Bagger1979
door Bagger1979 May 26, 2019 om 21:57
Elektronica & tv

Kleine letters reclame

Hoe zit het met de onduidelijk leesbare letters met reclames. Zelfs met een 55 inch moet je met de neus op het scherm zitten om het te lezen.
Dit is pure misleiding.

3954 15 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 26, 2019 om 21:59
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Kleine lettertjes lezen is altijd een inspanning. Loep aanschaffen als bril niet meer helpt. Of Ctrl-scroll: enorme letters.

Gr
door Grunn1 May 27, 2019 om 10:05
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ctrl-scroll werkt niet als je tv aan het kijken bent. 55 inch wordt niet als pc scherm gebruikt althans is niet gebruikelijk.

tenormin
door tenormin May 27, 2019 om 11:00
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is waar @epcot, had ook brilletje nodig: dacht aan PC. ;-)

suzanne1957
door suzanne1957 - May 26, 2019 om 22:21
31 Antwoorden / Vragen

Ga dichter bij de TV zitten. Mocht u het over de computer hebben kijk dan naar de volgende antwoorden.

suzanne1957
door suzanne1957 - May 26, 2019 om 22:22
31 Antwoorden / Vragen

Firefox

suzanne1957
door suzanne1957 - May 26, 2019 om 22:23
31 Antwoorden / Vragen

Google Chrome.

diumenge
door diumenge - May 26, 2019 om 23:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Sorry hoor, maar de letters onder sommige reclames kan ik prima lezen. Dus als een betere bril niet helpt, dan maar een betere TV of televisie-provider uitzoeken.

ne
door neodutchio - May 26, 2019 om 23:37
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Ik vind de grootte van de letters niet zo'n probleem, wel de snelheid waarmee ze voorbij komen. Aangezien er betaald wordt per seconde is elke seconde lezen dus duur. Om die reden kan je beter voor de 'kleine' lettertjes naar internet gaan om daar de hele aanbieding te bekijken en daar de voorwaarden te lezen.
Voor de duur van de aanbieding van bananen zal het wel meevallen, maar als er belangrijke zaken zijn, dan is dat niet verstandig om dat in een paar seconde op tv te willen lezen.

aurora1
door aurora1 - May 27, 2019 om 03:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De misleiding zie ik niet zo direct, maar misschien is het een idee om uw ogen eens te laten inspecteren bij een opticien?

jo
door jorisw - May 27, 2019 om 06:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De oplossing is zo simpel: als je de informatie niet goed kunt lezen, gewoon het product of dienst niet kopen.

panter22
door panter22 - May 27, 2019 om 08:20
6599 Antwoorden / Vragen

Ben je van plan een product van Tel Sell te kopen via een programma op tv?
Kijk op de website, daar vind je meer info:
https://www.telsell.com/?partner=bm001&pl=NL&gclid=EAIaIQobChMIg7GSqoi74gIVLbvtCh3SnAXWEAAYASAAEgKWUPD_BwE

tenormin
door tenormin May 30, 2019 om 00:29
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Had nog nooit naar Tel Sell gekeken; wilde eens Makelaars met een missie zien. Daar is toch niets aan kleine lettertjes te missen? Herhaling na herhaling hoe goed en goedkoop een produkt is... en ook nog een tweede of derde gratis.... en ook eerst uitproberen voor je betaald, dus after Pay. Kan er toch niets misgaan (met uw voorbeeld) @ panter22? Niet dat ik wat bestel maar ze lijken me duidelijk. Misschien iets te......?

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 27, 2019 om 09:12
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de reactie van @SUZANNE57 maar ja, dat zijn ook kleine letters. Bedoeld is aan te geven dat u op een beeldscherm altijd kunt vergroten.
@TENORMIN gaf in grotere letters een oplossing aan.

Hoe komt u bij het idee van misleiding?

Afgezien daarvan: een goede leesbril kan ook een oplossing zijn.

me
door mein33 - May 27, 2019 om 10:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

edit.  mein33

ja
door jan24 - May 27, 2019 om 15:48
109 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vraag mij af wat de essentie van de vraag is.
De kleine lettertjes beschouw ik als een formele handeling om je als adverteerder in te dekken.
Hetzelfde geldt m.i. ook voor gesproken teksten bij leningen e.d. Die worden zo snel gelezen, dat het niet goed te volgen is.
Het is haast niet relevant wat de geschreven of gesproken tekst behelst, als de consument in elk geval maar geinformeerd is.
Wat mogelijk ook wettelijk verplicht is.

gerbera
door gerbera - May 27, 2019 om 15:58
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Er is niets aan misleiding bij, u hoeft de reclame niet serieus te nemen en de "kleine" lettertjes niet te lezen. Die worden bij radio-reclame toch ook niet voorgelezen.