I pod radio remote
Mijn zoon heeft vorige jaar maart 2007 een i pod radio remove gekocht, nu is hij defect bij de draad die vast zit aan de radio remote.
Nu heb ik apple gebeld en daar kunnen ze niks doen,bij de winkel waar mijn zoon de radio remote heeft gekocht willen ze hem opsturen en is de helft van de kosten voor ons en de helft voor hun.
Zijn er nog meer mensen die dit ook hebben en wat kunnen we doen.
De garantie is maar 1 jaar,veel te weinig want je betaald er veel voor voor i pod spullen.
mvg jvcvhs
@jvcvhs
Wat kunt u doen. Eerst maar eens informeren wat die kosten dan wel niet zouden moeten zijn. Praktisch elk aangeschaft apparaat heeft te maken met een te verwachten levensduur. Als de verkopende partij ervan uit gaat dat de kosten worden gedeeld, zou die ipod dus maar 2/3 jaar mee hoeven te gaan.
Zoals u zelf al aangeeft: ipod spulletjes zijn inderdaad aan de dure kant. Zou je meer van mogen verwachten. Zeker als 't bij Apple vandaan komt. M.i. heeft u recht op meer. Eerder: u 1/3 verkopende partij 2/3. Maar recht hebben op, en je recht krijgen zijn twee verschillende dingen. En als je hiervoor een procedure op zou willen starten, met een onzekere uitkomst? (heb het nu over een evt. reparatie)
Bedoelt u onderzoek/verzendkosten, dan kunnen die kosten wel gedeeld worden. Garantie is immers voorbij. Je neemt dan wel een gok. Wat gaat de reparatie kosten? Te hoog? Kan je beter een nieuwe aanschaffen. (leve de wegwerpmaatschappij!!!???) Nu lijkt me een 'draad' reparatie nu ook weer niet zo duur ...... Uiteindelijk ligt de beslissing bij u.
m.vr.gr. kiran
Dag Jvcvhs,
u dient eerst navraag te doen, wat de gebruiksduurverwachting is van deze I-Pod. Deze kunt u opvragen bij de verkoper of bij Apple. Aan de hand daarvan kunt u zelf uitrekenen, wat uw bijdrage in de reparatiekosten is.
Stel dat deze 3 jaar is, dan zou u dus 16/36 deel van die kosten moeten bijdragen. Uw zoon heeft die I-Pod 16 maanden gebruikt zonder problemen.
Dus die verkoper zit er niet eens zover naast, tenminste aan de hand van mijn voorbeeld.
Gezien het feit dat uw zoon dit apparaat voor mogelijk langere tijd kwijt is (opsturen, repareren en weer terug zenden), met de daaraan gekoppelde rekening, die ook wel behoorlijk kan oplopen, zou u in uw woonplaats een bedrijf kunnen zoeken, die dit apparaat zelf kan repareren. Waarschijnlijk bent u dan niet alleen sneller klaar, maar ook nog goedkoper uit. Dit kunt u altijd eerst even navragen.......
Wel dient u dan te weten, dat, indien een ander, niet geautoriseerd bedrijf, dit apparaat repareert, u geen beroep meer kunt doen (bij de verkoper) op de garantie m.b.t. de gebruiksduurverwachting.
Gr. Hutch
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Factuur onterecht ontvangen
Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?).
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee
...
Lees meer
Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld
Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept. Om ... Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer