mu
door musicxpert Jun 1, 2011 om 22:43
Elektronica & tv

Netwerkverbinding TV

Ik heb met mijn LED TV, een Sharp Aquos LC40LE814E, een netwerk geinstalleerd, maar mijn TV geeft aan dat er geen internetverbinding is, terwijl ik de ethernetkabel rechtstreeks van mijn modem op de TV heb aangesloten. Met een andere LED TV lukt het wel. Ook kan de TV geen update van mijn USB stick aflezen. Ik heb gisteren met MediaMarkt gebeld en 40 minuten in de wacht gestaan voordat ik iemand aan de lijn kreeg die niks beter wist te melden dan dat het dan wel aan mijn modem zou liggen. Heeft iemand een idee?

7375 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gijsvogel
door gijsvogel - Jun 2, 2011 om 01:48
230 Antwoorden / 0 Vragen
0

Probeer de Helpdesk van Sharp zelf eerst eens, wellicht kunnen zij gerichter antwoord geven of u verder helpen.

succes!

mu
door musicxpert - Jun 2, 2011 om 15:46
16 Antwoorden / 4 Vragen
0

Dat is een goed idee. Dan hoop ik maar dat ik niet opnieuw 40 minuten hoef te wachten.

mastag
door mastag - Jun 2, 2011 om 16:05
955 Antwoorden / 19 Vragen
0

Misschien helpt het om te checken of je modem/router een dhcp functie heeft, deze dient op je router of modem (niet op allebei) aan te staan.
Wellicht kun je in de tv een ip adres invoeren. Kies dan een adres in de range van je router bv 192.168.0.*** Dan zou je toch een verbinding moeten kunnen maken.

Succes
Mastag

mu
door musicxpert - Jun 3, 2011 om 20:43
16 Antwoorden / 4 Vragen
0

Ik heb van Sharp het volgende te horen gekregen. "U dient de ethernetkabel met een router te verbinden daar de router de TV automatisch van een IP address kan voorzien, gebeurt dit niet door de router (DHCP server kan op uit staan) dan dient u de tv manueel van een ip address te voorzien.
Waarschijnlijk staat dit IP-address al vastgepind in uw oude TV. Het kan dus handig zijn om de parameters die u in uw oude tv kunt terugvinden over te zetten naar uw nieuwe TV.
Mischien heeft u een MAC-address beveiliging aan staan wat inhoud dat u de router nog eerst juist dient te configureren zodat de nieuwe TV ook toegang krijgt tot het netwerk.

U kunt waarschijnlijk bij de fabrikant van uw router/provider meer informatie krijgen om de nodige aanpassingen uit te voeren."

Ik heb vervolgens contact opgenomen met Ziggo en hoewel ze niet over aansluitingen met televisies gaan, heeft de helpdesk toch gekeken of er verbinding was met de TV. Volgens hun werd er wel verbinding gezocht met een apparaat, mar meer kon hij ook niet vertellen. Hij adviseerde mij om het Mac adres van het modem in te voeren in de TV. Toen ik daarvoor in de TV op zoek ging was er plotseling, zonder dus iets veranderd te hebben, wel verbinding. Het probleem is opgelost dus. Bedankt voor jullie hulp.

gijsvogel
door gijsvogel - Jun 3, 2011 om 22:51
230 Antwoorden / 0 Vragen
0

Fijn zo,
Bedankt voor de terugmelding

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

SI
SIEGLIEN VENLOO - Jul 2, 2024 om 04:11
Vakantie & reizen

Ik krijg mijn geld niet terug van de cruise maatschappij

Door dat ik Amerika niet in mocht door mijn vakantie in Cuba in januari 2023. Krijg ik mijn betaling niet terug. Ik had een cruise geboekt via Miami Bahamas en nog meer met De NCL
OP 20 December 2023.€2500. Betaald maar nog ABN Verzekering en cruise maatschappij willen mijn geld niet terug geven. In April 2023 ben ik gewoon naar Amerika gereisd toen was er niets aan de hand, daarom heb ik d ... Lees meer

ju
jukwis - Jul 3, 2024 om 20:15
Auto & vervoer

Geen papieren handleiding meer bij nieuwe Volvo.

Bij Volvo kun je de handleiding bij een nieuwe auto alleen op het schermpje in de auto raadplegen. Een, naar mijn ervaring, zeer verkeersonveilige situatie.
Het papieren exemplaar is vanwege het millieu afgeschaft. !? Lees meer

ta
tarwe15 - Jul 1, 2024 om 10:55
Computers & telefonie

Smartphone APPS werken niet

Heb een Poco x3 van 35 mnd oud. 
Sinds kort openen  enkele APPS niet. 
Moet tel herstarten dan probleem  verholpen (tijdelijk) 
Heb op advies fabrikant de Mi versie opnw gedownload. Hielp niet. Cache van app verwijderd. Hele toestel terug  gezet  nr fabrieksinstellingen en opnw geïnstalleerd. Probleem blijft bij v.n mail app en bank app zich voordoen. 
Hoe los ik dit o ... Lees meer