Ma
door Mark1984E Dec 19, 2023 om 09:07
Elektronica & tv

Odido bedroevende service

Hi! Ik loop een beetje vast met Odido... Sinds ik automatisch van T-mobile ben overgezet naar Odido is mijn internet zeer slecht. Ik woon in een normale rijtjeswoning en internet op de begane grond is matig via WIFI (Teams video bellen stottert) en op de eerste-en tweede verdieping heb ik vrijwel geen internet terwijl ik daar wel allemaal slimme apparaten heb die nu niet werken (Sonos/Hue/beveiligingscamara). Inmiddels uren telefonisch contact gehad, twee WIFI versterkers opgestuurd gekregen die niet werken en maanden verder... Ook is mij twee keer (na uren bellen) toegezegd dat ik een link ging ontvangen voor een afspraak met een monteur, maar die link heb ik vervolgens nooit gekregen. Daarnaast reageren ze niet op mijn mails en wordt ik continu van het kastje naar de muur gestuurd. Neem het laatste gesprek; Half uur in de wacht, krijg ik eindelijk een medewerker, wordt de verbinding verbroken, kon ik weer opnieuw in de rij gaan staan. Vervolgens ben ik 3x(!) doorverbonden naar de vereerde afdeling en wordt me nadat ik mijn ongenoegen geuit had bij een medewerker een link naar een monteur toegezegd, die ik nog steeds niet heb. oplossing is vrij simpel; of ze fixen mijn internet direct, of ze ontbinden kosteloos mijn contract zodat ik terug naar Ziggo kan (ik blij en Odido niet elke week een vervelende klant aan de lijn), maar dat willen ze niet. Ik ben een beetje klaar met bellen, iemand die een idee heeft?

13955 18 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Dec 19, 2023 om 09:21
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Mogelijk een schot voor open doel, maar als u een speed test doet, wat komt daaruit?

Horverl wifi gebruikers heeft u in gebruik "boven"?

Het zou gewoon aan een te klein abo kunnen liggen maar ook dat u een erg goed geïsoleerd huis heeft en dat een kabel naar "boven" een oplossing is. Of de wifi zender in het midden van het huis plaatsen kan een optie zijn.

Lukt dat al niet zou ik voor schakelen naar Ziggo gaan.

Ma
door Mark1984E Dec 19, 2023 om 13:56
Antwoorden / 2 Vragen

1) dat verschilt; de ene keer geeft hij aan dat hij de speedtest niet uit kan voeren ivm slecht signaal, de andere keer is het prima. Vrij onstabiel dus.

2) Ik ben vaak alleen, soms met twee. Geen gamers, vrij standaard gebruikers

3) ik heb het op 1 na duurste abbonement mbt internet snelheid. dit kasn het niet zijn lijkt me. Ik heb de versterkers al op alle mogelijke plekken gezet, zonder resultaat helaas. Kabel doortrekken heb ik niet gedaan, maar moet dit echt nodig zijn? Internet op de begane grond is zelfs vaak zwak.

pr
door prikker Dec 20, 2023 om 16:08
15 Antwoorden / 1 Vragen

Bij mij was de Wifi ook matig bij Odido, ik adviseer je toch echt bekabeling aan te leggen als je bij Odido blijft.

@Mahadma.. wat voor zin heeft een speedtest als de verbinding komt en gaat ? Dat is maar een momentopname.

Ik heb op een gegeven moment een connection tracker laten lopen die vond behoorlijk wat hickups in de wifi verbinding.

Zeker als je streamt (zoals Mark aangeeft) is dit zeer storend.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 19, 2023 om 09:21
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Neemt u eens contact op met Autoriteit , ACM consuwijzer zoals bij de community van Odido wordt aangeraden.

https://community.odido.nl/netwerk-en-verbinding-559/instabiel-mobiel-internet-355886

Ma
door Mark1984E Dec 19, 2023 om 13:52
Antwoorden / 2 Vragen

Dank! Ga ik doen!

marita5
door marita5 - Dec 19, 2023 om 09:31
11521 Antwoorden / 15 Vragen
Ma
door Mark1984E Dec 19, 2023 om 13:51
Antwoorden / 2 Vragen

Dank! Hier heb ik iets aan!

marita5
door marita5 Dec 19, 2023 om 13:54
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 19, 2023 om 10:52
2071 Antwoorden / Vragen

Wat een vreemd verhaal, u zegt klachten hebben over internet en klaagt vervolgens over de (lokale) wifi. Dan gaat u wifi versterkers gebruiken, maar hoe heeft het voorheen dan ooit zonder gewerkt?
Als u inderdaad wilt ontbinden moet u beginnen met een schriftelijke klacht en met het antwoord kunt u dan naar de geschillencommissie.

Ma
door Mark1984E Dec 19, 2023 om 13:41
Antwoorden / 2 Vragen

Ik had voorheen een contract bij Ziggo en ik heb bij Ziggo wifi verstekers gekocht en dat werkte altijd perfect. Bij overstappen heb ik in eerste instantie de ziggo versterkers gebruikt, maar het signaal was zwak. Vanuit Odido werd aangegeven dat deze (Ziggo) versterkers niet goed geschikt zijn en dat ik de versterkers vanuit Odido moet gebruiken, maar die werken niet terwijl ik de installatie volledig samen met een Odsido medewerker heb gedaan. Kortom; ik woon in een simpel jaren 80 rijtjeshuis en blijkbaar heb ik wel versterkers nodig. En dank voor je tweede tip, ga ik doen

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 19, 2023 om 15:46
2071 Antwoorden / Vragen

Dan is het relatief simpel, die geleverde wifi-versterkers doen het blijkbaar niet en dat wil je graag opgelost hebben. Daar kun je ze schriftelijk op wijzen en een oplossing eisen. Ik durf alleen niet te voorspellen hoe snel dat zal gaan en als ze het als je eigen verantwoordelijkheid zien of ze bereid zijn het contract te ontbinden, je loopt het risico daar nog een procedure voor te moet voeren. Geen idee hoeveel je hebt bespaard door afscheid van Ziggo te nemen maar ik hoop dat het het waard was.

hereistom
door hereistom - Dec 19, 2023 om 11:35
736 Antwoorden / 1 Vragen

Ok onze ervaring met Odido is heel anders, maar goed u zegt dat de WiFi het niet goed doet, dat is niet de verantwoordelijkheid van Odido en kan allerlei oorzaken hebben. Heeft u al het nieuwe moden, zo nee vraag daar eens om die heeft namelijk perfecte WiFi. Als het dan nog niet werkt ligt het aan uw huis en zult u met WiFi versterkers moeten werken.

Ma
door Mark1984E Dec 19, 2023 om 13:51
Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor je tip mbt nieuwe modem. Ben recentelijk (half jaar geleden) klant geworden, dus neem aan dat ik een nieuwe modem heb, maar zal dit nog eens specifiek vragen. Met versterkers werken is geen enkel probleem, als het maar werkt en dat doet het niet. Odido gaf zelf ook aan dat ze verantwoordelijk zijn voor goed internet via de kabel en dat Wifi een dienst is en dat ze hier niet verantwoordelijk voor zijn, maar als ik eerlijk ben vind ik dit gek/geen beste service (in deze tijd dat bij vele alles op wifi draait)

hereistom
door hereistom Dec 19, 2023 om 14:13
736 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben goede ervaringen met TP-Link Poweline WiFi adapters, deze steek je in stopcontact bij het modem en op de plek waar er geen (goede) WiFi is.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 19, 2023 om 18:37
2071 Antwoorden / Vragen

Is dat ook niet een leverancier specifieke oplossing die alleen werkt als je een router van die leverancier hebt?

hereistom
door hereistom Dec 19, 2023 om 18:52
736 Antwoorden / 1 Vragen

Nee TP-Link Powerline adapters kun je bij elke router en modem gebruiken.
Werkt dus prima bij Odido, maar ook bij Ziggo en KPN.

Robientje
door Robientje Dec 22, 2023 om 05:19
1 Antwoorden / Vragen

Heb je niks aan die powerline meneer zijn systeem werkt draadloos. Dus kom je uit op tplink deco. Zou wel de nieuwe nemen zijn wifi 6. En tp link deco app kan je een aparte  2.4 ghz netwerk maken voor je cameras.  Die werken op longrange  n niet 5ghz short range

hereistom
door hereistom Dec 22, 2023 om 12:13
736 Antwoorden / 1 Vragen

TP-Link Powerline Adapters werken ook draadloos, overal perfecte WiFi hier met de Powerline Adapters.

Janzegt
door Janzegt - Dec 19, 2023 om 18:50
127 Antwoorden / Vragen

Als u klachten heeft over Wifi, dan moet u bij u zelf zijn. Wifi is het draadloos signaal in uw woning. Wifi versterkers kunnen een oplossing zijn, maar ze moeten goed geplaatst zijn. In de tegenwoordige huizen met dikke vloeren en veel leidingen in de vloeren, komt Wifi heel slecht naar de volgende verdiepingen.

Maar als u denkt dat het internet signaal slecht is, dan moet u één van de slechtwerkende apparaten bedraad aan sluiten aan de router. Als dat apparaat nog steeds niet goed werkt, dan zijn er inderdaad problemen met het internet of de router, en dat ligt wel aan Odido. Als u dan belt naar Odido, gebruik dan alleen maar het woord internet en praat over bedraad aangesloten apparaten. Zodra u praat over WIFI, dan is het gelijk dat het probleem bij u zelf ligt.

mo
door mof - Dec 20, 2023 om 12:08
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u dezelfde hardware gebruikt bij Odido die u voorheen bij T-mobile gebruikt heeft dan ligt de slechte WiFi verbinding niet aan de apparatuur maar ws aan storing door andere WiFi gebruikers, uw buren bijvoorbeeld, of andere "smart" apparaten zoals lampen etc. die ook over WiFi verbinding maken. Daar kan Odido weinig aan doen.

an
door ant40 - Dec 20, 2023 om 12:44
9 Antwoorden / 1 Vragen

Je bent niet de enige met problemen.
Sinds de Kassa uitzending met Odido is er nog niet veel verbeterd.
https://nl.trustpilot.com/review/odido.nl

Zou proberen er weg te komen.

Wi
door Willem70 - Dec 20, 2023 om 13:06
9 Antwoorden / Vragen

Goed dat ik het weet, wilde volgend jaar overstappen naar Obido ,maar ga maar terug naar KPN, daar zit ik beter ,nu mijn internetaanmelding 10 euro goedkoper is geworden en ik heb meer MB gekregen en bellen kan ook zonder kosten naar elkaar

Robientje
door Robientje Dec 22, 2023 om 05:14
1 Antwoorden / Vragen

Kpn zijnook boeven. Mijn vader een klacht in gedient bij kpn slecht internet.  50 mb bundel haalde maar 10 bedraad. Monteur kon niks doen kast was te ver weg buiten.wat had kpn gedaan een nieuwe abbo aangesmeerd met 100 mb bundel . Dat kon niet eens.want was maar 50 mb beschikbaar op adres. En wel betalen voor 100 mb. Met moeite een contractbreuk.  Kunnen regelen.  Allemaal boeven

john devries
door john devries - Dec 20, 2023 om 13:14
219 Antwoorden / Vragen

Je bent niet overgezet ,alleen de naam is veranderd. Installeer internet opnieuw zonder WIFI versterkers .Trek dus alle stekkers van het modem ,decoders uit het stopcontact. Zet het modem na ca 30 min weer aan en wacht tot alle ledjes  branden. Sluit  daarna de decorers aan. Dat de beveilingsapparatuur niet goed werkt kan te maken hebben dat de Wifi versterkers die op 5 G werken en dus waarschijnlijnlijk ongeschikt zijn voor 2,4 G van de beveiligingsapparatuur . Je kunt beide generatie wel aanzetten in je modem.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 20, 2023 om 14:44
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Een belangrijke vraag: waar staat het modem resp. kan dat in een meterkast zijn? De tweede vraag, als al gezegd, heeft u een wifi cck gedaan die op een telefoon als app te installeren is en waar u ten eerste de sterkte van uw wifi kunt nagaan en ook of er 'interfereenrie'is van anderen die mofgelijk op het zelfde wifikanaal werken. Dat kanaal is een voudig te wijzigen https://www.timdehoog.nl/2021/03/20/het-beste-wifi-kanaal-bepalen-met-de-gratis-wifi-analyzer-app/  ; https://www.seniorweb.nl/tip/slecht-wifi-signaal-verbeteren .
Als ook al gezegd, het zal niet aan uw internet verbinding liggen maar waarschijnlijk aan de plek waar uw modem is geplaatst resp. het kanaal waarmee u werkt. Om uw overeenkomst met ODIDO te verbreken is m.i. onvoldoende aanleiding.

frits
door frits - Dec 20, 2023 om 17:04
146 Antwoorden / 5 Vragen

Ik was in het grijze verleden erg sceptisch oever ZIGGO maar toch naar hun overgestapt,15 jr geleden, en alles werkt perfect, nooit geen klachten gehad, niet met helpdesk enz, als er wat was, hoogst zelden, werd het snel opgelost. meestal ligt het aan de gebruiker, zelden bij ZIGGO.
ODIDO is een samen raampsel van enkele providers en is een Duits bedrijf.

Bu
door Buitenlicht - Dec 20, 2023 om 17:13
7 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mark1984E
Het schijnt zo te zijn dat, bij de Consumenten bond en nu dus ook bij BNN-Vara, het klachten regent over deze provider.
Helaas is het zo dat de financien de bottle-neck zijn.
Kort en bondig :Meldt uw klachten schriftelijk (per brief) en digitaal . Komt er geen zinnig antwoord op terug
of haalt het niets uit beeindig dan de samenwerking ( abonnement ) want dan is goedkoop ECHT duurkoop.
De grootste 2 op deze markt ( U kent zelf de namen wel ) zijn idioot duur of hebben slechte apparatuur/service
maar dat is helaas de zure keuze.
De beste en goedkoopste commun.firma  is er helaas nog steeds niet .Jammer& Succes

@q
door @qwerty@ - Dec 20, 2023 om 17:33
69 Antwoorden / 1 Vragen

28/08/23 Ben ik overgestapt van KPN 100/100 naar T-Mobile 1000/1000 voor dezelfde prijs, het overstappen verliep vloeiend, een paar weken later werd het ODIDO, ook niet van gemerk en de kwaliteit is nog steeds prima de luxe.

Toen ben ik ook met Mobile van KPN naar BEN gegaan en hierdoor kreeg nog eens 5% korting bij ODIDO.

Ik heb niets te klagen en nee ik heb geen relelatie met BEN en ODIDO, ben gewoon een tevreden klant en dat mag ook eens gezegd worden.

Robientje
door Robientje - Dec 22, 2023 om 05:07
1 Antwoorden / Vragen

Hoi
Zoals eerder benoemd controleer. Of je de nieuwste modem hebt. Ik ben maand geleden bij odido gekomen. Heb extra wifi punten. De oude ssd netwerknaam en wachtwoord makkelijk over te zetten  Via pro mesh app. Daardoor is de beveiliging syteem weeronline. Anders alles opnieuw toevoegen nieuwe netwernaam .Wifi punt bij pc gezet en de pc bedraad aangesloten en wifi punt draadloos. Snelheid speedtest 980 mbps. Op mijn oude samsung 250mbps. Op nieuwe Samsung die maakt gebruik van wifi 6 en heeft 990 mbps.  De wifi punten moeten ook de snelheid aan kunnen van jou pakket.de nieuwste zijn wifi6 wifi punten.Dus controleer zoals eerder in andere posts de snelheid bedraad op modem. Zelf kennis is belangrijk  niet voor noobs.Want elke provider wilt dat  ook ziggo. Want hoe dan ook ze zijn allemaal boeven.

Da
door Danny123450 - Dec 22, 2023 om 17:12
1 Antwoorden / Vragen

Wifi komt van je modem, toen bij mij T-mobile de naam naar Odido veranderde is er geen apparatuur vervangen, en is de wifi dus precies hetzelfde als voor de naamswijziging. Je wifi signaal zou dus niet anders mogen zijn dan voor het Odido was, tenzij toevallig het modem kapot is gegaan op hetzelfde moment als dat de naam veranderde maar dat zou wel heel toevallig zijn. Je zou in het menu van je modem nog naar een ander kanaal kunnen zoeken, soms zitten je buren in de weg. Kijk in je spam voor de monteur, de monteur die Odido inhuurt is Gideon.

Lachendearend
door Lachendearend - Dec 25, 2023 om 07:24
1 Antwoorden / Vragen

Mijn ervaring met Odido is juist zeer goed.
Telefonisch waren ze meermaals goed te bereiken, afspraak gemaakt en 3 dagen later kwamen de de nieuwe modem en wifi versterker installeren. Perfect geholpen. En op alles antwoord gekregen.
En in en om het huis goed WiFi
Echt top.

rj
door rjw Dec 25, 2023 om 12:36
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Je zou ook kunnen stellen dat het niet zo goed is als je ze al meerdere keren hebt moeten bellen.....

ro
door ronny530 - Dec 25, 2023 om 09:07
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Een goede wifi begint bij het modem die u van T-Mobile nu Odido ontvangen heeft en die wifi snelheid kunt u testen even als de snelheid van uw aansluiting.
Als u over een laptop beschikt sluit die middels een ethernet kabel aan en stel de laptop zo in dat de internetverbinding bekabeld tot stand komt.
Doe daarna een speedtest en controleer of de snelheid die bij uw abonnement hoort gehaald wordt komt die snelheid redelijk in de buurt dan ligt het niet aan de internet aansluiting zelf.
Doe de test vervolgens draadloos en blijf zo dichtbij als mogelijk bij het modem en meet ook de wifi snelheid als die laag is dan ligt het aan het modem en dan heeft het aansluiten van wifi versterkers ook geen nut want die kunnen een lage snelheid niet sneller maken hooguit op peil houden.
Is de wifi snelheid bij het modem wel voldoende dan kunt u de aansluiting en het modem als veroorzakers uitsluiten en dient de oorzaak elders in uw woning gezocht te worden.
Met de laptop bij de hand kunt u de wifi snelheid controleren en op het punt waar de snelheid afneemt plaatst u een wifi versterker en controleer daarna of de snelheid weer in orde is.
Controleer alle ruimtes in de woning want de kans is aanwezig dat de versterkers op de verkeerde plaatsen opgesteld staan.