ne
door nel123 Mar 24, 2018 om 19:52
Elektronica & tv

Lp muziek digetaliseren

Hr.Mw.

Ik heb een platenspeler met een usb aansluiting, Ik kan daar met een usb muziek van mijn platen op zette.

Als ik nu met een speciale kabel deze Usb verleng naar mijn Usb aansluiting op mijn dektop,, dan had ik gedacht dat ik de muziek van mijn platen ook op mijn Desktop zou kunnen krijgen, helaas ik krijg de melding geen aansluitig, echter als ik gewoon een USB stick op mijn desktop zet, dan kan ik daar alles wat op mijn pc staat opzetten, dus de USB van mijn pc is dus in orde

Wat moet ik doen om het signaal van mijn platenspeler door te voeren naar mijn PC.

Moet ik daar een voorversterker tussen plaatsen? en welke versterker?
Welk digitaliserings programma is geschikt om e.e.a.te bewerken?
In de hoop op een oplossing.
Met vriendelijke groet.
Jeu

7698 12 Rapporteer

marita5
door marita5 - Mar 24, 2018 om 20:23
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nel123 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://radio2.be/de-topcollectie/hoe-sluit-ik-de-platenspeler-aan-op-mijn-pc

diumenge
door diumenge - Mar 24, 2018 om 20:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Beetje onduidelijk verhaal. Zoals ik het begrijp heeft de platenspeler een usb aansluiting waar je een usb stick in kan stoppen? Zo ja, dan kan je de plaat waarschijnlijk 'opnemen' op de usb stick, als je vervolgens die usb stick in de computer stopt dan kan je de opgenomen muziek naar de computer kopiëren.

Als het de bedoeling is dat je de platenspeler via usb op de pc aansluit dan heb je op de pc waarschijnlijk een driver én software nodig om de plaat op te nemen.

rembrantd
door rembrantd Mar 25, 2018 om 16:45
116 Antwoorden / 36 Vragen

Zo zit dat.

simon55
door simon55 - Mar 24, 2018 om 21:46
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt t op twee manieren doen. De plaat opnemen op de USB stick en die in de platenspeler doen, en daarna op de PC afspelen. Maar erg onhandig. Het simpelste en betere kwaliteit van muziek weergave is t programma Audacity downloaden , daarmee de plaat opnemen , en dan kunt u t in de PC zetten in normaal WMA bestand of in MP 3. Plus dat je met dat programma ook de hoge lage tonen ruis etc mee kan bewerken. Ik heb zelf al m n EP s en LP s er mee bewerkt , en de kwaliteit is uitstekend

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 25, 2018 om 19:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

USB opnames zorgen voor heel veel verlies
Hoe leuk Audicity ook is, dit programma bepaald niet de opnamekwaliteit, dat doet het gebruikte element en naald icm een professionele geluidskaart wel.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 25, 2018 om 19:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Gaat het om veel platen?
Als u in de regio kop Noord Holland woont wil ik dit professioneel voor u doen.In ruil voor een bosje bloemen :-)
Ik zou het zonde vinden om met zo'n USB ding zoveel kwaliteit in te leveren als het vinyl u lief is.

vl
door vladdermuis - Mar 26, 2018 om 14:55
31 Antwoorden / 11 Vragen

Allereerst is een verlengksabel voor een USB aansluiting uit den boze. De platenspeler wordt niet herkend of de kwaliteit gaat desastreus omlaag.
Maar om signaal van de platenspeler op te nemen is een programma (software) nodig. De beste oplossing hiervoor is inderdaad AUDACITY, geheel gratis en voor alle bestaande systemen als MAC OS, Windos OS en Linux (Ubuntu). Daarbij moet in het Audacity programma een klein programmatje geintergreerd zijn geheten LAME, ook gratis te downloaden. Mogelijk zal Lame in het Audacity programma gesleept moeten worden. Lame zorgt ervoor dat de audio signalen naar MP3 omgezet worden. Tik in je browser, b.v. Google, "Audacity mp3" en alle relevante prohgramma's vindt je hier en ook hoe je er mee om moet gaan. Als in Audacity iets is opgenomen dan kan dat bewerkt wordt o.a. tikken van krassen verwijderen. Dit is een nauwkeurig werkje, maar hoeft uiteraard niet. Als de muziek dus is opgenomen in Audacity moet het geexporteerd worden. Als exporteren is aangeklikt verschijnt er een menutje waarin gekozen kan worden voor het formaat WAV, MP3 enz. Kies voor MP3 en waar het opgeslagen moet worden. Het beste maak je hiervoor een nieuw bestandje aan. Klaar is Kees en digitaliseren maar.

ne
door nel123 Mar 30, 2018 om 18:15
39 Antwoorden / 49 Vragen

Je  geeft aan dat een verleng kabel uit den boze is, Hoe krijg ik dan verbinding USB platen speler naar USB Deskto?
Met Groet
Jeu
E-mail jrmakers@gmail.com

Ma
door Marijke Portma - Mar 26, 2018 om 18:59
2 Antwoorden / Vragen

LP Digitaliseren.
Om een lp te digitaliseren moet je" EZ vinyl tape converter" downloaden. De tegel op het bureaublad zetten en klik vervolgens op de tegel dan wijst de weg zich vanzelf. Ik doe het ook en heb al zeer veel lp 's op mijn Hi-res apparaat gezet via Windows media player,want daar wordt het allemaal via de verkenner op gezet.
Veel succes en plezier met het digitaliseren.
Marijke.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 31, 2018 om 19:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Oneens

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 31, 2018 om 19:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Edit

vl
door vladdermuis - Mar 26, 2018 om 20:15
31 Antwoorden / 11 Vragen

Zoals ik het begrijp heeft deze vraag niets met een USB stick te maken. De platenspeler heeft een USB aansluiting NAAR de desktop PC.

ne
door nel123 - Mar 30, 2018 om 17:03
39 Antwoorden / 49 Vragen

Vraag aan vladdermuis.

U geeft aan dat een verlengkabel van de USB van de platenspeler naar mijn Usb van mijn Desktop  geen zin heeft ,
Hoe krijg ik dan verbinding met mijn Desktop?

DOOR VLADDERMUIS - 26 MRT. 2018 OM 14:55
30 ANTWOORDEN / 11 VRAGEN

Allereerst is een verlengksabel voor een USB aansluiting uit den boze. De platenspeler wordt niet herkend of de kwaliteit gaat desastreus omlaag.
Maar om signaal van de platenspeler op te nemen is een programma (software) nodig. De beste oplossing hiervoor is inderdaad AUDACITY, geheel gratis en voor alle bestaande systemen als MAC OS, Windos OS en Linux (Ubuntu). Daarbij moet in het Audacity programma een klein programmatje geintergreerd zijn geheten LAME, ook gratis te downloaden. Mogelijk zal Lame in het Audacity programma gesleept moeten worden. Lame zorgt ervoor dat de audio signalen naar MP3 omgezet worden. Tik in je browser, b.v. Google, "Audacity mp3" en alle relevante prohgramma's vindt je hier en ook hoe je er mee om moet gaan. Als in Audacity iets is opgenomen dan kan dat bewerkt wordt o.a. tikken van krassen verwijderen. Dit is een nauwkeurig werkje, maar hoeft uiteraard niet. Als de muziek dus is opgenomen in Audacity moet het geexporteerd worden. Als exporteren is aangeklikt verschijnt er een menutje waarin gekozen kan worden voor het formaat WAV, MP3 enz. Kies voor MP3 en waar het opgeslagen moet worden. Het beste maak je hiervoor een nieuw bestandje aan. Klaar is Kees en digitaliseren maar.

br
door brui0929 - Mar 30, 2018 om 23:55
634 Antwoorden / 10 Vragen

Sluit de platenspeler met een USB Kabel aan op een USB poort. Wacht tot dat u de melding krijgt dat de platenspeler is gevonden de besturingssoftware is geinstalleerd en gebruik kan worden. De moderne platenspeler heeft al een voorversterker in gebouwd.
Software en USB Kabel worden er bij geleverd en dit kunt u gebruiken.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 31, 2018 om 19:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Vinyl zet je maar één keer over,  doe het dan ook goed.
Geen USB gebruiken,  geen standaard laptop of desktop geluidskaart gebruiken maar een externe (of interne)  echte geluidskaart  en gebruik een goed element met dito naald.  Dus niet een naald van 20 euro of een platenspeler van 100 euro.

@H
door @HENK@ - Apr 2, 2018 om 00:58
159 Antwoorden / 1 Vragen

ik weet dat ik nu waarschijnlijk de hele vinyl liefhebbers wereld op mijn nek krijg maar ik vraag me af waarom je een lp op je pc zou willen zetten.
Alleen wanneer het een heel bijzondere en/of zeldzame opname betreft kan ik me er misschien iets bij voorstellen.

Ik weet dat er mensen zijn die beweren dat er niets boven vinyl gaat en dat ze het verschil met digitaal kunnen horen maar die vergeten dan waarschijnlijk dat na het omzetten het bestand nog slechter van kwaliteit is dan van een cd en al zeker als je mp3 gebruikt om het op te slaan.

Dus misschien leuk als bezigheid en/ of hobby maar nut???   mij ontgaat het volledig!!

ro
door ron503 - Apr 2, 2018 om 07:50
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als de platenspeler niet door de pc herkend wordt dan is het ook niet mogelijk om die aan te sluiten want bij veel platenspelers is die optie niet aanwezig. U zou kunnen proberen of de opnames die op de usb stick staan wel op de pc af te spelen zijn maar als dat niet het geval is dan gebruikt de platenspeler een onbekende bestandsindeling die voor een pc niet uit te lezen is.