pa
door pa0fmy Apr 17, 2015 om 13:14
Elektronica & tv

Is €50 voor ziggo decoder aansluiten normaal ?

Een kennis kocht een ziggo decoder bij een bekend bedrijf hier in de buurt. Prijs 149,- bezorgen 20,- aansluiten 30,- korting 20,- Aangezien ze overal voor ca 129,- te koop staan kan hij die korting makkelijk geven. Blijft over dat ding thuis afleveren en de stekker er in steken 50,- euro kost, dat is snel in 10 minuten verdiend. Ze hebben niet eens de moeite genomen om de HDMI kabel aan te sluiten want het oude kastje werkte via SCART. Ook de afstandsbediening is niet geprogrammeerd op de TV zodat hij nog steeds met twee AB's werkt. Ik heb namens die kennis even gebeld met deze TV winkel en kreeg een snel gebekte verkoper aan de lijn. Het verhaal zou zijn dat het makkelijker was via SCART omdat de TV dan zelf omschakelt naar het AV-kanaal. Dit is niet nodig de TV "onthoudt" waar die op stond. Zelf heb ik het karwei afgemaakt door toch maar de HDMI aan te sluiten waardoor die veel scherper beeld kreeg en even de AB geprogrammeerd. Bij de winkels van 129,- wordt die wel gratis thuis gebracht of opgestuurd en kan je de defecte meegeven. Wat voor meerwaarde heb ik dan voor die 50,- door het daar te kopen is de vraag.

830 13 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Apr 17, 2015 om 13:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is zijn eigen keuze geweest de decoder niet online te bestellen en hem te laten aansluiten voor 30,- euro. Aansluiten is aansluiten, niet programmeren/installeren.

Een winkelier mag vragen wat hij wil, het is wat de gek er voor geeft.

pa
door pa0fmy - Apr 17, 2015 om 13:40
44 Antwoorden / 12 Vragen

Je snap natuurlijk wel dat ik in voorkomend geval niemand adviseer om daar nog te kopen. Dat kan die winkelier maar éénmalig doen of hij moet een nieuw slachtoffer vinden. Uiteindelijk werkt het extra winst maken toch in zijn nadeel.

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2015 om 14:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat nadeel valt wel mee. Wij weten toch niet hoe die winkel heet? Dus zou ik zo'n ding nodig hebben en niet van de hoed en de rand weten, kocht ik hem misschien daar ook.;-))

pa
door pa0fmy - Apr 17, 2015 om 14:23
44 Antwoorden / 12 Vragen

Om wille van de privacy kan ik hier niet vertellen welke winkel dat is. Ze zijjn wel B&O dealer dan weet je vooraf wel dat het een "dure smid" is

Cookies
door Cookies - Apr 17, 2015 om 14:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=pa0fmy schreef op vrijdag 17 apr 2015, 14:23]Om wille van de privacy kan ik hier niet vertellen welke winkel dat is. Ze zijjn wel B&O dealer dan weet je vooraf wel dat het een "dure smid" is

Nou, dit heeft werkelijk niets met privacy te maken. Maar ik neem aan dat je Harense Smid bedoeld? Daar zijn nog maar 3 winkels van: Goirle, Waalwijk en Weert.

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2015 om 14:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan loop is dus geen "risico" want daar woon ik niet.;-))

pa
door pa0fmy - Apr 17, 2015 om 14:38
44 Antwoorden / 12 Vragen

Dat verhaal over alleen de SCART aansluiten omdat dat gemakkelijker is voor de klant is natuurlijk ook een L,L-verhaal. De winkel heeft mij vanmorgen nog gebeld met weer het zelfde verhaal. Ik zij dat ik het niet geloof. Daar kon ik het dan mee doen. Ze waren echt binnen 10 minuten weer weg. Als er problemen zouden zijn mocht ik terug komen zijden ze. Als er een monteur komt betaal je natuurlijk weer voorrijkosten en uurloon. Dat had die klant mij al verteld.

ho
door hopetobehelping - Apr 17, 2015 om 17:39
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste pa0fmy,

zoals u zelf al aangeeft, uw kennis was goedkoper uit geweest als hij het elders had aangeschaft.
Een winkel mag vragen wat ze willen, het is aan de koper om het geld er ook voor neer te tellen, en dat heeft uw kennis gedaan.
Neem aan dat uw kennis deze winkel voortaan wel voor gezien houdt. Hopelijk werkt alles nu naar behoren en geniet uw kennis er van.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 17, 2015 om 19:31
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Voor af om de kosten te vragen lijk mij wel een manier om te kunnen beslissen waar men de opdracht geeft..

door 1953 - Apr 18, 2015 om 01:30
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Met een kluitje het riet ingestuurd.

De ontwikkelingen bij ZIGGO dusdanig, dat uw kennis - zonder enige kennis - een miskleun heeft begaan. De decoder zou bij ZIGGO gratis zijn geweest, als die kennis een opgewaardeerd pakket zou afnemen inclusief de Horizon, met 4 opnames mogelijk.

Zelf ga ik op Koningsdag een HUMAX IHDR-5200C - nieuw in doos - proberen te verkopen voor € 50,00.

€ 50 aansluitkosten is fors voor iets wat zelf kan worden gedaan, weliswaar zonder de handleiding 'Ziggo voor dummy's', maar de handleiding van het product is eigenlijk ook overbodig.

Zelfs die € 20 bezorgkosten is teveel voor de lokale verkopende partij. Service staat nog niet in het vaandel vermeld.

pi
door pieterwolters - Apr 19, 2015 om 08:11
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pa0fmy schreef op vrijdag 17 apr 2015, 13:14]Blijft over dat ding thuis afleveren en de stekker er in steken 50,- euro kost, dat is snel in 10 minuten verdiend.

Die kennis woont naast de winkel?

pa
door pa0fmy - Apr 19, 2015 om 14:07
44 Antwoorden / 12 Vragen

Neen hij woont niet naast de winkel maar wel in dezelfde gemeente. Hij had ondertussen al een heel stapeltje rekeningen van deze winkel opgespaard. In een paar jaar tijd nu al de derde Ziggo ontvanger. Dat zal 'm wel aangepraat zijn denk ik. Beetje oude man die niet alles 100 pct snapt.

door 1953 - Apr 20, 2015 om 09:54
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=pa0fmy schreef op zondag 19 apr 2015, 14:07]Neen hij woont niet naast de winkel maar wel in dezelfde gemeente. Hij had ondertussen al een heel stapeltje rekeningen van deze winkel opgespaard. In een paar jaar tijd nu al de derde Ziggo ontvanger. Dat zal 'm wel aangepraat zijn denk ik. Beetje oude man die niet alles 100 pct snapt.

Gemakkelijk doelwit!