Mag ziggo na overlijden schoonmoeder geld houden?
Mijn schoonmoeder is 1 dec 2021 overleden en dit hebben we 10 dec allemaal opgezegd ...echter ziggo beweerd dat ze niets in het systeem hebben staan en ze schreven het dus nog steeds af van de bank rekening . Nu hebben we sinds vandaag pas het beheer over de rekening van me schoonmoeder om zo alles af te kunnen handelen en de dingen die me schoonmoeder niet op het lijstje had gezet om af te melden na overlijden als nog te kunnen doorgeven . Maar daaruit bleek dus dat ziggo januari gewoon nog afgeschreven was ,mag dit? . We hebben uiteraard geen bewijs dat we dit alles op 10 dec hebben doorgebeld maar we hebben wel de akte van overlijden is het dan niet zo dat ze januari terug moeten storten .
mvg J Aldenkamp
Hoe heeft u Ziggo bericht van het overlijden?
Heeft u, op enigerlij wijze een bevestiging ontvangen? Wellicht in de mailbox van uw schoonmoeder? Spambox?
U kunt nu het rekeningnummer voor afschrijven blokkeren en de machtiging intrekken via de bank van uw schoonmoeder.
Formeel is de contractant (sorry voor deze betiteling in deze) overleden, dus het contract is gestopt.
Ik zou Ziggo een email sturen met kopie akte van overlijden en vriendelijk verzoeken tot terug betalen. Doe dit zowel per post als per email.
Beste Mahadma,
we hebben het idd telefonisch gedaan tezamen met alle andere opzeggingen .
op die dag werd ook de bankrekening van me schoonmoeder bevroren en die hebben we nu juist weer terug zodoende kwamen we erachter .
we hadden een bevestiging moeten ontvangen echter niet via ons adres en krijg ik de laptop van mijn schoonmoeder niet opgestart het lijkt wel of niets mee kan werken het beeld blijft zwart dus geen idee of ze een mail ontvangen heeft we kunnen evt wel terug zien dt we 10 dec met ziggo gebeld hebben die staan nog in mijn bel verleden
Direct schriftelijk opzeggen. Dat is het nadeel als je het telefonisch gaat regelen. Je hebt geen bewijs als het mis gaat.
Hier vind je het opzegformulier. Zet er even bij dat je 10 december al telefonisch hebt opgezegd.
https://www.ziggo.nl/opzeggen/opzeggen-bij-overlijden
Beste Panter22 ,
bedankt gaan we meteen doen !
Ziggo hoeft niet de datum van overlijden aan te houden maar pas de datum van opzegging.
Artikel 6.9 van de Algemene Voorwaarden
"Als een Klant overlijdt heeft elk van zijn erfgenamen het recht de Abonnementen van die Klant met onmiddellijke ingang kosteloos door schriftelijke, telefonische of elektronische opzegging te beëindigen."
Als Ziggo zegt dat ze geen informatie over opzegging hebben en u kunt het niet bewijzen dan zult u moeten betalen tot de nieuwe datum van opzegging want neem aan dat u nu (opnieuw) heeft opgezegd.
Beste Tilpend ,
dat is ook prima dat was met de huur ook die stopte 10 januari dat is ook geen probleem ,maar hun beweren niets erover in het systeem te hebben staan over het overlijden van terwijl we dat allemaal doorgebeld hadden op 10 dec en ons na condoleren werd gemeld dat het opgezegd was
Ik twijfel er niet aan dat er bij Ziggo echt niets over de opzegging in het systeem staat. Daarnaast twijfel ik er ook niet aan dat u heeft opgezegd. Maar als dat niet is vastgelegd dan is dat weliswaar de fout van Ziggo maar zolang u niet kunt bewijzen dat u opgezegd heeft, ligt de rekening voor deze fout bij u. Heel oneerlijk maar dat is zoals het is.
Lastiug dat u kennelijk niet kunt bewijzen dat u dit per 10 dec. heeft opgezegd. Volgens arrt.6.9 als hiervoor al genoemd kan dat wel en is het denk ook ik een kwestie van een brief zenden, aangetekend, met uitleg en verzoek om correctie. https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/postadres en indien er onverhoopt niet uitkomt met ziggo dan is dit een mogelijkheid: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/ziggo/ en/of https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder
Een vraagpunt is wel: is er op het adres waar uw schoonmoeder ook nog geleverd?
Beste heremietkreeft,
bedankt dan gaan we het op deze manier proberen daar ze gisteren opnieuw 69,90 € hebben afgeschreven
Dank voor uw reactie. Dus dan ook storneren en afwachten wat er dan gebeurt. Laat s.v.p. weten wanneer dit is opgelost of indien het nog lang duurt dat het nog niet is opgelost.
Bij opzegging wordt toch een doos toegestuurd waarin u de ziggo mediabox kunt terug sturen.
Als u zo'n doos niet ontvangen hebt zal het abonnement waarschijnlijk niet opgezegd zijn.
Wanneer u niet opgezegd hebt wordt het abonnementsgeld gewoon afgeschreven, uw schoonmoeder kan wel overleden zijn maar hoe moet ziggo weten dat er verder niemand meer op het adres woont?
Ik raad aan om apparatuur altijd aangetekend op te sturen.
Beste Malta en geboren Amsterdammer ,
er werd ons gemeld dat het verwerkt zou worden en stop gezet zou worden het ziggo kastje werd niet naar gevraagd
Op 23 December is mijn alleenwonende vader overleden en ook hij had tv van Ziggo. Pas een paar weken later heb ik (ik ben tevens de contactpersoon die alles regelt voor de afwikkeling, en ik wilde daar nog tv kijken totdat het huis leeg was) Ziggo daarvoor gebeld. Ben netjes te woord gestaan en er werd via de telefoon verteld dat de volgende dag de boel zou worden afgesloten en dat hun een brief zouden sturen met de bevestiging. En inderdaad de volgende dag werkte de TV niet meer. En ik kreeg een week later netjes een brief dat de tv decoder, (vele jaren geleden zelf gekocht in een winkel samen met dat kaartje) niet van hun was en dat er niets retour gestuurd hoefde te wordenen dat het teveel betaalde zou worden terug gestort, hetgeen ze netjes gedaan hebben.
Beste Franke,
allereerst gecondoleerd met uw vader ...mijn schoonmoeder woonde 180 km verderop en omdat mijn zwager 12 dagen na zijn moeder overleed is alles een beetje anders als gepland gelopen helaas hebben we alles telefonisch opgezegd zo ook ziggo er werd ons verzekerd dat het verwerkt zou worden maar omdat de rekening van mijn schoonmoeder even tijdelijk werd bevroren hebben we het niet eerder kunnen checken ivm alle verzekeringen enzv er was nog een bedrijf die het niet verwerkt had en nog afschreef maar dat werd de volgende dag al terug gestort helaas ziggo schreef gisteren opnieuw 69,90€ af ik vind dit niet kloppen zeker niet nadat je de akte van overlijden kan overhandigen heel jammer zeker als je nu leest dat het ook anders kan
Had uw moeder soms ook telefonie van Ziggo,
die kosten worden logischerwijs achteraf betaald,
dat zou een reden kunnen zijn van de februari-rekening,
Dat er niets bij hen bekend is wel raar, terwijl u het overlijden gemeld heeft.
Beste Marnix
Mijn schoonmoeder had idd het gehele pakket van ziggo maar ze hebben na ons laatste belletje gewoon weer ...dus in totaal 3 mndn afgeschreven .
Best wel vreemd dat er niets bekend is want ook bij telefonisch contact wordt het klantnummer gevraagd zodat de medewerker weet om wie het gaat en wijzigingen worden direct ingevoerd. Op basis van alleen naam, adres en woonplaats kan Ziggo het overlijden van een klant niet verwerken omdat een kwaadwillende dat als zijnde grap ook zou kunnen doen. Het lijkt mij handig om nogmaals Ziggo te contacteren en het klantnummer van uw helaas overleden schoonmoeder te vermelden en wie weet worden de betalingen alsnog op de rekening terug gestort.
Beste Ronny ,
Die gegevens hebben we uiteraard doorgegeven de 10 de dec maar door dat het reknr tijdelijk bevroren werd bij de bank en het kort erna overlijden van eveneens mijn zwager haar zoon is alles even helemaal vergeten om te checken of alles verwerkt was
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
2 stoelen niet goed winkel doet niets wat kan ik nog doen
6 stoelen gekocht bij 2 is de vulling gezakt zouden omgeruild worden maar wordt niet gedaan
na veel gepraat konden we 6 nieuwe uitzoeken alles op papier gezet
nu blijkt dat dat ook niet gedaan wordt
wat kunnen we doen reageren doen ze niet aangetekende brief gedaan
maar geen antwoord
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer