FamAldenkamp
door FamAldenkamp Feb 18, 2022 om 15:24
Elektronica & tv

Mag ziggo na overlijden schoonmoeder geld houden?

Mijn schoonmoeder is 1 dec 2021 overleden en dit hebben we 10 dec allemaal opgezegd ...echter ziggo beweerd dat ze niets in het systeem hebben staan en ze schreven het dus nog steeds af van de bank rekening . Nu hebben we sinds vandaag pas het beheer over de rekening van me schoonmoeder om zo alles af te kunnen handelen en de dingen die me schoonmoeder niet op het lijstje had gezet  om af te melden na overlijden als nog te kunnen doorgeven . Maar daaruit bleek dus dat ziggo januari gewoon nog afgeschreven was ,mag dit? . We hebben uiteraard geen bewijs dat we dit alles op 10 dec hebben doorgebeld maar we hebben wel de akte van overlijden is het dan niet zo dat ze januari terug moeten storten .

mvg J Aldenkamp

3346 8 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 18, 2022 om 15:35
11551 Antwoorden / 51 Vragen

Hoe heeft u Ziggo bericht van het overlijden?
Heeft u, op enigerlij wijze een bevestiging ontvangen? Wellicht in de mailbox van  uw schoonmoeder? Spambox?
U kunt nu het rekeningnummer voor afschrijven blokkeren en de machtiging intrekken via de bank van uw schoonmoeder.
Formeel is de contractant (sorry voor deze betiteling in deze) overleden, dus het contract is gestopt.
Ik zou Ziggo een email sturen met kopie akte van overlijden en vriendelijk verzoeken tot terug betalen. Doe dit zowel per post als per email.

FamAldenkamp
door FamAldenkamp Feb 22, 2022 om 19:32
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Mahadma,

we hebben het idd telefonisch gedaan tezamen met alle andere opzeggingen .
op die dag werd ook de bankrekening van me schoonmoeder bevroren en die hebben we nu juist weer terug zodoende kwamen we erachter .
we hadden een bevestiging moeten ontvangen echter niet via ons adres en krijg ik de laptop van mijn schoonmoeder niet opgestart het lijkt wel of niets mee kan werken het beeld blijft zwart dus geen idee of ze een mail ontvangen heeft we kunnen evt wel terug zien dt we 10 dec met ziggo gebeld hebben die staan nog in mijn bel verleden

panter22
door panter22 - Feb 18, 2022 om 15:37
6599 Antwoorden / Vragen

Direct schriftelijk opzeggen. Dat is het nadeel als je het telefonisch gaat regelen. Je hebt geen bewijs als het mis gaat.
Hier vind je het opzegformulier. Zet er even bij dat je 10 december al telefonisch hebt opgezegd.
https://www.ziggo.nl/opzeggen/opzeggen-bij-overlijden

FamAldenkamp
door FamAldenkamp Feb 22, 2022 om 19:27
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Panter22 ,

bedankt gaan we meteen doen !

ti
door tilpend - Feb 18, 2022 om 15:45
133 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo hoeft niet de datum van overlijden aan te houden maar pas de datum van opzegging.

Artikel 6.9 van de Algemene Voorwaarden
"Als een Klant overlijdt heeft elk van zijn  erfgenamen het recht de Abonnementen van  die Klant met onmiddellijke ingang kosteloos  door schriftelijke, telefonische of elektronische  opzegging te beëindigen."

Als Ziggo zegt dat ze geen informatie over opzegging hebben en u kunt het niet bewijzen dan zult u moeten betalen tot de nieuwe datum van opzegging want neem aan dat u nu (opnieuw) heeft opgezegd.

FamAldenkamp
door FamAldenkamp Feb 22, 2022 om 19:26
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Tilpend ,

dat is ook prima dat was met de huur ook die stopte 10 januari dat is ook geen probleem ,maar hun beweren niets erover in het systeem te hebben staan over het overlijden van terwijl we dat allemaal doorgebeld hadden op 10 dec en ons na condoleren werd gemeld dat het opgezegd was

ti
door tilpend Feb 22, 2022 om 20:51
133 Antwoorden / 0 Vragen

Ik twijfel er niet aan dat er bij Ziggo echt niets over de opzegging in het systeem staat. Daarnaast twijfel ik er ook niet aan dat u heeft opgezegd. Maar als dat niet is vastgelegd dan is dat weliswaar de fout van Ziggo maar zolang u niet kunt bewijzen dat u opgezegd heeft, ligt de rekening voor deze fout bij u. Heel oneerlijk maar dat is zoals het is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 18, 2022 om 15:55
16873 Antwoorden / 202 Vragen

Lastiug dat u kennelijk niet kunt bewijzen dat u dit per 10 dec. heeft opgezegd. Volgens arrt.6.9 als hiervoor al genoemd kan dat wel en is het denk ook ik een kwestie van een brief zenden, aangetekend, met uitleg en verzoek om correctie. https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/postadres en indien er onverhoopt niet uitkomt met ziggo dan is dit een mogelijkheid: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/ziggo/ en/of https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder

Een vraagpunt is wel: is er op het adres waar uw schoonmoeder ook nog geleverd?

FamAldenkamp
door FamAldenkamp Feb 22, 2022 om 19:24
Antwoorden / 1 Vragen

Beste heremietkreeft,

bedankt dan gaan we het op deze manier proberen daar ze gisteren opnieuw 69,90 € hebben afgeschreven

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 22, 2022 om 19:28
16873 Antwoorden / 202 Vragen

Dank voor uw reactie. Dus dan ook storneren en afwachten wat er dan gebeurt. Laat s.v.p. weten wanneer dit is opgelost of indien het nog lang duurt dat het nog niet is opgelost.

ma
door malty - Feb 18, 2022 om 15:58
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Bij opzegging wordt toch een doos toegestuurd waarin u de ziggo mediabox kunt terug sturen.
Als u zo'n doos niet ontvangen hebt zal het abonnement waarschijnlijk niet opgezegd zijn.
Wanneer u niet opgezegd hebt wordt het abonnementsgeld gewoon afgeschreven, uw schoonmoeder kan wel overleden zijn maar hoe moet ziggo weten dat er verder niemand meer op het adres woont?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 18, 2022 om 19:25
1771 Antwoorden / 31 Vragen

Ik raad aan om apparatuur altijd aangetekend op te sturen.

FamAldenkamp
door FamAldenkamp Feb 22, 2022 om 19:22
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Malta en geboren Amsterdammer ,

er werd ons gemeld dat het verwerkt zou worden en stop gezet zou worden het ziggo kastje werd niet naar gevraagd

Franske1958
door Franske1958 - Feb 18, 2022 om 18:04
430 Antwoorden / 2 Vragen

Op 23 December is mijn alleenwonende vader overleden en ook hij had tv van Ziggo. Pas een paar weken later heb ik (ik ben tevens de contactpersoon die alles regelt voor de afwikkeling, en ik wilde daar nog tv kijken totdat het huis leeg was)  Ziggo daarvoor gebeld. Ben netjes te woord gestaan en er werd via de telefoon verteld dat de volgende dag de boel zou worden afgesloten en dat hun een brief zouden sturen met de bevestiging.  En inderdaad de volgende dag werkte de TV niet meer. En ik kreeg een week later netjes een brief dat de tv decoder, (vele jaren geleden zelf gekocht in een winkel samen met dat kaartje) niet van hun was en dat er niets retour gestuurd hoefde te wordenen dat het teveel betaalde zou worden terug gestort, hetgeen ze netjes gedaan hebben.

FamAldenkamp
door FamAldenkamp Feb 22, 2022 om 19:16
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Franke,

allereerst gecondoleerd met uw vader ...mijn schoonmoeder woonde 180 km verderop en omdat mijn zwager 12 dagen na zijn moeder overleed is alles een beetje anders als gepland gelopen helaas hebben we alles telefonisch opgezegd zo ook ziggo er werd ons verzekerd dat het verwerkt zou worden maar omdat de rekening van mijn schoonmoeder even tijdelijk werd bevroren hebben we het niet eerder kunnen checken ivm alle verzekeringen enzv er was nog een bedrijf die het niet verwerkt had en nog afschreef maar dat werd de volgende dag al terug gestort helaas ziggo schreef gisteren opnieuw 69,90€ af ik vind dit niet kloppen zeker niet nadat je de akte van overlijden kan overhandigen heel jammer zeker als je nu leest dat het ook anders kan

ma
door marnix1 - Feb 19, 2022 om 09:13
256 Antwoorden / 22 Vragen

Had uw moeder soms ook telefonie van Ziggo,

die kosten worden logischerwijs achteraf betaald,
dat zou een reden kunnen zijn van de februari-rekening,
Dat er niets bij hen bekend is wel raar, terwijl u het overlijden gemeld heeft.

FamAldenkamp
door FamAldenkamp Feb 22, 2022 om 19:18
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Marnix
Mijn schoonmoeder had idd het gehele pakket van ziggo maar ze hebben na ons  laatste belletje gewoon weer ...dus in totaal 3 mndn afgeschreven .

ro
door ronny530 - Feb 19, 2022 om 12:25
2787 Antwoorden / 41 Vragen

Best wel vreemd dat er niets bekend is want ook bij telefonisch contact wordt het klantnummer gevraagd zodat de medewerker weet om wie het gaat en wijzigingen worden direct ingevoerd. Op basis van alleen naam, adres en woonplaats kan Ziggo het overlijden van een klant niet verwerken omdat een kwaadwillende dat als zijnde grap ook zou kunnen doen. Het lijkt mij handig om nogmaals Ziggo te contacteren en het klantnummer van uw helaas overleden schoonmoeder te vermelden en wie weet worden de betalingen alsnog op de rekening terug gestort.

FamAldenkamp
door FamAldenkamp Feb 22, 2022 om 19:20
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Ronny ,

Die gegevens hebben we uiteraard doorgegeven de 10 de dec maar door dat het reknr tijdelijk bevroren werd bij de bank en het kort erna overlijden van eveneens mijn zwager haar zoon is alles even helemaal vergeten om te checken of alles verwerkt was