Is €50 voor ziggo decoder aansluiten normaal ?
Een kennis kocht een ziggo decoder bij een bekend bedrijf hier in de buurt. Prijs 149,- bezorgen 20,- aansluiten 30,- korting 20,- Aangezien ze overal voor ca 129,- te koop staan kan hij die korting makkelijk geven. Blijft over dat ding thuis afleveren en de stekker er in steken 50,- euro kost, dat is snel in 10 minuten verdiend. Ze hebben niet eens de moeite genomen om de HDMI kabel aan te sluiten want het oude kastje werkte via SCART. Ook de afstandsbediening is niet geprogrammeerd op de TV zodat hij nog steeds met twee AB's werkt. Ik heb namens die kennis even gebeld met deze TV winkel en kreeg een snel gebekte verkoper aan de lijn. Het verhaal zou zijn dat het makkelijker was via SCART omdat de TV dan zelf omschakelt naar het AV-kanaal. Dit is niet nodig de TV "onthoudt" waar die op stond. Zelf heb ik het karwei afgemaakt door toch maar de HDMI aan te sluiten waardoor die veel scherper beeld kreeg en even de AB geprogrammeerd. Bij de winkels van 129,- wordt die wel gratis thuis gebracht of opgestuurd en kan je de defecte meegeven. Wat voor meerwaarde heb ik dan voor die 50,- door het daar te kopen is de vraag.
Het is zijn eigen keuze geweest de decoder niet online te bestellen en hem te laten aansluiten voor 30,- euro. Aansluiten is aansluiten, niet programmeren/installeren.
Een winkelier mag vragen wat hij wil, het is wat de gek er voor geeft.
Je snap natuurlijk wel dat ik in voorkomend geval niemand adviseer om daar nog te kopen. Dat kan die winkelier maar éénmalig doen of hij moet een nieuw slachtoffer vinden. Uiteindelijk werkt het extra winst maken toch in zijn nadeel.
Dat nadeel valt wel mee. Wij weten toch niet hoe die winkel heet? Dus zou ik zo'n ding nodig hebben en niet van de hoed en de rand weten, kocht ik hem misschien daar ook.;-))
Om wille van de privacy kan ik hier niet vertellen welke winkel dat is. Ze zijjn wel B&O dealer dan weet je vooraf wel dat het een "dure smid" is
[quote=pa0fmy schreef op vrijdag 17 apr 2015, 14:23]Om wille van de privacy kan ik hier niet vertellen welke winkel dat is. Ze zijjn wel B&O dealer dan weet je vooraf wel dat het een "dure smid" is
Nou, dit heeft werkelijk niets met privacy te maken. Maar ik neem aan dat je Harense Smid bedoeld? Daar zijn nog maar 3 winkels van: Goirle, Waalwijk en Weert.
Dat verhaal over alleen de SCART aansluiten omdat dat gemakkelijker is voor de klant is natuurlijk ook een L,L-verhaal. De winkel heeft mij vanmorgen nog gebeld met weer het zelfde verhaal. Ik zij dat ik het niet geloof. Daar kon ik het dan mee doen. Ze waren echt binnen 10 minuten weer weg. Als er problemen zouden zijn mocht ik terug komen zijden ze. Als er een monteur komt betaal je natuurlijk weer voorrijkosten en uurloon. Dat had die klant mij al verteld.
Beste pa0fmy,
zoals u zelf al aangeeft, uw kennis was goedkoper uit geweest als hij het elders had aangeschaft.
Een winkel mag vragen wat ze willen, het is aan de koper om het geld er ook voor neer te tellen, en dat heeft uw kennis gedaan.
Neem aan dat uw kennis deze winkel voortaan wel voor gezien houdt. Hopelijk werkt alles nu naar behoren en geniet uw kennis er van.
Voor af om de kosten te vragen lijk mij wel een manier om te kunnen beslissen waar men de opdracht geeft..
Met een kluitje het riet ingestuurd.
De ontwikkelingen bij ZIGGO dusdanig, dat uw kennis - zonder enige kennis - een miskleun heeft begaan. De decoder zou bij ZIGGO gratis zijn geweest, als die kennis een opgewaardeerd pakket zou afnemen inclusief de Horizon, met 4 opnames mogelijk.
Zelf ga ik op Koningsdag een HUMAX IHDR-5200C - nieuw in doos - proberen te verkopen voor € 50,00.
€ 50 aansluitkosten is fors voor iets wat zelf kan worden gedaan, weliswaar zonder de handleiding 'Ziggo voor dummy's', maar de handleiding van het product is eigenlijk ook overbodig.
Zelfs die € 20 bezorgkosten is teveel voor de lokale verkopende partij. Service staat nog niet in het vaandel vermeld.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer