em
door emller Apr 26, 2011 om 10:25
Elektronica & tv

Kapotte tv

Goedemorgen,afgelopen zaterdag in Tilburg bij "It's"een led tv gekocht van het merk Sony. Het was curator verkoop en het zat nog in de doos en niet slim van ons maar toch gekocht. Bij aankomst thuis zien we dat het glas van de tv is beschadigd! Zij vertelde dat er 2 jr. garantie op zat, maar we weten niet waar we moeten aankloppen omdat de winkel alleen afgelopen zaterdag open is. Help.....of hebben we toch een miskoop begaan.

Groeten,

Ellen V.

3874 20 Rapporteer

jaapje_1
door jaapje_1 - Apr 26, 2011 om 10:45
315 Antwoorden / 0 Vragen

tsja dat is een lastige. Je hebt garantie op de werking van de TV maar niet op transportschade. Jij zal moeten aantonen dat deze tv volledig nieuw in doos was en ook niet door jouw winkel eruit is gehaald. Als de tv namelijk beschadigd de doos in is gegaan in de fabriek kan je bij sony aankloppen.

Ik zou sony nederland hier gewoon voor aanschrijven wat hiermee te doen.

pino123
door pino123 - Apr 26, 2011 om 10:49
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@Jaapje,

Dus niet bij Sony aankloppen, maar bij de verkopende partij. Indien er schade is, zullen zij deze moeten verhalen op de vervoerende partij en dus niet Sony

pino123
door pino123 - Apr 26, 2011 om 10:51
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Oeps niet goed gelezen, het gaat om een curator verkoop. Je had daar de doos moeten controleren op gebreken. Zeer waarschijnlijk een kat in de zak gekocht.

takla
door takla - Apr 27, 2011 om 12:50
25 Antwoorden / 6 Vragen

Zou toch als ik U was bij Sony aankloppen.
Weet nooit hoe ze dat oplossen maar het is te proberen.

mahadma
door mahadma - Apr 27, 2011 om 13:09
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Een curator verkoop is gelijk aan een veiling, "what you see is what you get". Ongecontroleert op werking en of schade iets meenemen na aankoop van de tv in deze betekent dat er geen bewijs mogelijk is wanneer de (transport)schade ontstaan is. Dus waarschijnlijk: Eigen schuld, dikke bult. Informeer bij de curator als verkopende partij hoe hiermee om te gaan.

börgemeister
door börgemeister - Apr 27, 2011 om 13:33
506 Antwoorden / 25 Vragen

Goedkoop is duurkoop! Enfin daar hebt gij totaal niets aan.

Je kunt natuurlijk ook terecht op www.decuratorverkoopt.com

patrick555
door patrick555 - Apr 27, 2011 om 13:47
31 Antwoorden / 0 Vragen

Er zal vast en zeker wel garantie op zitten.
Anders was ik ook curator geworden en dan verkoop ik ook mijn kapotte spul. Kan niet he.

Als het goed is heb je een bon. Denk van BVA-autions. Omdat deze voor een groot gedeelte de verkoop van It's in handen heeft genomen. Neem met BVA contact op. Misschien staat het ook wel op de bon over garantie etc.

Wil dit niet. Bel dan naar Sony. Zeg dat je een bon hebt van bva. Vertel er wel bij dat het een ongeopende doos was. Bva verkoopt n.l. ook wel eens gebruikte goederen zoals tv's voor op een beurs of zo. Die zijn dus wel gebruikt.

Ik google en zag dat Mirco Electro een aantal It's winkels heeft overgenomen. Dus dat is dan ook de service.

mastag
door mastag - Apr 27, 2011 om 14:24
955 Antwoorden / 19 Vragen

@ Patrick,
Gekocht op veiling is what you see is what you get en je weet dat je uit de inboedel van een failliet bedrijf koopt, daar zal de prijs dan ook naar zijn.
Alhoewel met de veilingopslag kun je zomaar een stuk duurder uit zijn als in een reguliere winkel.
Qua garantie, hier valt schade niet onder want dat is geen defect lees hier de voorwaarden

Let op!Volgens de Europese Richtlijn is ten aanzien van de consumentengoederen de wettelijke garantie van toepassing en daarnaast wordt er vaak door de fabrikant een fabrieksgarantie afgegeven. Meestal is de fabrieksgarantie iets uitgebreider dan de wettelijke garantie, maar dat verschilt per fabrikant. Indien u, voor de goederen die u in de veiling hebt gekocht, aanspraak wilt maken op de bovengenoemde garantie dient u rechtstreeks contact op te nemen met de fabrikant. Bron BVA Actions mbt It's verkopen.
De tv doet het er is dus geen aanspraak op garantie mogelijk.

Mastag

gerardk
door gerardk - Apr 27, 2011 om 14:56
175 Antwoorden / 8 Vragen

probeer hier eens http://support.sony-europe.com/index.aspx?site=odw_nl_NL

spooky01
door spooky01 - Apr 27, 2011 om 15:41
418 Antwoorden / 56 Vragen

Misschien bij een winkel van expert proberen, er stond in een krantenartikel dat expert de garantie had overgenomen.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 27, 2011 om 16:11
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat een zinloos gezwam over garantie claimen bij Sony.
De TV is niet gekocht van Sony.
Met transport of breukschade heeft Sony niet te maken.
Garantie is er alleen voor TECHNISCHE gebreken.
En daar valt breuk toch echt niet onder,
Diegenen die schrijven dat je op een veiling iets koopt zoals het is hebben gelijk.
Je hebt als consument namelijk een onderzoeksplicht.
Was er vooraf dan geen kijkdag waar de goederen werden getoond UIT de verpakking ?
Voor hetzelfde geld hadden er oude telefoonboeken in de doos gezeten.

1paul
door 1paul - Apr 27, 2011 om 17:25
3173 Antwoorden / 0 Vragen

Probleem met deze zaak is dat u iets gekocht heeft en niet gecontroleerd of dit product (aan de buitenkant) schade had, deze schade kan natuurlijk net zo makkelijk door u zelf veroorzaakt zijn tijdens het vervoer naar huis, dit kan niemand kontroleren!!!

Als nu degeen die de tv in de doos heeft gedaan volhoud dat ie HEEL was toen ie erin ging dan heeft u een probleem en kunt u nergens terecht, het is maar net hoe coulant men hiermee om wil gaan...

In eerste instantie dient u de curator aan te schrijven trouwens...

ro
door ron530 - Apr 27, 2011 om 18:30
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het is een faillissements veiling en inderdaad what you see is what you get er zit geen spat garantie op.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 27, 2011 om 22:58
2154 Antwoorden / 7 Vragen

[Jammerjammerjammer Ron530,

ook jij snapt er geen bal van.
Natuurlijk zit er garantie op de aankoop.
Gewoon de fabrieksgarantie van Sony.
Voor TECHNISCHE gebreken.
Die garantie afhandeling zou worden overgenomen door Expert, lees ik hierboven.
Beschadiging heeft niets met garantie te maken !

=============================================

quote=ron530 schreef op woensdag 27 apr 2011, 18:30]Het is een faillissements veiling en inderdaad what you see is what you get er zit geen spat garantie op.

börgemeister
door börgemeister - Apr 27, 2011 om 23:45
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=patrick555 schreef op woensdag 27 apr 2011, 13:47]Er zal vast en zeker wel garantie op zitten.
Anders was ik ook curator geworden en dan verkoop ik ook mijn kapotte spul. Kan niet he.

Als het goed is heb je een bon. Denk van BVA-autions. Omdat deze voor een groot gedeelte de verkoop van It's in handen heeft genomen. Neem met BVA contact op. Misschien staat het ook wel op de bon over garantie etc.

Wil dit niet. Bel dan naar Sony. Zeg dat je een bon hebt van bva. Vertel er wel bij dat het een ongeopende doos was. Bva verkoopt n.l. ook wel eens gebruikte goederen zoals tv's voor op een beurs of zo. Die zijn dus wel gebruikt.

Ik google en zag dat Mirco Electro een aantal It's winkels heeft overgenomen. Dus dat is dan ook de service.

Er zit fabrieksgarantie op het gekochte.

www.decuratorverkoopt.com

Huisregels:
4. Alle goederen worden verkocht met normale fabrieksgarantie.

keessie1
door keessie1 - Apr 28, 2011 om 11:10
138 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo,

Als de beschadiging niet te groot is zie je deze alleen TV UIT staat,
als je hem AAN zet zie je meestal helemaal niets van.

Is het glas of kunststof?
Kleine krasjes kun je zelf weg poetsen uit kunststof bv met Displex pasta van Halfords (eigenlijk bedoeld voor telefoon LCD schermpjes)

Is het glas kun je het misschien laten fixen bij een autoruiten reparatie bedijf.

P.s. Kijk ook eens of je verzekerd bent , aankopen gedaan met een creditcard
ben je 180 dagen verzekerd, ook tegen transport schade.

Suc6

groetjes Keessie

ro
door ron530 - Apr 28, 2011 om 19:07
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het is een veiling aankoop georganiseerd door de curator niks garantie Its heeft de tv niet verkocht.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 29, 2011 om 12:54
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ron,
je zwamt uit je nek.
Had eerst eens gekeken op wat spooky01 adviseert.
Gewoon klikken op kijk hier maar eens naar.
============================================

=ron530 schreef op donderdag 28 apr 2011, 19:07: Het is een veiling aankoop georganiseerd door de curator niks garantie Its heeft de tv niet verkocht.

ro
door ron530 - Apr 29, 2011 om 18:09
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@Wimmi20, Expert heeft de garantie voor gedupeerde klanten overgenomen. Its is failliet en de curator heeft de boedel in beslag genomen en verkocht, die boedel wordt tegen opbod verkocht om schuldeisers enigszins schadeloos te stellen. Wie moet je aansprakelijk stellen, Its is geen optie die bestaat niet meer, Expert kan ook niet want je bent geen gedupeerde klant, het veiling bedrijf ook niet die verkoopt in opdracht van de curator en de curator telt de opbrengst en trekt daar eerst zijn salaris van af. Faillissements aankopen is zoals eerder al geschreven What you see is what you get.