jv
door jvcvhs Jul 17, 2008 om 14:51
Elektronica & tv

I pod radio remote

Mijn zoon heeft vorige jaar maart 2007 een i pod radio remove gekocht, nu is hij defect bij de  draad die vast zit aan de radio remote.
Nu heb ik apple gebeld en daar kunnen ze niks doen,bij de winkel waar mijn zoon de radio remote heeft gekocht willen ze hem opsturen en is de helft van de kosten voor ons en de helft voor hun.
Zijn er nog meer mensen die dit ook hebben en wat kunnen we doen.
De garantie is maar 1 jaar,veel te weinig want je betaald er veel voor voor i pod spullen.
mvg jvcvhs

510 4 Rapporteer

kiran
door kiran - Jul 17, 2008 om 16:25
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@jvcvhs

Wat kunt u doen. Eerst maar eens informeren wat die kosten dan wel niet zouden moeten zijn. Praktisch elk aangeschaft apparaat heeft te maken met een te verwachten levensduur. Als de verkopende partij ervan uit gaat dat de kosten worden gedeeld, zou die ipod dus maar 2/3 jaar mee hoeven te gaan.

Zoals u zelf al aangeeft: ipod spulletjes zijn inderdaad aan de dure kant. Zou je meer van mogen verwachten. Zeker als 't bij Apple vandaan komt. M.i. heeft u recht op meer. Eerder: u 1/3 verkopende partij 2/3. Maar recht hebben op, en je recht krijgen zijn twee verschillende dingen. En als je hiervoor een procedure op zou willen starten, met een onzekere uitkomst? (heb het nu over een evt. reparatie)

Bedoelt u onderzoek/verzendkosten, dan kunnen die kosten wel gedeeld worden. Garantie is immers voorbij. Je neemt dan wel een gok. Wat gaat de reparatie kosten? Te hoog? Kan je beter een nieuwe aanschaffen. (leve de wegwerpmaatschappij!!!???) Nu lijkt me een 'draad' reparatie nu ook weer niet zo duur ...... Uiteindelijk ligt de beslissing bij u.

m.vr.gr. kiran

hutch
door hutch - Jul 17, 2008 om 17:19
4518 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Jvcvhs,

u dient eerst navraag te doen, wat de gebruiksduurverwachting is van deze I-Pod. Deze kunt u opvragen bij de verkoper of bij Apple. Aan de hand daarvan kunt u zelf uitrekenen, wat uw bijdrage in de reparatiekosten is.

Stel dat deze 3 jaar is, dan zou u dus 16/36 deel van die kosten moeten bijdragen. Uw zoon heeft die I-Pod 16 maanden gebruikt zonder problemen.

Dus die verkoper zit er niet eens zover naast, tenminste aan de hand van mijn voorbeeld.

Gezien het feit dat uw zoon dit apparaat voor mogelijk langere tijd kwijt is (opsturen, repareren en weer terug zenden), met de daaraan gekoppelde rekening, die ook wel behoorlijk kan oplopen, zou u in uw woonplaats een bedrijf kunnen zoeken, die dit apparaat zelf kan repareren. Waarschijnlijk bent u dan niet alleen sneller klaar, maar ook nog goedkoper uit. Dit kunt u altijd eerst even navragen.......

Wel dient u dan te weten, dat, indien een ander, niet geautoriseerd bedrijf, dit apparaat repareert, u geen beroep meer kunt doen (bij de verkoper) op de garantie m.b.t. de gebruiksduurverwachting.

Gr. Hutch

jv
door jvcvhs - Jul 17, 2008 om 17:20
15 Antwoorden / 23 Vragen

oke hartelijk bedankt

jv
door jvcvhs - Jul 17, 2008 om 17:20
15 Antwoorden / 23 Vragen

oke hartelijk bedankt