Onkosten
Goede middag,
Wij zijn verbonden aan ziggo en nu hadden wij op woensdag 15 augustus geen telefoon, tv en internet waarop wij contact namen met ziggo die ons vertelde dat ze pas op 21 augustus konden komen, waar ik op protesteerde omdat dat niet kan bijna een week niet berijkbaar zijn. Ik heb toen aan hen mede gedeeld dat ik dan maar zelf een monteur zou zoeken en deze kwam op vrijdag en constateerde dat wij helemaal geen ontvangst hadden.
Ik belde weer naar ziggo en deelde de bevindingen van mijn monteur aan hun mede maar er veranderde niets, dus kwamen ze pas op dinsdag 21 augustus en bleek dat zij ons in de centralekast hadden verwisseld met iemand anders aldus de monteur.
We kregen voor het ongemak alleen maar een bosbloemen.
Mijn onkosten zijn 2 uur bellen met een mobieltje dat is 120 keer 0,35 euro, 4x10 euro voor een halve snipperdag en de voorrijkosten van mijn monteur en dan nog de kosten van het ongemak.
Zou ik de rekening zelf moeten in dienen of moet ik dat laten doen door rechtsbijstand??
Al vast bedankt voor jullie reactie.
Als ze al kosten vergoed, omdat het hun fout was, dan zal de rechtsbijstand dat niet voor je claimen, gaat om te weinig geld.
Kosten voor je snipperdag zullen ze vermoedelijk sowieso niet vergoeden, kosten voor de door jou zelf ingeschakelde monteur ook niet (is je eigen keuze). En kosten voor ongemak, wat zijn dat? Kan je wel vergeten. Blijft 42 euro voor je telefoonkosten over, tweede telefoontje was niet nodig (er was al een afspraak voor monteur). Ik zou dus niet op al te veel rekenen.
[quote=diumenge schreef op zondag 26 aug 2012, 15:04]En kosten voor ongemak, wat zijn dat? .
Dat zijn de dagen dat je geen gebruik kon maken van de dienst die je wel betaalde ;-)
Die dagen vergoeden ze, abo van zeg 20,00 in de maand: 31= 0,65 per dag x 6 dagen gemist = 3,90 gecrediteerd op je rekening WOW wel een advocaatje (met slagroom) waard zou ik zeggen ;-)
Je krijgt in principe helemaal niets vergoed. Als je zo afhankelijk bent van internet dan moet je maar een zakelijk abbo nemen. Je zou natuurlijk ook netjes kunnen vragen of ze je tegemoet willen komen. Enn...zelf een monteur inschakelen is een eigen keuze, ziggo gaat dat natuurlijk niet vergoeden.
En dan nog iets: je belt mobiel voor 35 cent per minuut? Is je gsm van goud soms? Ik geloof veel, op het naïeve af soms, maar dit is natuurlijk niet waar....
Ja proberen is vrij maar ik geef u weinig kans om als ze iets doen u er weinig mee op zou schieten. Eerder gegeven commentaren zijn hier duidlijk genoeg over.
Vergeet 1 ding niet je bent een consument met een consumenten ABBO en geen zakelijke klant.
Bij de 2e heb je een contract waar binnen een paar uur een monteur ter plaatse is.
Bij de 1e gaat dit op basis van best effort je betaald er nl ook niet voor.
Dus ja je zult gewoon moeten wachten zoals iedereen die er mee te maken krijgt.
De ene keer heb je geluk dat het dezelfde dag kan maar soms heb je pech.
Dat jij zelf een monteur inhuurt die ook niks aan de storing buiten kan doen is niet de schuld van welke provider dan ook.
Want dat er geen signaal was had je zelf ook kunnen zien.
Ach valt nog mee, mijn schoonouders zaten bijna 4 weken zonder internet, telefoon en televisie, had een of andere suf... in de schakelkast in de straat een kabel verkeerd aangesloten, 5 minuten werk......
Ziggo heeft een zeer slechte service maarja, als je aan de duivel bent overgeleverd....
Dat is het nadeel van een consumenten abbo, daar heb je wat vaker storingen op en de service is niet vitaal, dus hoef je op snelheid ook niet te wachten.
Bij een zakelijk abbo krijg je 99,9% uptime garantie en anders of: een andere oplossing, of een vergoeding zoals vast gesteld in S.L.A. Maar als consument heb je nergens recht op, ja de dagen dat je niet aangesloten was een gedeelte van de abbo geld. De kosten voor je mob. vrije dagen en andere zaken zijn voor je eigen rekening.
Het is makkelijk de schuld op de monteur af te schuiven.
Ik ben zelf specialist en wordt ingezet ( soms ook bij Ziggo ) etc ligt er net aan waar het probleem zit.
95% van de fouten zit bij de mensen zelf in huis met name de mensen die alles wel beter weten dan de rest.
De overige 5% is verdeeld over een evt monteursfout immers dat zijn ook mensen, bewoners die hun eigen huisnr verkeerd doorgeven met bv een verhuizing of opzegging en dan naderhand klagen als brugman, of externe oorzaken.
Vorige week nog trok een aannemer in Uden een complete glasvezelkabel kapot omdat ie niet kon lezen waar de leidingen lagen dit betrof een hoofdkabel, maar daarnaast trok ie van Enexis ook de hoofdleiding naar de POP kapot.
Zoiets los je niet in 1 uur op daar gaat meer tijd overheen.
[quote=dcz schreef op zondag 26 aug 2012, 15:21]En dan nog iets: je belt mobiel voor 35 cent per minuut? Is je gsm van goud soms? Ik geloof veel, op het naïeve af soms, maar dit is natuurlijk niet waar....
Bij veel providers betaal je buiten de bundel 25 cent per minuut plus de 10 cent per minuut die bellen naar Ziggo kost maakt samen.. inderdaad, verdiep je eigen er even in voordat je met onzin op de proppen komt
Uiteraard is het niet slim om met je mobiel naar Ziggo te bellen, er is altijd wel iemand in je kennissenkring waar je even mag en kan bellen naar nummer 1200
Dit afgezien van het feit dat het bellen naar Ziggo zinloos is, je kunt beter naar de slager op de hoek gaan voor je vragen..
Jij noemt het onzin, ik zei al dat je het soms naief mag noemen...U bent God/heilig/Sint en maakt geen fout(en)?
Had zelf al gemerkt dat bellen naar een servicenummer duur is.
Mocht U goddelijke gaven hebben, regel dan ff een edit-knop...
Met belangstelling uw verder hemelse bijdragen volgend.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer