Ondertiteling zonder teletekst
L.S.
Ben aan nieuwe TV toe, ben verknocht aan teletekst, gebruik deze voor o.a de ondertiteling voor slechthorenden.
Nu blijkt dat veel TV toestelen geen teletekst meer hebben hoe kan ik dan toch ondertitels laten verschijnen?
Bij voorbaat dank voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
Sieke
Volgens zeggen hebben alle tv's teletekst met de combinatie 888.
Maar misschien hebt u hier iets aan? https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_subtitles/particulieren/blog/news/gouden-tips-van/nederlandse-ondertitels-automatisch-tonen.html
Het is wel Belgisch.
Maar je schijnt ook gewoon in het menu van de tv o dertiteling te kunnen kiezen, dan hoeft u teletekst al helemaal niet meer te gebruiken.
Vraag daar in de winkel naar.
Dat hangt van uw provider af, bij Ziggo gaat het zo:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/ondertiteling-instellen#/
@shoppy, je hebt me, onbewust, hartstikke blij gemaakt. Ik kreeg met nieuwe TV ook geen ondertiteling meer: en voilá: heb de simpele Humax box en jawel: heb het zojuist ingesteld. Top! (Ben ook doof aan het worden). Nee, gelukkig grapje, maar sommige dialecten versta ik niet.
Fijn @tenormin dat ik je onbewust blij heb gemaakt. ;-)
Als uw toestel inderdaad geen teletekst mogelijkheid meer geeft (m.i. wel merkwaardig aangezien teletelkst nog steeds door diverse zenders wordt geleverd) is het m.i. een kwestie om uw vraag te stellen bij degene die de TV aan u heeft verkocht. Als u 'slechthorendheid'niet heeft gemeld aan de verkoper zal het een lastige kwestie zijn om dat er m.i. dan geen sprake is van wettelijke garantie. https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten U kunt ook navraag doen bij Consuwijzer hoe eventueel te handelen in deze.
Aanvullend: ik kijk net even op het i-net met zoeknaam TV zonder teletekst en zie daar verwijzingen naar providers die dan wel leveren. Het kan dus ook een kwestie zijn van (dan eerst) benaderen van de helpdesk/servicedesk van uw provider.
(Let even op, uw vraag staat er ook al. )
De Ts wil een NIEUWE tv kopen. Heeft dus helemaal niets met garantie te maken.
Inderdaad, Ts. wil geen nieuwe kopen en dan is informeren bij de verkoper en/of provider wel zinvol.
@HK WELKE aankoop? TS HEEFT nog geen nieuwe t.v. gekocht. Edit: en nu eens niet uw tekst weer aanpassen.
Als ik een foute antwoord gegeven blijk te hebben pas ik dat wel aan als het nog kan. De aanpasmogelijkheid is niet 'voor niets' aanwezig.
Edit: reactie verwijderd, gezien uw antwoord van 11.53 die voor mij eerder nog niet zichtbaar was.
Ok. En :-) Helaas komt het ook met enige regelmaat voor dat ik al gegeven reacties eerst later zie.
Hallo Sieke ,
1 ) Ondertiteling inschakelen bij Tv`s is meestal Menu >Instellingen > Taal zet daar alles op Nederlands .
2 ) De meeste afstandsbedieningen hebben een knopje Subtitle / of Sub , als u daar op drukt kunt u de ondertiteling inschakelen als deze beschikbaar is , ook bij buitenlandse zenders , maar is dan geen Nederlandse ondertiteling .
Ik blijk een deels incorrect antwoord te hebben gegeven. U heeft nog geen nieuwe TV gekocht en er zijn ook nog steeds TV's met teletekst te koop. Zie evenwel o.a. deze info m.b.t. het verdwijnen van reguliere telekst bij zenders https://www.seniorweb.nl/tip/nos-teletekst-openen en als wel correct aangegeven, vraag advies vbij verkoper en/of provider en geef dan aan dat gebruik maakt van teletekst voor slechthorenden.
Excuses voor het eerder gegeven deels incorrectie antwoord.
Teletekst word nog steeds uitgezonden op NPO 1, 2, 3. Roep pagina 888 op voor ondertiteling. De commerciële zenders RTL 4, 5 enz. Veronica Net 5 SBS 6 zenden teletekst. pagina 888 uit. De regionale omroep zend teletekst ook nog uit.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri
...
Lees meer
Garantie voorwaarden
ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer