mu
door musicxpert Oct 4, 2011 om 21:33
Elektronica & tv

Miele wasautomaat defect

Mijn Miele Novotronic V 8500 doet het niet meer sinds ik de koolborstels vernieuwd heb. Voordat ik ze vernieuwde begon bij het centrifugeren het lampje 1-2 spoelen te knipperen. Nu de nieuwe koolborstels erin zitten, centrifugeert hij heel even en vervolgens knippert hetzelfde lampje weer. Dit doet hij ook op andere momenten dat de trommel hoort te draaien. Op internet vond ik dat het kon liggen aan de hoofdprint, de EL 110. Deze heb ik vervangen, maar zonder resultaat. Hij vertoont hetzelfde gedrag. Heeft iemand een idee wat er aan zou kunnen mankeren?

5965 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 4, 2011 om 21:38
16880 Antwoorden / 108 Vragen

musicxpert, eerst 2 vraagjes: a. hoe oud is de machine en b. ben u zelf wasmachinemonteur?

aurora1
door aurora1 - Oct 4, 2011 om 22:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag musicxpert,

Misschien vind je een antwoord op het klussenforum van Klusidee of anders daar de vraag nog eens stellen?

vr.gr.

mu
door musicxpert - Oct 5, 2011 om 00:40
16 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 4 okt 2011, 21:38]musicxpert, eerst 2 vraagjes: a. hoe oud is de machine en b. ben u zelf wasmachinemonteur?
Nee, ik ben geen wasmachinemonteur, maar repareer ze wel altijd zelf. Ook die van familie en buren. Alleen het electronicagedeelte kan ik niet doormeten en weet dan dus niet wat er aan kapot is. De wasmachine is ongeveer 15 jaar oud

mu
door musicxpert - Oct 5, 2011 om 00:42
16 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 4 okt 2011, 22:25]Dag musicxpert,

Misschien vind je een antwoord op het klussenforum van Klusidee of anders daar de vraag nog eens stellen?

vr.gr.

Bedankt. Ik zal daar eens kijken.

nb
door nbw - Oct 5, 2011 om 02:38
521 Antwoorden / 24 Vragen

Vraag het aan Miele zelf zou ik zeggen.

eva369
door eva369 - Oct 5, 2011 om 09:11
308 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=musicxpert schreef op woensdag 5 okt 2011, 00:40][quote=tenormin schreef op dinsdag 4 okt 2011, 21:38]musicxpert, eerst 2 vraagjes: a. hoe oud is de machine en b. ben u zelf wasmachinemonteur?
Nee, ik ben geen wasmachinemonteur, maar repareer ze wel altijd zelf. Ook die van familie en buren. Alleen het electronicagedeelte kan ik niet doormeten en weet dan dus niet wat er aan kapot is. De wasmachine is ongeveer 15 jaar oud

overleden aan ouderdom?

tenormin
door tenormin - Oct 5, 2011 om 12:40
16880 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=eva369 schreef op woensdag 5 okt 2011, 09:11][quote=musicxpert schreef op woensdag 5 okt 2011, 00:40][quote=tenormin schreef op dinsdag 4 okt 2011, 21:38]musicxpert, eerst 2 vraagjes: a. hoe oud is de machine en b. ben u zelf wasmachinemonteur?
Nee, ik ben geen wasmachinemonteur, maar repareer ze wel altijd zelf. Ook die van familie en buren. Alleen het electronicagedeelte kan ik niet doormeten en weet dan dus niet wat er aan kapot is. De wasmachine is ongeveer 15 jaar oud

overleden aan ouderdom?

Eva369, dat wilde ik dus eerst weten en hoewel de machine kennelijk nog niet helemaal is overleden is hij kennelijk "klaar met wassen".

eva369
door eva369 - Oct 5, 2011 om 13:08
308 Antwoorden / 2 Vragen

mijn ouders gebruiken al jaren miele en toen hun vorige na 5 jaar kapot ging, hebben ze miele gebeld. die zeiden: wasmachine moet 10 jaar meegeen, u krijgt 50% korting op de volgend. dus als een wasmachine van miele 15 jaar mee gaat, dan denk ik dat hij gewoon op is.

tenormin
door tenormin - Oct 5, 2011 om 13:22
16880 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=eva369 schreef op woensdag 5 okt 2011, 13:08]mijn ouders gebruiken al jaren miele en toen hun vorige na 5 jaar kapot ging, hebben ze miele gebeld. die zeiden: wasmachine moet 10 jaar meegeen, u krijgt 50% korting op de volgend. dus als een wasmachine van miele 15 jaar mee gaat, dan denk ik dat hij gewoon op is.

Kocht mijn eerste Miele wasmachine in 1962 (ja, ik weet het, ik ben ook oud) en dat kreng gaf het pas op in 1987, dus na 25 jaar!! Toen was de slogan Miele: er is geen betere...van toepassing. Maar fabrikanten maken ze niet meer zo goed anders is "de verkoop loop eruit". Dus 15 jaar is tegenwoordig al heel wat. (Hoewel er uitzonderingen zijn).

mu
door musicxpert - Oct 5, 2011 om 20:09
16 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Tenormin en Eva 369,

Een Miele die 15 jaar oud is, is zeker niet "overleden aan ouderdom" en ook niet "klaar met wassen". Deze Miele gaat zeker nog 5 jaar mee. Het apparaat ziet er aan alle kanten nog perfect uit. De motor is als nieuw, de pomp doet het uitstekend en ook de trommel is nog lang niet versleten. Miele is gelukkig een van de producenten die duurzame machines maakt. Helaas is het één van de weinige, gezien de wegwerpmaatschappij waarin we tegenwoordig leven. Ik doe daar niet aan mee en probeer zo mijn steentje bij te dragen aan een schoner milieu en een betere samenleving.

tenormin
door tenormin - Oct 5, 2011 om 20:58
16880 Antwoorden / 108 Vragen

musicxpert, dat is zeer zeker te loven, uw streven mee te werken aan een schoner milieu en betere samenleving. Dit is absoluut een verademing om dit te lezen op KASSA forum. Maar.....we zijn niet allemaal zo handig als U en voor alleenstaande "oma's" is een reparatie al bijna geen optie meer. Dan moet je het maar net treffen een buurman zoals U te hebben. Laat U eens horen of het U toch gelukt is om hem weer aan de praat te krijgen?[
Veel succes.

mu
door musicxpert - Oct 5, 2011 om 21:05
16 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 5 okt 2011, 20:58]musicxpert, dat is zeer zeker te loven, uw streven mee te werken aan een schoner milieu en betere samenleving. Dit is absoluut een verademing om dit te lezen op KASSA forum. Maar.....we zijn niet allemaal zo handig als U en voor alleenstaande "oma's" is een reparatie al bijna geen optie meer. Dan moet je het maar net treffen een buurman zoals U te hebben. Laat U eens horen of het U toch gelukt is om hem weer aan de praat te krijgen?[
Veel succes.
Dank je.
Ik zal je op de hoogte houden. En lukt het me niet, dan ruil ik hem in voor opnieuw een tweedehands Miele. Altijd beter dan een nieuwe van een goedkoop merk.