ki
door kiekediefje Mar 11, 2008 om 12:38
Elektronica & tv

Problemen met dvd's branden vanaf dvdrecorder

Sinds enige tijd kan ik niet meer vanaf de harde schijf van mijn dvd recorder op dvd branden. Ik krijg na een paar minuten "selfcheck" op de display te zien, en daarna: "verander dvd". Vind het heel vreemd, omdat ik hier vroeger met dezelfde dvd's geen last van had. Ik heb een Panasonic MDR EH 60. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak hieran en wat er aan gedaan kan worden?

660 9 Rapporteer

freya
door freya - Mar 11, 2008 om 12:47
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo kiekediefje,

Ik neem aan dat je verschillende DVD's geprobeerd hebt? Je gebruikt ook het juiste type, +R(W) of -R(W)?
Lukt het formatteren van een RW schijfje nog wel? (als RW-schijfjes worden ondersteund)
Het kan natuurlijk best zo zijn dat er een defekt is. Is er b.v. véél mee gebrand?

m.vr.gr. Freya

ki
door kiekediefje - Mar 11, 2008 om 13:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb inderdaad al verschillende dvd's geprobeerd, altijd + R, en ik heb inderdaad al veel dvd's gebrand, kan het zijn dat het tijd is voor een nieuwe dvd recorder misschien? Maar hij is pas 2 jaar oud en volgens mij moeten ze toch wel ongeveer 4 jaar meegaan.

freya
door freya - Mar 11, 2008 om 13:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Twee jaar is misschien wel wat kort, maar als er intensief op DVD gebrand wordt, dan slijt zo'n brander wel snel. Oók een brander in de PC heeft het na twee jaar intensief branden wel gehad. DVD's  lezen lukt dan meestal nog wel maar branden gaat steeds moeilijker. Dit komt gewoon omdat de laser op den duur slecht wordt en niet genoeg vermogen meer heeft om te branden.

Freya

knolselder
door knolselder - Mar 12, 2008 om 13:14
16 Antwoorden / 0 Vragen

Halo Kiekediefje!

Misschien helpt het als je een update van de besturingssoftware van je recorder installeert... Die zijn doorgaans op de website van de fabrikant te downloaden, met aanwijzingen over hoe te werk te gaan. (Ik had vergelijkbare problemen met een philips recorder, die het daarna weer prima deed)

 Succes! Knolselder.

hendrikbos
door hendrikbos - Mar 12, 2008 om 13:51
113 Antwoorden / 22 Vragen

Het lijkt wellicht vreemd en in principe zou het niet mogen maar toch. Kan het zijn dat je hardeschijf vol staat met opnamen en er niet of nauwelijks meer opnamecapaciteit over is? Maak dan eerst eens wat ruimte op de hardeschijf en probeer het dan weer eens met het branden van een dvd. Succes!

pe
door permanent - Mar 12, 2008 om 15:36
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo kiekediefje

Ik gebruik zelf de DMR EH50 kan alleen branden met -R -RW, afspelen zowel + als -. DMR EH60 dito. Heb het nog even op internet gecontroleerd.

Groet Willem

ro
door ronlau9 - Mar 12, 2008 om 16:21
46 Antwoorden / 0 Vragen

Wordt bij jouw DVD brander voor dat hij gaat branden niet gekeken of de DVD die er zit wel klopt met de aktie die jij wilt doen of hij genoeg geheugen tot zijn beschikking heeft
Tot slot kan hij niet proef branden

pe
door permanent - Mar 12, 2008 om 19:20
5 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer ik een DVD + plaats, krijg ik direct: "Kan deze schijf niet formateren." Je kan wel een Ram disk gebruiken. ik gebruik zelf altijd de optie Dubbing. Ook een DVD schijfje geformateerd op de Pc moet opnieuw geformateerd worden.

Willem

pe
door permanent - Mar 12, 2008 om 19:24
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hij kan niet proefbranden!!