ei
door eindhoven Oct 13, 2006 om 15:26
Elektronica & tv

Reparatie cv combi ketel

Vorige week een probleem met mijn combi cv ketel. Geen verwarming wel warm water.Monteur laten komen van een bedrijf dat jaarlijks onderhoud doet en die constateerde :pomp heeft wel spanning ,zit niet vast ,maar ik vervang hem toch maar. Hij zou het weer moeten doen .'s Avonds kachel aan ,maar weer geen verwarming.Toen batterijen thermostaat vervangen en toen wel warmte.  De oude pomp had de monteur achter gelaten + een rekening van 185 euro. Die hoefde ik niet te betalen als ik binnen twee weken een nieuwe ketel zou bestellen van 2000 euro. Mijn zoon heeft de oude pomp getest en de pomp doet het nog.Ketel is tien jaar oud. Moet ik de rekening betalen voor vervanging van een onderdeel dat niet stuk is?Had de monteur zelf niet kunnen zien dat het de thermostaat was? Wil eventueel wel arbeidsloon +voorrijkosten betalen ,maar niet de pomp zelf. Ik ben al ruim 20 jaar klant .

hans

314 2 Rapporteer

hutch
door hutch - Oct 13, 2006 om 15:34
4518 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Hans,

die monteur heeft een prestatieplicht. Gezien zijn vakkennis en ervaring (hij controleert elk jaar uw ketel) had hij ook die batterijen kunnen controleren, zodat u veel minder kosten gehad zou hebben.

Hij heeft dus een wanprestatie geleverd. Ik zou in ieder geval de voorrijkosten betalen. Tevens met hem in overleg treden wat hieraan te doen. Mogelijk dat hij ook inziet dat hij een fout gemaakt heeft. Wil hij nergens aan meewerken, dan kijken of hij bij een branchevereniging is aangesloten. En in dat geval tevens gauw een ander bedrijf zoeken voor uw onderhoud.

Maar goed dat hij die pomp niet heeft meegenomen (bewijs), wat trouwens niet verplicht is, tenzij de pomp onder garantievoorwaarden gewisseld wordt.

Succes, gr. Hutch

kr
door kranenburg7 - Oct 13, 2006 om 15:48
4 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is de makkelijkste storing die er is.Doorverbinding maken op thermostaat of ketel en de storing is gevonden.Vertel dit aan zijn baas en normaal gesproken komt er een oplossing.Dit is inderdaad een wanprestatie.Men kan wel aanvoeren dat je zelf aan de batterijen denkt.Sucses,a.k