door wim.willemse Nov 6, 2013 om 18:59
Elektronica & tv

Kortsluiting horloge

Na drie jaar zonder problemen te hebben gelopen heb ik mijn horloge naar de juwelier gebracht voor het vervangen van de batterij. Na vervanging van de batterij heeft deze nog drie weken gelopen en nu staat hij weer stil. Terug naar de juwelier deze zegt dat er kortsluiting in het horloge zit en reparatie kost € 75,- . Bij een horloge van mijn vrouw is ons het zelfde overkomen. Ik ben dan ook benieuwd of ander mensen ook zo'n ervaring hebben en ik zou graag willen weten of een Second opinion nut heeft?

14458 24 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 6, 2013 om 21:32
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Vervangen van de batterij kàn, maar hoeft niet een oorzaak te zijn van je probleem. Kortsluiting kan altijd ontstaan. Een second opinion lijkt mij voor een herstelkosten van € 75 (afhankelijk van de waarde van het klokje) niet één twee drie een gegeven.

hutch
door hutch - Nov 7, 2013 om 09:52
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wat dacht u er van om eens naar een andere juwelier te gaan..... en niet voor een second opinion maar gewoon voor de reparatie.

Hetzelfde (onbekende !?) euvel bij dezelfde juwelier is op z'n minst toch wel erg verdacht.

br
door brons005 - Nov 8, 2013 om 10:54
3 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens een andere/ nieuwe batterij. Of meet de geplaatste batterij is door. Misschien is er een oude batterij geplaatst. Ik geloof niet direct in kortsluiting als het klokje al drie jaar heeft gelopen. Ik meet een gekochte batterij altijd eerst door voordat ik hem aanbreng.

jpm
door jpm - Nov 8, 2013 om 10:58
820 Antwoorden / 28 Vragen

Maar, als ik het goed begrijp is bij uw vrouw' s horloge hetzelfde gebeurd: 3weken na de vervanging van een batterij ontstond ook in haar horloge kortsluiting? Curieus, heel curieus.

wi
door willyscharp - Nov 8, 2013 om 11:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mij is dit jaren geleden met een nieuw, vrij duur, Seiko horloge overkomen zij het dat het telkens ongeveer 3 maanden duurde voor de batterij leeg was. De horlogemaker/leverancier heeft het horloge toen opgestuurd en het bleek dat de grondplaat vervangen moest worden i.v.m. kortsluiting. Kosten toen 125, -gulden. Dit is ongeveer 15 jaar geleden maar het loopt nu nog steeds perfect.
Conclusie, laat het opsturen naar leverancier en vraag naar oorzaak en prijsopgave.

haarp
door haarp - Nov 8, 2013 om 11:42
514 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb reeds bij twee Seiko's horloges meegemaakt dat de batterij binnen een half jaar leeg was.
De eerste batterij, de originelen die in de Seiko horloge zat is vier jaar meegegaan.

jo
door josgalen - Nov 8, 2013 om 12:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Meestal is 'kortsluiting' een kwestie van vocht of een lekkende batterij. In beide gevallen moet het complete uurwerk vervangen worden en dat is bij vele juweliers 'KASSA'
Ik laat al jarenlang - ongeveer 1 x per 3 jaar - batterijtjes vervangen door Batterij Paultje op de centrum markt in Rotterdam. Kosten per horloge ongeveer € 5,00. Voor het vervangen van een uurwerk betaal je ongeveer € 25,00. Aan te raden om daar eens langs te gaan.

si
door sibora - Nov 8, 2013 om 12:09
30 Antwoorden / 2 Vragen

@ Haarp. Gelijk heb je, volgens regelgeving eurozone mogen ze goede batterij niet meer verkopen.in mijn horloge ; gaat nieuwe batterij nog 9 maanden mee !
normaal ook 3,5 jaar tel uit je winst ! bedank die sukkels in Brussel maar !

ya
door yannvandelaak - Nov 8, 2013 om 13:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Juweliers en andere mensen die in goud , zilver en diamanten doen ,vertrouw ik NOOIT . Dat zijn artikelen waar geen prijskaartje aan zit . Dat doen zij bewust Want daar kan je mensen mee beduvelen . Ik heb mijn horloges daarom altijd zelf van nieuwe batterijtjes voorzien . Het laten doen , is vragen om problemen .

pi
door pieterwolters - Nov 8, 2013 om 13:29
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sibora schreef op vrijdag 8 nov 2013, 12:09]@ Haarp. Gelijk heb je, volgens regelgeving eurozone mogen ze goede batterij niet meer verkopen.in mijn horloge ; gaat nieuwe batterij nog 9 maanden mee !
normaal ook 3,5 jaar tel uit je winst ! bedank die sukkels in Brussel maar !

Ik denk dat iemand jou iets heet wijs gemaakt. De batterijen die ik koop voor mijn horloge gaan gewoon jaren mee.

pi
door pieterwolters - Nov 8, 2013 om 13:30
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=yannvandelaak schreef op vrijdag 8 nov 2013, 13:20]Juweliers en andere mensen die in goud , zilver en diamanten doen ,vertrouw ik NOOIT .
.

Hee, daar hebben we er weer 1. Weer een beroepsgroep die niet te vertrouwen is. We zitten nu dus al op telecombedrijven, supermarkten, speelgoedwinkels, energiebedrijven, autodealers, juweliers, computerleveranciers en al die andere die ik vergeten ben. Conclusie: we zijn gewoon een landje waarin iedereen iedereen belazerd als ik alle berichten moet geloven.

dr
door dragstar - Nov 8, 2013 om 15:07
35 Antwoorden / 2 Vragen

Het lijkt mij sterk dat u al tweemaal een horloge met kortsluiting hebt meegemaakt.
Ik zou echt naar een andere juwelier gaan en echt niet voor een second opinion.
Je kunt tegenwoordig niemand meer vertrouwen. Het zou best wel eens kunnen dat hij oude baterijtjes gebruikt die na een week of twee leeg raken of erger nog gaan lekken. Dat lekken zou de oorzaak kunnen zijn van kortsluiting.
Ik neem aan dat u, als het een 100% waterdichte horloge is, ookdit gelijktijdig met het vernieuwen van de batterij laat testen? Als u geen al te gekke kapriolen met het horloge uithaalt dan is erook geen reden tot kortsluiting.

dr
door dragstar - Nov 8, 2013 om 15:22
35 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 8 nov 2013, 13:30][quote=yannvandelaak schreef op vrijdag 8 nov 2013, 13:20]Juweliers en andere mensen die in goud , zilver en diamanten doen ,vertrouw ik NOOIT .
.

Hee, daar hebben we er weer 1. Weer een beroepsgroep die niet te vertrouwen is. We zitten nu dus al op telecombedrijven, supermarkten, speelgoedwinkels, energiebedrijven, autodealers, juweliers, computerleveranciers en al die andere die ik vergeten ben. Conclusie: we zijn gewoon een landje waarin iedereen iedereen belazerd als ik alle berichten moet geloven.

Ik heb tegenwoordig de indruk dat de ene helft van de bevolking de andere helf bedrigt of oplicht.
Betrouwbaarheid is slechts een woord geworden die nog in de Grote van Dalen word omschreven, het is bij de mens verdwenen.

pino123
door pino123 - Nov 8, 2013 om 16:26
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb tegenwoordig de indruk dat de ene helft van de bevolking de andere helf bedrigt of oplicht.
Betrouwbaarheid is slechts een woord geworden die nog in de Grote van Dalen word omschreven, het is bij de mens verdwenen

Totale onzin....... Kan het misschien niet.... maar dan ook heel misschien dat het horloge wel sluiting uit zichzelf heeft gemaakt.... Makkelijke beoordelen hier vandaan als jet het horloge niet eens in je handen hebt gehad. Misschien is deze juwelier wel heel betrouwbaar en is het horloge misschien wel spontaan kapot gegaan? Misschien heeft TS wel de goedkope oplossing laten door door alleen het batterijtje te vervangen maar het horloge niet meer waterdicht te laten maken.Hierdoor zijn waterdichte horloges na het vervangen van een batterij niet meer waterdicht zijn. Het is dus ook een mogelijkheid dat er inderdaad water, zweet o.i.d. in is gelopen.... Waardoor er kortsluiting is ontstaan.

si
door sibora - Nov 8, 2013 om 16:41
30 Antwoorden / 2 Vragen

@Dieterwolters ; ik wil er nog even op terugkomen.wel gek dat ik dan in Nederland België Duitsland ; het zelfde verhaal krijg zijnde ; we mogen de goede batterij niet meer verkopen, en al kon ik er los kopen ? en je kan het uurwerk zelf niet openen,moet je toch naar die zaken.

ko
door koecie - Nov 8, 2013 om 23:17
2 Antwoorden / 1 Vragen

jaren geleden een batterij in het dure horloge laten vervangen door een juwelier in schoonhoven, horloge naar de mallemoer, hij wilde er een nieuw uurwerk in zetten voor €150. het was een zilveren kast, had €350 gekost.
Op de zwarte beurs is er en nieuw uurwerk met batterij in gezet voor €22,50.
Het horloge loopt nu nog!!!
Juweliers zijn verkopers, geen horloge makers (reparateurs)

co
door coeck - Nov 9, 2013 om 08:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Alle batterijtjes zijn volop leverbaar. De kosten zijn nog geen dubbeltje per stuk bij de groothandel.
Het is maar hoeveel moeite iemand erin wil steken en hoeveel nieuwe klokjes ze willen verkopen.

viejo
door viejo - Nov 9, 2013 om 23:27
63 Antwoorden / 4 Vragen

1-Wat ook schadelijk kan zijn is de batterij met de vingers op de 2 polen beetpakken. Er kan dan een brug ontstaan waardoor er een weglekken optreed.
2-Wat ik ooit bij een (oude) spiegelreflex camera ontdekte is dat er platte batterijen bestaan van 1.3 Volt en van 1.55 Volt. De eerste zorgde snel voor storingen en de laatste ging zo'n 2 jaar mee.

mi
door michelmc007 - Nov 12, 2013 om 14:19
34 Antwoorden / 17 Vragen

Een kinetic horloge laat op doormiddel van je arm beweging.
Ik met mijn Seiko kinetic, ook na 12 jaar naar de juwelier geweest en kreeg daar te horen dat hij moest schoongemaakt worden en dat de condensator vervangen diende te worden want hij lade niet meer op, kosten 150 euro.!!! zei de juwelier met een duits accent.
Dit terwijl het horloge 550 gulden heeft gekost nieuw.
Ik ben toen naar een andere juwelier geweest en die heeft er een nieuwe condensator in laten zetten ik geloof door seiko.
En het koste me 50 euro.
Tel uit je winst, he.
De ene juwelier is de andere niet.
Je moet tegewoordig heel goed opletten met de euro's.

sp
door sproodenburg - Oct 29, 2015 om 13:25
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Laat u niets wijsmaken dat als de batterij van een horloge vervangen is bij de juwelier en deze is na een aantal weken of maanden al weer leeg dit zou liggen aan een kortsluiting of een defect in het horloge zelf. De werkelijke oorzaak zit 'm in de manier waarop het nieuwe batterijtje door de juwelier is geplaatst. Het inzetten van een nieuwe horloge batterij is namelijk een secuur en lastig werkje. Zeer vaak vind er een kortstondige kortsluiting plaats tijdens het inzetten van de knoopcel in het batterijvakje door de daar aanwezige batterij contacten met als gevolg dat de meeste energie al uit de batterij is voordat deze daadwerkelijk dienst gaat doen. Oorzaak is dus " het niet kundig plaatsen van de nieuwe batterij ''.

edrick3
door edrick3 - Oct 29, 2015 om 13:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sproodenburg,

Fijn dat je ons daar deelgenoot van maakt in dit bijna 2 jaar oude topic.
Je kunt je verhaal beter als Tip plaatsen.

Met vr.gr.

sp
door sproodenburg - Oct 29, 2015 om 15:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 29 okt 2015, 13:33]@sproodenburg,

Fijn dat je ons daar deelgenoot van maakt in dit bijna 2 jaar oude topic.
Je kunt je verhaal beter als Tip plaatsen.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Oct 29, 2015 om 15:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=sproodenburg schreef op donderdag 29 okt 2015, 15:38][quote=edrick3 schreef op donderdag 29 okt 2015, 13:33]@sproodenburg,

Fijn dat je ons daar deelgenoot van maakt in dit bijna 2 jaar oude topic.
Je kunt je verhaal beter als Tip plaatsen.

Met vr.gr.

?????
Als je wilt reageren kun je dat hieronder in het grijze veld onder Reageren doen.
Typ je reactie en klik op Reageer.
Wil je reageren ná een quote, zorg dan dat de cursor aan het eind van de quote staat, geef Enter en typ je reactie en klik dan op Reageer.

Met vr.gr.

sp
door sproodenburg - Nov 7, 2015 om 15:05
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het volgens jouw achterhaalde topic betreffende het door de juwelier verkeerd geplaatste horloge batterijtje (met uitleg) , is anders vandaag de dag nog steeds een uiterst actueel onderwerp, dus met alle respect snap ik de reactie niet helemaal. Ik zou bijna vermoeden dat het een computer gegenereerd antwoord betrof.

Vriendelijke groet,

Naieveling