li
door liesjee22 Dec 6, 2005 om 16:39
Elektronica & tv

Problemen met garantie Provisio tv Blokker

Hallo ik heb voor mijn zoon in februari 2004 een tv van provision gekocht inclusief een dvd speler van het zelfde merk. Het probleem is nu dat het beeld langzaam zwart wordt vervolgens weer normaal etc etc . Ik ben bij Blokker geweest en die zegt doodleuk de garantie is 1 jaar dus al verlopen. wil hem wel repareren maar dan voor u eigen kosten.

Het is toch zo dat de levensverwachting van een tv minimaal 5 jaar is  sta ik imn mijn recht als ik ze hierop aanspreek.  WAT MOET IK DOEN Help Blokker zegt gewoon uw probleem en garantie voorbij

575 5 Rapporteer

an
door anniemal17 - Dec 6, 2005 om 16:48
5 Antwoorden / 0 Vragen

Is de dvd speler ingebouwd of heeft u beide appart? In dat geval zou u ook een kunnen kijken of een andere scartkabel helpt. En ja erg vervelend dat de garantie verlopen is.. Ik vrees dat er hier niet veel aan te doen is er zou wel gekeken kunnen worden of u een deel van de reperatiekosten vergoed krijgt van de Blokker omdat men ervanuit mag gaan dat een tv toch langer mee gaat dan bijna 2 jaar. Maargoed gezien het merk en de eventuele te verwachten reperatiekosten kunt u waarschijnlijk beter een nieuwe tv kopen. (mocht de Blokker u echt niet tegemoet willen komen)

ro
door ronny530 - Dec 6, 2005 om 17:40
2883 Antwoorden / 41 Vragen

U kunt evt. bij boxfort in zwolle een klacht indienen het adres op internet is zo te vinden. Provision valt in de catagorie speelgoed daar is de prijs ook naar. Met andere woorden pech gehad.

hutch
door hutch - Dec 6, 2005 om 19:08
4518 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo Liesje,

de garantie is inderdaad voorbij, mag dat wil niet zeggen dat je alle kosten zelf moet betalen. Er vanuit gaande dat deze TV (als het daar aan ligt), een verwachte levensduur heeft van 5 jaar, is de verhouding 2/5. Jij hebt 2 jaar probleemloos (?) kunnen genieten van die TV en je had nog 3 jaar te gaan. De kosten die jij zou moeten betalen is dus 2/5e van de totale rekening.

Het probleem is echter vaak: recht hebben is wat anders dan recht krijgen.

Klik eens op onderstaande link; hier krijg je nog meer uitleg hierover en kun je nog meer informatie inwinnen:

Sta ik sterk: levensduur productreparatie

Succes, gr. Hutch

holstein
door holstein - Dec 7, 2005 om 09:04
922 Antwoorden / 16 Vragen

Levensverwachting zou inderdaad langer moeten zijn, maar kijk nou eens wat je voor zoiets betaald.........het moet ergens zitten natuurlijk !
je kan voor die prijs nu eenmaal niet het uiterste verlangen.

johandv
door johandv - Dec 7, 2005 om 15:49
94 Antwoorden / 4 Vragen

sorry, vergissing