Klopt dit wal wat Samsung doet?
Hallo daar
Ik heb een probleem met Samsung.
Ik heb in September 2017 een soundbar gekocht van samsung van 699 euro.(Het betrof een overjarig model maar wel nieuw in de doos)
Deze ging stuk in mei 2019.(dus binnen 2 jaar) en ik heb de bon nog
Ik heb contact gezocht met Samsung en de soundbar opgestuurd.
Na een week kreeg ik een mail waarin stond dat hij niet meer gerepareerd kon worden omdat er geen onderdelen meer voor waren.
Via Samsung kreeg ik te horen dat ik mijn geld terug zou krijgen ivm de garantie.
2 maanden later en verschillende telefoontjes kreeg ik een mail dat ik toch geen geld terug kreeg omdat de soundbar in 2014 was gemaakt en volgens Samsung gaat dan ook de garantie in en ik daarom geen geld terug zou krijgen.
Wel hebben ze mij een 100 euro belooft uit coulance (dit was begin Augustus)
Tot op heden heb ik niets ontvangen van Samsung en hoor ik er ook niets meer van ze
Nu is mijn vraag of het wel klopt wat ze doen en gaat de garantie echt al in op het moment dat een apparaat gemaakt word of als je het apparaat koopt
Ik hoop dat iemand mij dit kan uitleggen
Volgens mij kan daar kort op worden ingegaan: de garantie start op het moment waarop de koop gesloten is. U had derhalve recht op reparatie en indien dat niet mogelijk is door gebrek aan onderdelen, op teruggave van de koopsom.
Even een corectie.
De garantie gaat in wanneer het product ook daadwerkelijk in bezit is en dat gelt dan voornamelijk bij aankoop via internet.
Je hebt niet te maken met samsung maar met de verkoper.
Dáár moet je zijn voor je beroep op garantie (die natuurlijk pas in gaat op de datum van aankoop!).
Dat verhaal van Samsung is grote onzin. Garantie gaat in op de koopdatum.
Maar u zult dat apoaraat niet bij Samsung gekocht hebben, dus u moet bij de leverancier zijn.
Samsung heeft ook een webstore.
In beginsel heeft u helemaal als consument NIETS te maken met fabrieksgarantie. Bij problemen die zich voordoen na de aanschaf van ook dit product kunt u zich zoals wettelijk ook geregeld wenden tot de verkoper die dan dient te zorgen voor repaeratie en als dat niet kan een adequate vervanger. U dient wel rekjening te houden met het feit dat een zeker bedrag voor afschrijving kan worden gehanteerd.
Ergo: u had de Soundbar dus helemaal niet naar Samson moeten sturen. Het lijkt mij zaak om de soundbar terug te vorderen van Samsung en dan alsnog naar de verkoper te gaan. Uw wijze van handelen was dus helaas in wezen niet goed.
Voor wetgeving in deze:www.consuwijzer.nl
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en evt ook:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html
Even voor de duidelijkheid:De soundbar is door de verkoper naar het reparatiebedrijf van Samsung gestuurd voor reparatie.
Dit bedrijf heeft Samsung op de hoogte gesteld en toen is de bal gaan rollen
Ik heb hem inmiddels terug
Wat gaat de verkoper nu doen? Jou €100 geven en verder niet? Of kun je een nieuwe krijgen met bijbetaling?
Waarom heb je die sountbar teruggekregen en is hij niet naar de winkelier gestuurd.
Als die verkoper de soundbar al 3 jaar in de winkel heeft liggen voor hij hem heeft verkocht, dan zal hij geen garantie meer bij Samsung kunnen claimen,
Nu heeft hij namens jou een beroep op garantie gedaan omdat je binnen de 2 jaar garantietermijn zat?
Hallo Devkom ,
De verkoper is verantwoordelijk , klik op de rode regels .
De reactie van Samsung is onzin , zie hier hun garantie .
Standaard garantietermijn .
https://images.samsung.com/is/content/samsung/p5/nl/support/warranty/Warranty_Statement_NL.pdf
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie
Neem eens contact op met Consuwijzer
https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer.
Gecorrigeerd (n.a.v. reacties die ik nu zie: ik zie uw reactie dat de soundbar bij een bedrijf/professioneele verkoper is gekocht. Zie eventueel ook nog deze antwoorden op vragen die eerder zijn gesteld m.b.t. overdraagbaarheid. Maar herhaald, de verantwoordelijkheid ligt in deze bij de verkoper.
Zie ook deze antwoorden: https://radar.avrotros.nl/forum/garantie-f2/garantie-overdraagbaar-t46761.html en deze van ons forum: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/is-garantie-overdraagbaar-1
Ik zie vaker de reacties van andere ook niet , gevolg dezelfde reacties .
Inderdaad, berichten komen hel traag binnen. Dan schrijf je een antwoord en als dat veplaatst wordt, staan er ineens drie of zo voor.
@@ ik vrees dat daar weinig aan te veranderen is. Als ik het zie doe ik een melding d.m.v. bewerken als dat nog kan.
Wie heeft u die onzin verteld, van het Samsung reparatiecentrum zelf of van de verkoper.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Samsung zegt dat de garantie in gaat als het produkt de fabriek verlaat.
Zou toch de klantenservice van Samsung nederland eens bellen.
Hierbij het mailtje van Samsung
Geachte heer
Alleerst excuses dat u nog geen concreet antwoord vanuit onze kant heeft mogen vernemen.
Wij hebben vanuit de reparateur vernomen dat er geen credit of omruiling kan volgen op basis van de productiedatum. Om deze reden hebben wij de case intern voorgelegd aan het hoofdkantoor.
Uw soundbar is gemaakt op 01 Mei 2014, wat betekend dat de verwachte levensduur en economische levenswaarde van het product zijn verstreken. Randapparatuur van televisies hebben, conform de gebruiksduurverwachting van techniek Nederland, een verwachte levensduur drie jaar. Hierin wordt het aankoopbedrag in acht genomen.
Uw verkoper heeft de soundbar na het verlopen van de verwachte levensduur aan u verkocht. In deze situatie is het de verantwoordelijkheid van de verkoper om een oplossing aan u te kunnen voorzien. Aangezien de soundbar geen restwaarde meer heeft en het product onherstelbaar is verklaard, kunnen wij geen oplossing bieden voor het defecte product. Wij kunnen u enkel doorverwijzen naar uw verkoper.
Helaas viel het onze service partner pas na drie weken op dat het product was gemaakt in 2014. Op basis van de aankoopbon dacht de service partner namelijk dat er nog fabrieksgarantie op het product zat. Dit bleek dus op basis van de productiedatum niet zo te zijn. Wel heeft u als consument nog recht op wettelijke garantie bij uw verkoper.
Graag wil ik een financiële compensatie bieden aangezien u een langere tijd heeft moeten wachten op een concreet antwoord vanuit onze kant. Wij bieden een compensatie van 100 euro aan tegen het ervaren ongemak. Indien u interesse heeft naar de geboden compensatie ontvangen wij graag uw tenaamstelling en daarbij horende bankrekeningnummer.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Wesley ‘t Hart
Customer Care
Samsung Electronics Benelux B.V.
Wat een zielig antwoord van Samsung, je moet bij aankoop ook al de produktiedatum zien te achterhalen
Hallo Samsung een artikel dat van 2014 dateert hoort dus niet meer in de winkel te liggen na 2017. Zeker niet meer als het artikel niet meer gerepareerd kan worden in 2019. Dus wat moet U nu gaan doen ?? Juist aankoop bedrag terug storten naar deze klant. En bij de verkoop punten bij zulke producten erbij laten zetten dat er GEEN FABRIEKSGARANTIE meer opzit Kijken of ze dan nog verkocht gaan worden.
@ vertel ik niet
"Hallo Samsung een artikel dat van 2014 dateert hoort dus niet meer in de winkel te liggen na 2017 "
Dat is is verantwoordelijkheid van de verkoper . Die heeft het artikel waarschijnlijk met een forse korting aan TS verkocht
Kijk op de website van Techniek Nederland en klik op Richtlijnen afschrijvingsmethoden.
https://www.technieknederland.nl/onze-leden/waar-staan-onze-leden-voor/gebruiksduurverwachting
Dit is wel heel bijzonder. Een apparaat verkopen die economisch al afgeschreven is.
Daar heb je nog flink voor betaald.
De verkoper mag je hier niet mee laten zitten. Wat wil je een nieuwe met bijbetaling of 1/3 van je aankoopprijs terug. Rekening houdend met de afschrijving. Nog maar even terug naar de verkoper gebruik makend van alle info die je hier gekregen hebt.
En korting op een nieuwe soundbar van €200 moet kunnen.
Kijk op kieskeurig voor de nieuwste modellen.
https://www.kieskeurig.nl/soundbar?q=soundbar
Kijk liever op www.hardware.info daar vind je naast testen ook voor de zelfde soudbar een lagere prijs. Overigens was er een kijkshop die het zelfde deed, oude apparatuur voor een te hoge prijs aanbieden maar er zijn ook genoeg winkels die dat doen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt
In december 2023 heb ik een bestelling geplaatst en een week later geretourneerd. Netjes afgegeven bij het plaatselijke postkantoor binnen de retour termijn, met het label dat je kunt downloaden op hun website.
Het pakket is echter kwijt geraakt, vandaag de dag staat de informatie nogsteeds op 'bezorgtijd onbekend'. Na talloze mailtjes en belletjes weigert ici Paris mij te helpen. Ook n
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer