 2013, 10:34]Heb zelf een Panasonic tv uit 2008 met 1.3 hdmi en heb perfecte weergave van interactieve tv (Ziggo). Dat je hdmi 1.4 moet hebben is een kul verhaal en nergens op gebaseerd. Het ligt of aan het signaal van kpn of aan de tv. Zorg wel dat je goede kabels gebruikt en niet van die goedkope rotzooi.
De ene Interactieve TV is de andere niet en dat het bij u wel werkt betekent niet dat u er verstand van heeft!

U heeft er verstand van gezien uw reactie, helaas klopt mijn verhaal wel.
Voor interactieve tv heb je voldoende aan 1.3.

sh
door shine - Jun 16, 2013 om 09:40
107 Antwoorden / 1 Vragen

Nagezocht. Hdmi 1.3 moet gewoon werken.

Tussen 1.3 en 1.4 zijn kleine verschillen, maar die hebben vooral betrekking op resolutie, 3d beelden, snelheid, arc.
Hetgeen hereistom schrijft is kul. Net zo'n grote kul als dat die monteur van de KPN zegt.

Nah, vooruit dan maar, hierbij een link naar uitleg verschil hdmi 1.3 en 1.4

http://www.ruconnected.nl/article/20-hdmi-13-of-14

http://www.ruconnected.nl/articles/

alexishoop
door alexishoop - Jun 18, 2013 om 12:49
562 Antwoorden / 6 Vragen

Wat geeft het modem of een lijnmeting weer als haalbare snelheid, kan zijn dat de verhoudingen ip/vlan niet kloppen . Per box moet er 12mbit vrij worden gemaakt voor vlan iptv.

Cookies
door Cookies - Jun 18, 2013 om 13:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=hereistom schreef op zaterdag 15 jun 2013, 10:33]Als u er geen verstand van heeft, bemoeit u zich er dan niet mee!

En ik heb er dus toevallig wel verstand van, maar JIJ niet! Dus bemoei JIJ je er niet mee! Je zelfkennis laat sterk te wensen over!