ru
door ruijgrok Aug 5, 2011 om 14:40
Elektronica & tv

Princess koffiezetapparaat: een schokkende ervaring

Ik heb recent bij Blokker een koffiezetapparaat gekocht (Princess Thermos Toscane) waarbij het me is overkomen dat ik bij het aanzetten van het apparaat een elektrische schok kreeg. Dit apparaat moet je van boven, naast het filter, met water vullen waarbij het risico bestaat dat er water langs de buitenkant loopt en in aanraking komt met de schakelaar. Deze is hier dus onvoldoende tegen beveiligd. De procedure bij Blokker is dat ik het toestel bij het filiaal kan inleveren waarna ik mijn geld eventueel - te beoordelen door het filiaal - terugkrijg. Dat zal dus wel geen probleem opleveren maar ik ben van mening dat dit mankement ernstig genoeg is om er meer ruchtbaarheid aan te geven en wil voorkomen dat het in de doofpot wordt gestopt, door Blokker of Princess. Met welke instantie kan ik nu het beste contact opnemen?

2577 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 5, 2011 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat het toch met die Princess?
Eerst die zeurklacht over die Princess stofzuiger en nu dan dat Princess koffiezetapparaat.
Men hoort toch te weten dat het van een TelSell-kwaliteit is.
En hoewel zo'n apparaat een nederlands keurmerk behoort te hebben en kennelijk die koffiezetter niet echt deugdelijk is beveiligd zou men toch met die koffiezetter wat voorzichtige moeten zijn en zeker niet ingeschakeld met water vullen.

Tsja, en dan die Blokker.............?

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Aug 5, 2011 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja en ook nog met een citruspers via internet binnen garantietijd van 3 dagen oud alles opgegeven type koopdatum enz totaal geen antwoord gekregen. Ook bij blokker gekocht. Nooit meer iets zal met deze naam nog aanschaffen.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2011 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

In Duitsland geldt een heel andere wet. Daar heb ik eens in een grote witgoedwinkel een friteuse gekocht. Die was door de eerste koper teruggebracht en ik kon hem voor minder dan de helft van de oorspronkelijke prijs kopen. De Duitse overheid heeft bepaald dat je een gekocht product (ook uit de winkel) binnen een bepaalde termijn terug kunt brengen. Zelf vond ik het een erg vreemd idee dat iemand een frituurpan kon kopen, gebruiken en vervolgens terug mocht geven. Omdat het precies het type was dat wij hebben wilden, hebben we de gok gewaagd en dat is ons goed bevallen.
Overigens vond ik het een absurd idee en ik kan me niet voorstellen dat zoiets in Nederland mogelijk is, ook niet bij een stofzuiger.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2011 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ grootvader: u heeft het niet helemaal begrepen. Ook al zou ik het apparaat niet ingeschakeld met water vullen dan zou ik vervolgens bij het inschakelen toch een schok krijgen omdat de schakelaar onvoldoende beveiligd is. Overigens is uw reactie ook geen antwoord op mijn vraag.
@ j.verheijen: u bent nog bezig met de stofzuiger terwijl het bij mij om een koffiezetapparaat gaat en het bovendien een totaal ander probleem betreft. Ook uw reactie helpt me dus niet verder. Goede lezen is een kunst!

ve
door verwijderd - Aug 5, 2011 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

er zullen weinig huishoudelijke apparaten zijn die een schakelaar hebben waarover je zo maar water kunt gieten, volgens de handleiding van de Princess moet u het reservoir vullen, niet de buitenkant, wanneer dit niet lukt zult u eerst het apparaat droog moeten maken voordat u het inschakelt, maar dat geldt voor alle apparaten in de keuken...

ve
door verwijderd - Aug 5, 2011 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

u kunt een melding maken bij de nVWA (nieuwe voedsel- en waren autoriteit). Mijn ervaring met de VWA is dat ze een klacht serieus ter hand nemen

VWA klachtenformulier

ve
door verwijderd - Aug 5, 2011 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals Trappist al aangeeft: geen enkel (of weinige) apparaat mag je inschakelen als de buitenkant/ schakelaar nat is. Ik heb zelf eens een opdonder gehad van mijn Saeco koffiezetapparaat, ook omdat ik water gemorst heb.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2011 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@pavoordf: bedankt voor de tip. Ik heb daar inmiddels de kwestie gemeld.

ve
door verwijderd - Dec 26, 2011 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook al is het onverstandig om water in een apparaat te stoppen
terwijl er spanning op staat, dannoch mag het niet zo zijn dat u
een schok krijgt.

Apparaten moeten zo ontworpen zijn dat je geen schok kunt krijgen
zelfs als je per ongeluk water morst.

Zelf had ik de volgende ervaring met een Princess apparaat.

Ik was namelijk zo dom om één keer een keukenmachine van Princess te kopen en die fout maak ik niet nog een keer.

Het apparaat ging na de garantieperiode kapot en was
maar een paar keer gebruikt.

Of de motor was doorgebrand óf de bedieningspook
was van binnen van inferieure kwaliteit.

Neemt niet weg dat ik de marketing van Princess briljant vindt
en het erg knap vindt dat het bedrijf zo groot is geworden.

Des te groter was mijn teleurstelling dat een keukenmachine
van Princess na slechts paar keer gebruiken al kapot was!

ve
door verwijderd - Dec 26, 2011 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook al is het onverstandig om water in een apparaat te stoppen
terwijl er spanning op staat, dannoch mag het niet zo zijn dat u
een schok krijgt.

Apparaten moeten zo ontworpen zijn dat je geen schok kunt krijgen
zelfs als je per ongeluk water morst.

Zelf had ik de volgende ervaring met een Princess apparaat.

Ik was namelijk zo dom om één keer een keukenmachine van Princess te kopen en die fout maak ik niet nog een keer.

Het apparaat ging na de garantieperiode kapot en was
maar een paar keer gebruikt.

Of de motor was doorgebrand óf de bedieningspook
was van binnen van inferieure kwaliteit.

Neemt niet weg dat ik de marketing van Princess briljant vind
en het erg knap vind dat het bedrijf zo groot is geworden.

Des te groter was mijn teleurstelling dat een keukenmachine
van Princess na slechts paar keer gebruiken al kapot was!

ve
door verwijderd - Dec 26, 2011 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

In ieder huis hoort een Princess thuis, maar dan wel in de grijze bak.

Fine kerst verder allemaal en beste voor 2012.
Tip voor nieuwe topic starters, ga niet klagen als je zelf troep koopt, doe eens wat vooronderzoek daar is internet ook voor.
We weten allemaal online de laagste prijs te vinden maar laten ons overrompelen als we troep hebben gekocht. Mooie kerstgedachte toch...

:-)
Mastag

ve
door verwijderd - Dec 26, 2011 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

was de koffiezetter trouwens wel aangesloten op een randaarde stopcontact?
want eigenlijk kunt u geen schok krijgen van zo'n apparaat, dan moet de aardlekschakelaar in de meterkast al lang zijn uitgesprongen...

ve
door verwijderd - Dec 26, 2011 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

mastag schreef op maandag 26 dec 2011, 14:02: In ieder huis hoort een Princess thuis, maar dan wel in de grijze bak.

Fine kerst verder allemaal en beste voor 2012.
Tip voor nieuwe topic starters, ga niet klagen als je zelf troep koopt, doe eens wat vooronderzoek daar is internet ook voor.
We weten allemaal online de laagste prijs te vinden maar laten ons overrompelen als we troep hebben gekocht. Mooie kerstgedachte toch...

:-)
Mastag

Beste Mastag

U heeft daar zeker een punt!

Als ik vantevoren had geweten dat de keukenmachine van Princess zo slecht was, dan had ik deze zeker niet gekocht.

Maar goed, hij stond bij de Makro en het was een impulsaankoop.

Verkeerde impuls, helaas.

Fijne avond!