jv
door jvbijsterveldt Aug 26, 2012 om 14:56
Elektronica & tv

Onkosten

Goede middag,
Wij zijn verbonden aan ziggo en nu hadden wij op woensdag 15 augustus geen telefoon, tv en internet waarop wij contact namen met ziggo die ons vertelde dat ze pas op 21 augustus konden komen, waar ik op protesteerde omdat dat niet kan bijna een week niet berijkbaar zijn. Ik heb toen aan hen mede gedeeld dat ik dan maar zelf een monteur zou zoeken en deze kwam op vrijdag en constateerde dat wij helemaal geen ontvangst hadden.
Ik belde weer naar ziggo en deelde de bevindingen van mijn monteur aan hun mede maar er veranderde niets, dus kwamen ze pas op dinsdag 21 augustus en bleek dat zij ons in de centralekast hadden verwisseld met iemand anders aldus de monteur.
We kregen voor het ongemak alleen maar een bosbloemen.
Mijn onkosten zijn 2 uur bellen met een mobieltje dat is 120 keer 0,35 euro, 4x10 euro voor een halve snipperdag en de voorrijkosten van mijn monteur en dan nog de kosten van het ongemak.
Zou ik de rekening zelf moeten in dienen of moet ik dat laten doen door rechtsbijstand??

Al vast bedankt voor jullie reactie.

1534 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 26, 2012 om 15:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als ze al kosten vergoed, omdat het hun fout was, dan zal de rechtsbijstand dat niet voor je claimen, gaat om te weinig geld.

Kosten voor je snipperdag zullen ze vermoedelijk sowieso niet vergoeden, kosten voor de door jou zelf ingeschakelde monteur ook niet (is je eigen keuze). En kosten voor ongemak, wat zijn dat? Kan je wel vergeten. Blijft 42 euro voor je telefoonkosten over, tweede telefoontje was niet nodig (er was al een afspraak voor monteur). Ik zou dus niet op al te veel rekenen.

stacey
door stacey - Aug 26, 2012 om 15:17
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 26 aug 2012, 15:04]En kosten voor ongemak, wat zijn dat? .

Dat zijn de dagen dat je geen gebruik kon maken van de dienst die je wel betaalde ;-)

Die dagen vergoeden ze, abo van zeg 20,00 in de maand: 31= 0,65 per dag x 6 dagen gemist = 3,90 gecrediteerd op je rekening WOW wel een advocaatje (met slagroom) waard zou ik zeggen ;-)

dc
door dcz - Aug 26, 2012 om 15:21
439 Antwoorden / 1 Vragen

Je krijgt in principe helemaal niets vergoed. Als je zo afhankelijk bent van internet dan moet je maar een zakelijk abbo nemen. Je zou natuurlijk ook netjes kunnen vragen of ze je tegemoet willen komen. Enn...zelf een monteur inschakelen is een eigen keuze, ziggo gaat dat natuurlijk niet vergoeden.

En dan nog iets: je belt mobiel voor 35 cent per minuut? Is je gsm van goud soms? Ik geloof veel, op het naïeve af soms, maar dit is natuurlijk niet waar....

valerius-2
door valerius-2 - Aug 26, 2012 om 15:24
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja proberen is vrij maar ik geef u weinig kans om als ze iets doen u er weinig mee op zou schieten. Eerder gegeven commentaren zijn hier duidlijk genoeg over.

oe
door oester - Aug 26, 2012 om 15:25
11 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeet 1 ding niet je bent een consument met een consumenten ABBO en geen zakelijke klant.
Bij de 2e heb je een contract waar binnen een paar uur een monteur ter plaatse is.
Bij de 1e gaat dit op basis van best effort je betaald er nl ook niet voor.

Dus ja je zult gewoon moeten wachten zoals iedereen die er mee te maken krijgt.
De ene keer heb je geluk dat het dezelfde dag kan maar soms heb je pech.

Dat jij zelf een monteur inhuurt die ook niks aan de storing buiten kan doen is niet de schuld van welke provider dan ook.
Want dat er geen signaal was had je zelf ook kunnen zien.

cy
door cywol - Aug 26, 2012 om 15:29
34 Antwoorden / 3 Vragen

Ach valt nog mee, mijn schoonouders zaten bijna 4 weken zonder internet, telefoon en televisie, had een of andere suf... in de schakelkast in de straat een kabel verkeerd aangesloten, 5 minuten werk......
Ziggo heeft een zeer slechte service maarja, als je aan de duivel bent overgeleverd....

hk_mr308
door hk_mr308 - Aug 26, 2012 om 15:33
146 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is het nadeel van een consumenten abbo, daar heb je wat vaker storingen op en de service is niet vitaal, dus hoef je op snelheid ook niet te wachten.

Bij een zakelijk abbo krijg je 99,9% uptime garantie en anders of: een andere oplossing, of een vergoeding zoals vast gesteld in S.L.A. Maar als consument heb je nergens recht op, ja de dagen dat je niet aangesloten was een gedeelte van de abbo geld. De kosten voor je mob. vrije dagen en andere zaken zijn voor je eigen rekening.

oe
door oester - Aug 26, 2012 om 15:35
11 Antwoorden / 0 Vragen

Het is makkelijk de schuld op de monteur af te schuiven.
Ik ben zelf specialist en wordt ingezet ( soms ook bij Ziggo ) etc ligt er net aan waar het probleem zit.

95% van de fouten zit bij de mensen zelf in huis met name de mensen die alles wel beter weten dan de rest.
De overige 5% is verdeeld over een evt monteursfout immers dat zijn ook mensen, bewoners die hun eigen huisnr verkeerd doorgeven met bv een verhuizing of opzegging en dan naderhand klagen als brugman, of externe oorzaken.

Vorige week nog trok een aannemer in Uden een complete glasvezelkabel kapot omdat ie niet kon lezen waar de leidingen lagen dit betrof een hoofdkabel, maar daarnaast trok ie van Enexis ook de hoofdleiding naar de POP kapot.

Zoiets los je niet in 1 uur op daar gaat meer tijd overheen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 26, 2012 om 15:41
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=dcz schreef op zondag 26 aug 2012, 15:21]En dan nog iets: je belt mobiel voor 35 cent per minuut? Is je gsm van goud soms? Ik geloof veel, op het naïeve af soms, maar dit is natuurlijk niet waar....
Bij veel providers betaal je buiten de bundel 25 cent per minuut plus de 10 cent per minuut die bellen naar Ziggo kost maakt samen.. inderdaad, verdiep je eigen er even in voordat je met onzin op de proppen komt

Uiteraard is het niet slim om met je mobiel naar Ziggo te bellen, er is altijd wel iemand in je kennissenkring waar je even mag en kan bellen naar nummer 1200
Dit afgezien van het feit dat het bellen naar Ziggo zinloos is, je kunt beter naar de slager op de hoek gaan voor je vragen..

dc
door dcz - Aug 26, 2012 om 15:48
439 Antwoorden / 1 Vragen

Jij noemt het onzin, ik zei al dat je het soms naief mag noemen...U bent God/heilig/Sint en maakt geen fout(en)?
Had zelf al gemerkt dat bellen naar een servicenummer duur is.

Mocht U goddelijke gaven hebben, regel dan ff een edit-knop...
Met belangstelling uw verder hemelse bijdragen volgend.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 26, 2012 om 15:59
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=dcz schreef op zondag 26 aug 2012, 15:48]Jij noemt het onzin, ik zei al dat je het soms naief mag noemen...U bent God/heilig/Sint en maakt geen fout(en)?
Had zelf al gemerkt dat bellen naar een servicenummer duur is
Owja het is 2012 mensen kunnen niet meer tegen kritiek..

Mijn welgemeende excuses dat ik dit eventjes vergeten was, hopende dat het niet te veel auw! deed?

Tryingtohelp
door Tryingtohelp - Aug 26, 2012 om 16:18
53 Antwoorden / 3 Vragen

Beste jvbijsterveldt,

erg vervelend en waarschijnlijk 100% de schuld van Ziggo (het bloemetje geeft het al aan). Ondanks dat ik het helemaal met u eens ben en u nu eenmaal kosten en tijd hebt gemaakt geef ik u weinig kans.
De monteur die u heeft ingeschakeld is uw keuze, zoals ook al aangegeven door anderen.
Ik kan me uw ongenoegen helemaal voorstellen, zou het zelf waarschijnlijk identiek ervaren en ook identiek handelen. Kijkende naar de feiten dan heeft Ziggo het euvel binnen een week verholpen. Het enige dat u kunt doen is dit via een klacht bij Ziggo te melden, maar dat heeft u wellicht al gedaan, en verzoeken om de telefoonkosten aan u te vergoeden ( voor snipperdag/monteur geef ik u weinig kans ).
Nogmaals, snap het helemaal, ben zelf overgeleverd aan UPC (erg tevreden over overigens) en heb in het begin ook wel eens met kromme tenen gezeten om het netjes uit te drukken.
Mijn advies, laat het rusten, geniet van de aansluiting welke nu weer werkt voor u. Misschien is dit toegeven aan de fouten die Ziggo heeft gemaakt maar het levert u ook een stuk minder stress en ergernis op.

Succes en veel plezier met uw inmiddels weer werkende aansluiting.

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - Aug 28, 2012 om 09:20
78 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jvbijsterveldt,

Bedankt voor je reactie op dit forum. Het is inderdaad erg vervelend dat je door een fout van ons, voor bijna een week was afgesloten. Helaas komt het soms voor dat we een monteur niet eerder kunnen inplannen (vooral in de vakantietijd).

Ik kan begrijpen dat je graag een vergoeding wil hebben voor het overlast en de gemaakte kosten. Telefoon- en abonnementskosten kunnen wij tot op een bepaalde hoogte voor je vergoeden. Hiervoor wil ik je vragen of je het volgende contactformulier wil invullen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contactformulier

Kosten die je hebt gemaakt voor het inhuren van een (eigen) monteur en je snipperdag kunnen wij niet vergoeden.

Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex