kl
door kling Oct 16, 2013 om 18:56
Elektronica & tv

KPN (Regefiber) dringt bewoners BRUNSSUM Glasvezel abbonnement op

Sinds weken is er door het College B& W van Brunssum met veel bombarie en gebruikmakend van alle week en dagbladen, gemeenteblad en losse folders inkl hun eigen foto groot in beeld bezig met een groots opgezette commerciale campagne om de burgers ( 29.000) over te halen een abonnement af te sluiten bij Reggefiber ( Volker Wessels) Galsvezelkabel leverancier.
Er wordt verteld indien men 30 % abonnementen afsluit wordt deze kabel uitgerold in de trottoirs van Brunssum. Los van de mening van de overige 70 % inwoners. Anders gezegd het wordt je min of meer op gedrongen.
Sindsien gaat er geen dag voorbij of je vindt een of andere folder in jouw bus van alle Providers die elk op hun beurt meeliften.
Verder struikel je in de gemeente op de Markt op de parkeerplaatsen in de winkelcentra's over de zeer duidelijk aanwezige reklame promatie middelen van alle providers.Promotiemedewerkers van de grootste kabelbezitter in Nederland de KPN die in speciale geplaatste containers de lokale bevolking op straat bewerken met folders drankjes enchips etc.
Indien je overhoopt tot de 70 % categorie behoort die hierin niet in geinterresseerd is loop je het risico dat je thuis gewoon gebeld wordt door KPN ( terwijl je een belme niet regfistratie hebt) en dat is gisteren gebeurd.
Deze aggressiviteit gaat dan nog verder als je in het gesprek op een vriendelijke manier aan de callcenter medewerker van KPN meedeelt dat je helemaal tevreden bent met de gewone koperdraad KPN kabel service sinds 30 jaar en geen behoeft hebt aan dit produkt . Dan wordt verteld dat de glasvezelkabel er gewoon aan komt en zelfs tot in jouw meterkast aangelegd gaat worden.
Ik ben toen geschrokken van een dergelijke opdringerige sfeer dat ik besloten heb dit bericht in dit forum te plaatsen want nu vind ik dat men te ver gaat.
In mijn eigen woning bepaal nog altijd ik wat daar geplaatst en gemonteerd wordt en niet KPN.
Uiteraard heb ik geprobeerd mijn ongenoegen hierover aan KPN door tegeven maar dat is bijzonder moeilijk.
Ik ben erg verrast en ontstemd over de manier hoe wij in Brunssum met dit Produkt en aansluitende akties door lokale bestuurders en alle Providers worden "gepakt" hier moet wel heeeeeeel veeeeel geld aankleven of mee verdiend worden. Want al die reklame etc kosten toch ook heel veel en dat zit uiteraard verwerkt in de abonnement kosten.En dat loopt dan jaar in jaar uit.
En dan moet je nog maar afwachten of je krijgt wat ze beloven wanneer ik google op " glasvezel problemen" dan zie ik heel veel problemen en ellende voorbij komen dus waarover gaat het hier nog.
We hebben een prima Kabel in de grond liggen die alles makkelijk aan kan met goede kwaliteit du waarom moet dan naast deze kabel nog een 2e kabel in de grond???

Wat ik mis in het geheel is een duidelijke eerlijke voorlichting op een fatsoenlijke manier door Reggefiber , KPN en andere providers de burger wordt hier gewoon misleid met allerlei eigen "stories"
waar de leek niet kan inschatten wat hij in huis haalt.
Uiteindelijk gaat in ons geval indien de glasvezelkabel wordt aangelegd Reggefiber met de buit aan de haal

1630 10 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Oct 16, 2013 om 19:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik krijg on'n 3x in de week hier aanbiedingen met de post aan de bewoner van straat huisnummer hiet over. Weg ge gooit geld van de aanbieder, schijnt dus wel een goede inkomstenbron te zijn dat er zoveel geld aan wordt besteed.

he
door heijmans2000 - Oct 17, 2013 om 00:02
29 Antwoorden / 17 Vragen

In de gemeente Brunssum komt glasvezel bij 30% aan interesse bij intekening.
Men kan kiezen uit diverse providers.

Het is echter wel UITKIJKEN wat men precies wil.

Als men graag snel internet wilt, dan kies je gewoon uit het aanbod wat er aangeboden word.
In dit geval blijven er maar 2 providers open, waar je dus ook servers en zo kan draaien.

Je kan er voor kiezen om het BASIS pakket, dus gewoon ZIGGO tv blijven behouden voor 17 euro. Je kan dan je eigen kaart en decoder blijven gebruiken. Daarnaast pak je gewoon een totaalpakket van de andere.

Het is maar wat je wilt.

Het is ingewikkeld, maar als je ff uitkijkt is je keuze gauw gemaakt.

Let er wel op: Ik zou gewoon het basispakket van ziggo aanhouden, dan kan je nl ook je tv op je slaapkamer gebruiken. Als je daar ook een decoder hebt en je duwt je kaart erin dan kan je daar ook je zenders kijken. Maar dat zegt je nl geen mens.

Je hebt dan glasvezel internet en je kan kijken wat je altijd al kijkt PLUS het zenderaanbod van je glasvezelinternetprovider.

he
door heijmans2000 - Oct 17, 2013 om 00:04
29 Antwoorden / 17 Vragen

Men is niet verplicht om KPN te nemen. Kijk wat voor U van toepassing is.

jpm
door jpm - Oct 17, 2013 om 12:20
821 Antwoorden / 28 Vragen

Als u dit allemaal aan u voorbij laat gaan is er niks aan de hand en verandert er voor u helemaal niets.
U bent inderdaad niet verplicht over te stappen op glasvezel. Dus als u niets doet gaat deze reclamecaravan aan u voorbij en hebt u gewoon nog steeds wat u had. Wat is eigenlijk het probleem? Dat men u wilt overtuigen? U bent niet te overtuigen, dus is er geen probleem. Niemand zal u dwingen om iemand in uw huis te laten, echter: u kunt niet voorkomen dat tot uw huis een glasvezelkabel wordt aangelegd. Mocht een volgende bewoner besluiten deze tot in de meterkast te willen hebben en van de glasvezel gebruik te willen maken, dan is dat aan de volgende bewoner. U hebt hier dus verder helemaal geen last van. Fijn toch?

aurora1
door aurora1 - Oct 17, 2013 om 13:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier is het al net zo, maar het ergste lijkt voorbij, nl dat ze niet meer bij alle winkels e.d. staan. Alle post erover van KPN en Reggefiber stuur ik retour afzender.
Dat de KPN belt ondanks vermelding in het Bel-me-niet register mag als je klant bent of klant geweest bent. Lees even hier (klik) bovenaan. Om toch van dergelijke telefoontjes af te komen is niet eenvoudig. Als je niet reageert dan wel aangeeft niet meer gebeld te willen worden dan trekt men zich er niets van aan is mijn al jarenlange ervaring met de KPN. Als je een telefoonbeantwoorder hebt dan blijven ze wel zo'n 6 weken een paar keer per week op verschillende tijdstippen bellen.
Zie op die site ook veelgestelde vragen en Recht van verzet.

kl
door kling - Oct 17, 2013 om 14:27
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 16 okt 2013, 19:12]Ik krijg on'n 3x in de week hier aanbiedingen met de post aan de bewoner van straat huisnummer hiet over. Weg ge gooit geld van de aanbieder, schijnt dus wel een goede inkomstenbron te zijn dat er zoveel geld aan wordt besteed.

kl
door kling - Oct 17, 2013 om 14:31
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 16 okt 2013, 19:12]Ik krijg on'n 3x in de week hier aanbiedingen met de post aan de bewoner van straat huisnummer hiet over. Weg ge gooit geld van de aanbieder, schijnt dus wel een goede inkomstenbron te zijn dat er zoveel geld aan wordt besteed.

Valerius dit is korrekt Goudmijn voor Reggefiber. in dit geval 30.000 inwoners , 3 personen/gezin
betekend 10.000 woningen/aansluitingen in bij 30% ca 3.0000 á euro 50/mnd , euro 600/jaar
en dan over 30 jaar afschrijven is dit euro18.000 per aansluiting.
Dat is heel veel geld.

kl
door kling - Oct 17, 2013 om 14:38
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=jpm schreef op donderdag 17 okt 2013, 12:20]Als u dit allemaal aan u voorbij laat gaan is er niks aan de hand en verandert er voor u helemaal niets.
U bent inderdaad niet verplicht over te stappen op glasvezel. Dus als u niets doet gaat deze reclamecaravan aan u voorbij en hebt u gewoon nog steeds wat u had. Wat is eigenlijk het probleem? Dat men u wilt overtuigen? U bent niet te overtuigen, dus is er geen probleem. Niemand zal u dwingen om iemand in uw huis te laten, echter: u kunt niet voorkomen dat tot uw huis een glasvezelkabel wordt aangelegd. Mocht een volgende bewoner besluiten deze tot in de meterkast te willen hebben en van de glasvezel gebruik te willen maken, dan is dat aan de volgende bewoner. U hebt hier dus verder helemaal geen last van. Fijn toch?

jpm je hebt gelijk , maar toch even nog het volgende. bij 30 % afgesloten abonnemneten start deze aktie en wordt er in de hele plaats de trottoirs geopend want OVERAL wordt deze kabel in de grond gelegd naast de aanwezige KPN kabel. De 30000 aansluiting worden aangelegd tot in de meterkast de rest 70 % wordt jarenlang "bewerkt" want op 30 jaar afschrijving levert dit per aansluiting 18.000 euro op aan Reggefiber en haar Providers. Wat ik hiermee wil zeggen dit is veel te veel want het zou realistisch zijn dat gewoon de echte aanlegkosten gerekend worden en daarna een speciaal doorgeef tarief voor dataverkeer over deze kabel en dan kom je beduidend lager uit.het is jammer dat we nu in de handen zijn van een monopolist en er geen sprake is van marktwerking. Let de komende jaren maar eens goed op wat er met al die providers gebeurd i.v.m. ovename door buitenlandse inversteerders. Dan heeft reggefiber echt de buit binnen en worden wij "uitgemolken"

kl
door kling - Oct 17, 2013 om 14:40
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=heijmans2000 schreef op donderdag 17 okt 2013, 00:04]Men is niet verplicht om KPN te nemen. Kijk wat voor U van toepassing is.

kijk maar eens naar mijn andere reakties bij Valerius en jpm misschien gaan dan je ogen open.

kl
door kling - Oct 21, 2013 om 18:04
12 Antwoorden / 2 Vragen

Ik sluit hierbij deze discussie omdat ik voldoende informatie heb ontvangen en daarvoor dank ik iedereen voor zijn of haar medewerking.