li
door liesjee22 Dec 6, 2005 om 16:39
Elektronica & tv

Problemen met garantie Provisio tv Blokker

Hallo ik heb voor mijn zoon in februari 2004 een tv van provision gekocht inclusief een dvd speler van het zelfde merk. Het probleem is nu dat het beeld langzaam zwart wordt vervolgens weer normaal etc etc . Ik ben bij Blokker geweest en die zegt doodleuk de garantie is 1 jaar dus al verlopen. wil hem wel repareren maar dan voor u eigen kosten.


Het is toch zo dat de levensverwachting van een tv minimaal 5 jaar is  sta ik imn mijn recht als ik ze hierop aanspreek.  WAT MOET IK DOEN Help Blokker zegt gewoon uw probleem en garantie voorbij

575 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

an
door anniemal17 - Dec 6, 2005 om 16:48
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Is de dvd speler ingebouwd of heeft u beide appart? In dat geval zou u ook een kunnen kijken of een andere scartkabel helpt. En ja erg vervelend dat de garantie verlopen is.. Ik vrees dat er hier niet veel aan te doen is er zou wel gekeken kunnen worden of u een deel van de reperatiekosten vergoed krijgt van de Blokker omdat men ervanuit mag gaan dat een tv toch langer mee gaat dan bijna 2 jaar. Maargoed gezien het merk en de eventuele te verwachten reperatiekosten kunt u waarschijnlijk beter een nieuwe tv kopen. (mocht de Blokker u echt niet tegemoet willen komen)

ro
door ronny530 - Dec 6, 2005 om 17:40
2883 Antwoorden / 41 Vragen
0

U kunt evt. bij boxfort in zwolle een klacht indienen het adres op internet is zo te vinden. Provision valt in de catagorie speelgoed daar is de prijs ook naar. Met andere woorden pech gehad.

hutch
door hutch - Dec 6, 2005 om 19:08
4518 Antwoorden / 29 Vragen
0

Hallo Liesje,


de garantie is inderdaad voorbij, mag dat wil niet zeggen dat je alle kosten zelf moet betalen. Er vanuit gaande dat deze TV (als het daar aan ligt), een verwachte levensduur heeft van 5 jaar, is de verhouding 2/5. Jij hebt 2 jaar probleemloos (?) kunnen genieten van die TV en je had nog 3 jaar te gaan. De kosten die jij zou moeten betalen is dus 2/5e van de totale rekening.


Het probleem is echter vaak: recht hebben is wat anders dan recht krijgen.


Klik eens op onderstaande link; hier krijg je nog meer uitleg hierover en kun je nog meer informatie inwinnen:


Sta ik sterk: levensduur productreparatie


Succes, gr. Hutch

holstein
door holstein - Dec 7, 2005 om 09:04
922 Antwoorden / 16 Vragen
0

Levensverwachting zou inderdaad langer moeten zijn, maar kijk nou eens wat je voor zoiets betaald.........het moet ergens zitten natuurlijk !
je kan voor die prijs nu eenmaal niet het uiterste verlangen.

johandv
door johandv - Dec 7, 2005 om 15:49
94 Antwoorden / 4 Vragen
0

sorry, vergissing



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer