spooky01
door spooky01 Jul 19, 2011 om 17:02
Elektronica & tv

Samsung led-tv

Hallo allemaal,

Ik heb een samsung led-tv van een jaar die spontaan uitgaat als ik hem net heb aangezet. Niet altijd en als de tv een tijdje draait gaat het prima.Ik heb de tv ter reparatie aangeboden bij selectro te purmerend (it's waar hij vandaan komt is failliet)
Nu mijn vraag hebben jullie enig idee wat het kan zijn en welke kosten zouden jullie accepteren. Het bedrag wat de tv waard was bij aankoop was 999 euro. Ik dacht zelf om niet meer dan 200 euro aan kosten te maken, anders beter een nieuwe te kopen.

Alvast bedankt voor reacties
Ingrid

6439 37 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 19, 2011 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik ervan weet staat er 2 jaar garantie op , jouw klacht lijkt mij niet door de gebruiker te komen dus moet samsung kosteloos repareren .

Ter reparatie had ook anders gekunt , namelijk via samsung , de nieuwe tv van mijn zus was na 4 weken al kapot , hij ging niet meer aan , ik heb samsung gebeld ( kan geloof ik ook via internet ) moest wat gegevens doorgeven type en serialnummer na 2 dagen belde er een reperateur van samsung en maakte een afspraak , 3 dagen later kwam de man , hij had 5 minuten nodig ( iets vervangen ) en was weer weg .

Hans

ve
door verwijderd - Jul 19, 2011 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze reparateur is van samsung (telefoonnummer gekregen van een medewerker van samsung)

ve
door verwijderd - Jul 19, 2011 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh , ik had begrepen dat jij de tv voor reparatie naar selectro had gebracht .
Heeft samsung toen jij ze telefoneerde nog iets gezegd over garantie of kosten ?

Bij mijn zus was het kosteloos zelfs geen voorrijdkosten .

ve
door verwijderd - Jul 19, 2011 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik vandaag de reclame folder van de media markt bekijk dan heb je al rond de driehonderd euro al een nieuwe tv o.a samsung. Dus ben je als je moet betalen omdat de garantie nier niet meer is geldig is goedkoper uit met een nieuwe tv.

ve
door verwijderd - Jul 19, 2011 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op dinsdag 19 jul 2011, 17:56: Als ik vandaag de reclame folder van de media markt bekijk dan heb je al rond de driehonderd euro al een nieuwe tv o.a samsung. Dus ben je als je moet betalen omdat de garantie nier niet meer is geldig is goedkoper uit met een nieuwe tv.

Wellicht is het je bekend, valerius, dat je t.v.'s in verschillende maten en verschillende kwaliteit en verschillende prijsklassen hebt?

ve
door verwijderd - Jul 19, 2011 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

snah schreef op dinsdag 19 jul 2011, 17:54: Oh , ik had begrepen dat jij de tv voor reparatie naar selectro had gebracht .
Heeft samsung toen jij ze telefoneerde nog iets gezegd over garantie of kosten ?

Bij mijn zus was het kosteloos zelfs geen voorrijdkosten .

Ik moet wel voorrijd kosten betalen. Dat vind ik niet zo een groot probleem, als ze er dan maar wel wat aan doen

ve
door verwijderd - Jul 19, 2011 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ,

Zoals Ingrid ( spooky01 ) al schreef haar tv is 1 jaar oud en heeft 999 euro gekost , waarom een nieuwe kopen als er gewoon 2 jaar garantie op staat ( mediamannetje zegt toch IK BEN TOCH NIET GEK !!!! )
Zie garantie samsung
KLIK

Hans

ve
door verwijderd - Jul 19, 2011 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bovendien moet je dit soort dingen nóóit bij de grootste schreeuwers kopen zoals op fora al menigmaal is gebleken.
Laat hem/haar eerst maar eens kijken wat er geregeld gaat worden want een TV met zo'n storing lijkt mij toch een fabrieksfout en het zou Samsung sieren dit probleem op te lossen.

Alleen mijnheer/ mevrouw, dit wel het liefst via de winkel die de zaken van It's heeft overgenomen.
Een overname die in de meeste gevallen gaat met niet alleen de lusten maar ook de lasten w.o. garantiezaken.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 19, 2011 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grootvader ,
Gelijk heb je , voor reparaties moet je bij de winkelier zijn , echter zij verwijzen ook naar de reparatie service van samsung welke mi. zeer goed is .
Wel zou ik de winkelier van de reparatie(s) op de hoogte stellen , dit in verband er vaker reparaties zijn en je een beroep wil doen op een ander ( vergelijkbaar ) apparaat .

Ingrid ,
Als samsung voorrijdkosten berekend lijkt mij dat redelijk , de rest moet onder de garantie vallen , hoe dan ook je kan de door jou eerder genoemde 200 euro in je zak houden , minus de voorrijdkosten van zo'n 30 of hooguit 40 euro .

ve
door verwijderd - Jul 19, 2011 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

It's, de winkel waar de tv vandaan komt, is failliet en expert geeft niet thuis. Ik ben alleen nog benieuwd of er iemand is die een idee heeft wat er mis kan zijn met de tv.

Ingrid(haar)

ve
door verwijderd - Jul 20, 2011 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

De verkopende partij, de winkel dus, geeft normaliter 1 á 2 jaar wettelijke garantie.
Voor zover ik weet, en ook bij ervaring, geeft Samsung op zijn producten 3 jaar garantie.
Dit houd dus in dat als de winkelgarantie verlopen is, zich men tot Samsung Nederland moet wenden.
Zij zullen u daar over verder informeren, of, en hoeveel de kosten eventueel zouden kunnen zijn.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2011 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

spooky01 schreef op dinsdag 19 jul 2011, 19:12: ...Ik ben alleen nog benieuwd of er iemand is die een idee heeft wat er mis kan zijn met de tv.

Dek het infra-rood oog van de TV eens goed af met een niet licht doorlatend voorwerp.
Opmerking: In de gebruiksaanwijzing staat wel aangegeven waar deze zit.

Wanneer de TV nog spontaan uit gaat, dan weet je tenminste dat de klacht geen externe oorzaak heeft.

Succes!

ve
door verwijderd - Jul 20, 2011 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had dezelfde klacht,mijn tv was met netwerkkabel verbonden.
Heb deze verbinding los gemaakt en probleem was over.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2011 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo marcel2112

Het is een 32 inch 6700. Ik akn de tv gratis brengen en dan gaan ze daar kijken wat het is, heb alleen nu niemand met een auto dus moet ik 2 weken wachten.
Als het probleem zich blijft voordoen zal ik jouw reactie aan de monteur doorgeven, alvast bedankt voor je reactie.

@jacobb die tv is gemaakt voor het in verbinding staan met internet, dus dat moet het toch gewoon ook doen.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2011 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de tv maar een jaar oud is dan wordt een garantie termijn van twee jaar gehanteerd, ook Samsung hanteert deze. Tv valt ruim binnen de garantie dus reparatie behoort kosteloos te zijn en vaak nog on site ook, dus een reparateur komt aan huis. Toch maar even rechtstreeks met Samsung bellen en laat Selectro maar even voor wat het is.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2011 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ron

Als je goed had gelezen had je gezien dat ik gezegd heb dat ik deze reperateur via samsung heb. Tv's tot en met 32 inch moet je brengen anders moet je voorrij kosten betalen, boven de 32 inch komen ze gratis aan huis. De verdere kosten komen als het niet mijn fout is voor samsung.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2011 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas komen ze niet aan huis maar de reparatie valt volledig onder de garantie.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2011 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

........Tv's tot en met 32 inch moet je brengen anders moet je voorrij kosten betalen, boven de 32 inch komen ze gratis aan huis.........

Klopt helemaal wat je schrijft: tot 32inch zijn ze tenslotte nog klein genoeg om zelf weg te brengen.

Op het web kom je behoorlijk wat van dezelfde klachten tegen en jouw klacht schijnt inderdaad met de voeding te maken te hebben. Beter dat het nu gebeurt dan na de garantieperiode.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2011 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ingrid,

Hetzelfde gebeurde laatst bij mijn Samsung TV. Het is bij opgelost door de nieuwste update te installeren. Deze kun je vinden op de Samsung website. Bestand downloaden en installeren op een USB stick, daarna uitvoeren door deze USB in de TV steken en het aanwezige bestand uit te voeren. Ik ga er nu vanuit dat dit op je TV kan. Hopelijk succes.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2011 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij heb je 2 jaar garantie bij samsung bel maar eens 0900 7267864 optie 2 (10cent per minuut).
Tenminste als je de aankoopbon nog bezit.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2011 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@francois, ik heb de nieuwste update al op mijn tv en voor sommige mensen: ik heb nog garantie en het wordt, als het niet mijn eigen schuld is, gemaakt.
En birdies ik wacht het af. zie mijn eerdere bijdrage.

Bedankt voor alle reacties.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2011 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

In mijn geval was de nieuwste update welke via de wireless verbinding aangeboden werd niet de nieuwste. Deze heb ik actief bij Samsung op moeten halen. Check in ieder geval of je de laatste firmware hebt via de Samsung website.

spooky01 schreef op woensdag 20 jul 2011, 18:08: @francois, ik heb de nieuwste update al op mijn tv en voor sommige mensen: ik heb nog garantie en het wordt, als het niet mijn eigen schuld is, gemaakt.
En birdies ik wacht het af. zie mijn eerdere bijdrage.

Bedankt voor alle reacties.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2011 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

spooky01 schreef op dinsdag 19 jul 2011, 18:32:
snah schreef op dinsdag 19 jul 2011, 17:54: Oh , ik had begrepen dat jij de tv voor reparatie naar selectro had gebracht .
Heeft samsung toen jij ze telefoneerde nog iets gezegd over garantie of kosten ?

Bij mijn zus was het kosteloos zelfs geen voorrijdkosten .

Ik moet wel voorrijd kosten betalen. Dat vind ik niet zo een groot probleem, als ze er dan maar wel wat aan doen

Je moet je niet zo onderdanig opstellen, zeg. Een jaar "oude" TV van
€ 999.00 waar, zoals al eerder gesteld is, heeft gewoon, bij iedere zaak 2 jaar garantie. En je hebt het over: dan koop ik maar een nieuwe als de reparatiekosten meer dan € 200.00 zijn. Kom op, dat ding moet gewoon gemaakt worden. Je hebt al handvatten aangereikt gekregen door contact op te nemen met Samsung, ik zou zeggen....doen!

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

IK had ongeveer hezelfde probleem is het de 40 inch 6000 serie?
Het probleem ligt aan de voeding,die unit moet vervangen worden,er zit 2 jaar garantie op de tv gewoon samsung bellen sturen ze een monteur.

Als die monteur het probleem kent is het zo gebeurt bij mij kende de monteur het probleem niet en nam hem mee en binnen paar dagen had ik hem terug,zonder extra kosten!

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi allemaal, de tv doet het weer (ik hoop dat hij het blijft doen). Ik heb hem vorige week gebracht en vandaag weer opgehaald, het was de voeding en hij is gratis gemaakt. Allemaal bedankt voor de adviezen en reacties.

Groetjes Ingrid

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Spooky01,

Ik lees dat jou tv uit viel. maar ging die ook vanzelf weer aan? Dit probleem heb ik namelijk. alleen mijn tv is van januari 2009. valt dus buiten de garantie om. heb vanavond een mail naar samsung gestuurd. ben benieuwd.

gr suzanne

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

superklaver schreef op woensdag 10 aug 2011, 20:38: Hallo Spooky01,

Ik lees dat jou tv uit viel. maar ging die ook vanzelf weer aan? Dit probleem heb ik namelijk. alleen mijn tv is van januari 2009. valt dus buiten de garantie om. heb vanavond een mail naar samsung gestuurd. ben benieuwd.

gr suzanne

Lees je alleen een eindcommentaar? Lekker slim, tenzij ik het allemaal niet meer begrijp?

ve
door verwijderd - Aug 20, 2011 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo, na 2 dagen ging de tv weer uit. Weer gebeld en de tv weer gebracht, nu hebben ze de printplaten vervangen en een "draadje" geen idee wat voor een. Mijn moeder had de tv weggebracht. Maar!! hij doet het weer, ik ben hier zeer blij mee en alles zonder extra kosten (behalve dan de kosten voor de benzine).

Groetjes Ingrid

@ superklaver heb je nog wat gehoord van samsung?

ve
door verwijderd - Aug 20, 2011 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ spooky1, dat is wel balen dat je weer terug kon met de tv. maar gelukkig doet die het weer. Ik heb contact gehad met samsung, amar omdat het buiten de garantie valt moet ik zelf een flink deel betalen. Minimaal 30 euro onderzoekskosten. en dan nog de reparatiekosten van max 125 euro. maar dat komt er dan nog bovenop.En ze geven pas een prijsopgaaf als het boven de 114 euro komt. En omdat de mediamarkt 40 kilometer verderop is dus ook nog 2 keer 80 km aan benzine en dan nog parkeerkosten. maar daar kunnen hun begrijpelijkerwijs niets aan doen. Ik heb dus even verder rondgevraagd. en vandaag de tv ter reparatie aangeboden aan een iemand anders. 15 euro onderzoekskosten die je terug krijgt als je accoord gaat met reparatie. is waarschijnlijk de voeding. en kwam onder de honderd euro uit. en kan dinsdag bellen voor de kosten en aangeven of ik het wil laten repareren. Dinsdag is hij namelijk pas weer open. En dan kan ik de tv of dinsdag of woensdag ophalen als het goed is. is 2 straten bij mij ouders vandaan. en tien minuten bij mij vandaan. dus is ook veel gemakkelijker. daar krijg ik ook 3 maanden garantie op het geleverde werk.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2011 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat word dus afwachten, ik hoop dat alles lukt. Laat nog even weten hoe het afloopt.

Groetjes Ingrid

ve
door verwijderd - Aug 20, 2011 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik laat het weten. gr suzanne

ve
door verwijderd - Aug 23, 2011 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

vandaag heb ik mijn tv weer opgehaald. Ze hebben niets kunnen vinden. Daar deed de tv het inderdaad ook goed. Heb het zelf gezien. Thuis dus nog maar geprobeerd. valt nog steeds af en toe uit. Nu ligt het waarschijnlijk aanhet snoer van de tv naar het stopcontact. Daar zit net te veel speling op. Gelukkig ligt het niet aan de tv zelf. Binnenkort maar een ander snoer aansluiten.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2011 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

.........Nu ligt het waarschijnlijk aanhet snoer van de tv naar het stopcontact........

Dit begrijp ik even niet??? Of heb je het over de coax kabel? Voordat je een t.v. weg brengt, is het wel zo verstandig eerst alle bekabeling te checken.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2011 om 23:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@superklaver , Zorg je wel voor een echt samsung snoer. Ben je er een tijdje bij geweest dat in de "winkel" je tv aan stond? Ging je tv trouwens in het begin uit of ook nadat je tv een tijdje aanstond.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 10:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

De tv ging alleen in het begin uit. Ben er bij geweest toen die aanstond. En de tv is een paar keer uit en weer aangezet. Daar deed de tv het gewoon goed. Ik heb van te voren verschillende dingen nagekenen. Ook of het niet aan de standby-killer lag. Maar dat was het ook niet. Ook heb ik alle snoeren nog goed aangedrukt. Als de tv het dan hetzelfde blijft doen, ga je ervan uit dat het ergens anders aan ligt. Helemaal als leek. Het was niet de coax kabel, maar het netwerksnoer. Heb er nu een ander op aangesloten en nu ging de tv wel goed aan.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ superklaver, ik hoop dat het euvel nu is opgelost.

Groetjes

ve
door verwijderd - Aug 26, 2011 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

De tv was toch nog niet goed. Hij is maar 1 keer goed aangegaan, maar daarna niet meer. Nu werd ik gisteren gebeld door de monteur dat hij nog eenzelfde tv had gehad met exact hetzelfde probleem. Dat vond hij dus erg vreemd. Omdat hij zelf niet kon vinden waar het aan lag heeft hij hulp bij gehaald. Het bleek toch aan de voeding te liggen. Dus gisteren de tv weer ter reparatie aangeboden en net weer opgehaald. Er bleken nu al 4 tv's van samsung met het zelfde euvel te staan. Nu ging de tv direct weer aan.