hw
door hwijnen Dec 8, 2006 om 23:10
Elektronica & tv

Heb ik nog beeld na 10 december met mijn analoge TV?

Ik heb gehoord dat de analoge zenders uit de lucht gaan. Ik heb nog een oude televisie en geen platte plasmen breedbeeld. Kan ik dan na 10 december nog TV kijken? Ik heb wel een digitale radio met van die cijfertjes er op. Doet het dan nog wel?

444 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 8, 2006 om 23:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste huishoudens kijken tegenwoordig niet meer met een eigen antenne naar de zenders, maar via kabel, satelliet of Digitenne/KPN.

Huidige analoge kijkers zijn voornamelijk mensen op de camping of in boten

ve
door verwijderd - Dec 8, 2006 om 23:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfs met een tv van vóór 1960 kun je nog blijven kijken zolang je maar een geschikte ontvanger/kabelaansluiting hebt.

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Heeft niet te maken met je apparatuur maar met je aansluiting (voor ontvangst)

Als je geen `hark`op het dak hebt voor ontvangst

maar wel kabel of decoder is er geen probleem ;-)

Groetjes,

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 00:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen code. Achter in de TV zit een witte kabel met een wit stekkertje.

En hoe zit het nu met mijn radio?

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 00:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

ALs U aangesloten bent op de kabel, en daar ga ik na de door U gegeven beschrijving van de stekker van uit, hoeft u helemaal niets te doen. Alles, radio én TV blijven onveranderd.

ve
door verwijderd - Dec 10, 2006 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

De "digitale radio" waar u het over heeft is in werkelijkheid een ontvanger van analoge zenders met een digitale afstemming. Deze kunt u voorlopig nog blijven gebruiken. Voor de ontvangst van TV signalen via de ether heeft u nodig:

  1. Een TV die bij voorkeur voorzien is van een (nog niet gebruikte) scart-aansluiting. Dit kan ook een toestel zijn met scherm-verhouding van 4:3.
  2. Een ontvanger voor DVB signalen  die geschikt is voor digitenne.
  3. Een digitaal signaal dat sterk genoeg is om te worden ontvangen. Hiervoor moet KPN zorgen.
Meer info:Info omschakeling TV naar Digitaal

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarschijnlik gezien uw beschrijving van de witte kabel/stekker zit u op de kabel en is er gewoon beeld van alle zenders . mocht u nog op een gewone buiten atenne (boven op uw eigen dak) zitten dan heeft u alleen nog maar de zenders van het buitenland zoals zdf ard (duitsland) brt ketnet (belgie) en som een franse zender is ook mogelijk. voor radio geld dit nog niet er zijn daar nog genoeg zenders die gewoon door de ehter(lucht vrij te ontvangen)worden uitgezonden.voor digitale tv uitzendingen heeft men een schotel en decoder nodig, het beste is daarvoor na tevragen bij een goede radio/tv/electronica zaak. veel succes. simpelman.