fi
door fishman1964 Feb 10, 2008 om 11:16
Elektronica & tv

NAD versterker defect na nog geen 3 jaar

Heb in April 2005 een NAD versterker aangeschaft voor mijn surroundsysteem. Nu na nog geen 3 jaar begeeft het apparaat het helemaal. Kan ik hier nog iets claimen bij de detaillist? Het apparaat kostte me €. 800,-, lijkt me dat ik toch wel mag verwachten dat een dergelijk duur apparaat wel wat langer meegaat dan 3 jaar....

1558 8 Rapporteer

door 4711 - Feb 10, 2008 om 11:54
885 Antwoorden / 2 Vragen

Omdat het na de wet van 1 mei 2003 is gekocht, wat is de normale levensduur?

Als het 8 jaar zou zijn zoals de meeste van dit soort producten heeft U recht op 5/8 vergoeding en dus 3/8 zelf te betalen dus voor Uw geval indien ze 8 jaar geven op dit product dus U betaalde dan 37½% van de reparatie kosten, als niet repareerbaar heeft U een afschrijving van €300,- en zou dus €500,- aan nieuwe apparatuur mogen uitzoeken!
Gezien de prijsdaling zou dit wel eens de nieuwwaarde kunnen zijn helaas....
Het beste is de 37½% van vervangend product betalen indien voordeliger en €500,- korting als duurder!
Dus beroep je bij de verkoper op deze consumenten wetgeving!

gladdeharry
door gladdeharry - Feb 10, 2008 om 11:55
463 Antwoorden / 14 Vragen

Dit wordt een kwestie van helaas pindakaas.Uw garantie is verlopen.Er is een kans dat u nog iets van de reparatiekosten terug kunt krijgen.Dit hangt af van de econ.levensduur.Stel die is 5 jaar dan mag u eisen dat u 2/5 deel van de reparatiekosten niet hoeft te betalen.

fi
door fishman1964 - Feb 10, 2008 om 12:01
33 Antwoorden / 7 Vragen

De nieuwwaarde is nog steeds 750,- en voor een dergelijk apparaat mag toch zeker wel een levensduur 8 jaar gerekend worden?

gladdeharry
door gladdeharry - Feb 10, 2008 om 12:33
463 Antwoorden / 14 Vragen

De levesduur kunt u opvragen bij de producent van het artikel.

fi
door fishman1964 - Feb 10, 2008 om 12:42
33 Antwoorden / 7 Vragen

Ah da's inderdaad een goeie tip...bedankt

dirck
door dirck - Feb 10, 2008 om 12:59
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Standaard zit er 2 jaar garantie op, maar heb je de versterker bij aankoop geregistreerd bij NAD, dan heb je 5 jaar garantie.
Tot 5
jaar garantie op NAD

Dus mijn vraag: heb je toendertijd de versterker ook geregistreerd?

Groet, Dirck

fi
door fishman1964 - Feb 10, 2008 om 13:50
33 Antwoorden / 7 Vragen

hmmm, nee. Er zat indertijd geen registratieformulier bij dus ik heb daar ook geen aandacht aan geschonken.

ma
door martin1 - Feb 10, 2008 om 15:15
346 Antwoorden / 4 Vragen

Een mercedes gaat ook langer mee dan 3 jaar, en dat mag je ook verwachten. een defect kun je helaas nooit uitsluiten. je mag ook niet verwachten dat een defect in zo'n geval altijd kosteloos wordt hersteld, een eigen bijdrage is in zo'n geval altijd op zijn plek.