ro
door roben Aug 14, 2007 om 21:37
Elektronica & tv

Siemens Droger Siwatherm 7400

Na het starten van het programma stopt de machine regelmatig. Soms moet ik eerst de deur open en dicht doen en dan weer op de start knop drukken. Ik wil nu de schakelaar van de deur vervangen.

De deur zelf ligt er zo uit. De ombouw van de deur, waarachter het relais verstopt zit krijg ik echter niet los. Waarschijnlijk moet het console waar de klok en programma-instellingen in zitten er ook af, maar ook daar krijg ik (nog) geen beweging in.

Wie kan helpen?

2363 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 14, 2007 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is denk ik een andere mogelijkheid zoals ik ondervonden heb bij mijn wasmachine.
Ik blijf de deur aanduwen totdat de wasmachine start waarna ik de deur kan loslaten.
Proberen kan geen kwaad en kost alleen maar een beetje extra seconden energie.

Laat horen of dit gelukt is.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Aug 14, 2007 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte topic starter.

Mail me het e nummer en ik zal u verder helpen.

het is een heel gedoe maar meestal vervang je het deurrelais via de bovenkant.

Groet T

ve
door verwijderd - Aug 14, 2007 om 22:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@rob.

Deur relais heeft art nr 154213.

Op de tekening is niet duidelijk te zien hoe deze vervangen moet worden,het lijkt wel of het via de voorkant ook kan.

Mail me maar en ik stuur je een exploded vieuw.

reparatiehulp@hotmail.com.

groet T

ve
door verwijderd - Aug 15, 2007 om 09:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

De voeler van de deur met nr.154074 ziet er goed uit, daarom wil ik bij het contact komen. Het contact kan ik dan doormeten en eventueel tijdelijk doorverbinden om te kijken of dat de oplossing is. Je zal toch niet de hele machine uit elkaar moeten halen om bij die schakelaar te komen?

Rob

ve
door verwijderd - Aug 15, 2007 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij kan je er beter een monteur bij halen. Je maakt nu misschien meer stuk dan dat je heel maakt. Dus later nog hogere kosten dan bij het inroepen van een monteur.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2007 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een deurschakelaar dien je niet van de voorzijde te vervangen. Die rubbere rand zit er niet voor niets.

Om netjes bij de schakelaar te komen moet je de bovenzijde er afhalen en JA, je moet dan redelijk diep de machine in om er bij te komen. Haal je de rubbere ring toch los dan kun je er misschien iets gemakkelijker er bij komen maar de metale ring om die manchette vast te zetten moet ook weer GOED terug gezet worden en dat kan nog wel eens vrij lastig zijn.

Probeer het dus rustig van boven af te doen. Lukt het u niet wegens "te dikke handen" laat het dan uw vrouw of een dochter proberen. zij hebben meestal iets slankere handen waardoor het hun misschien wel makkelijker lukt.

veel suc6

ve
door verwijderd - Aug 15, 2007 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geloof niet dat er in een droger een manchet zit en ook geen metalen ring (klemband).Voorkant van de droger is tevens lagering van de trommel dus moeilijk te verwijderen.Probeer een een stukje tape op de voeler van de deur te wikkelen.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2007 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas dit help niet. Als ik met een schroevendraaier het contact geheel naar achteren duw blijft de droger doorlopen. Daarom wil ik de schakelaar vervangen.

[edit redactie]

ve
door verwijderd - Aug 15, 2007 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Toolboy,

Hierbij het E nummer: NRWT74000FG/02

FD 761100812

Groet,[edit redactie]

ve
door verwijderd - Aug 15, 2007 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas dit help niet. Als ik met een schroevendraaier het contact geheel naar achteren duw blijft de droger doorlopen. Daarom wil ik de schakelaar vervangen.

[edit redactie]

Als dat het geval is dan moet je misschien de voeler op de deur eens nakijken.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2007 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor alle antwoorden. Ik ga het komende weekend aan de slag.

[edit redactie]

ve
door verwijderd - Aug 15, 2007 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt, de trommel draait in nummer 233116 en dat is het voorste lagerhuis. Aan de voorkant van dit lager (compleet paneel) zit o.a. de schakelaar gemonteerd. Het paneel daarvoor met nummer 210159 moet worden verwijderd en daarvoor moet eerst het schakel console weg om bij de schroeven te komen.

[edit redactie]

ve
door verwijderd - Aug 16, 2007 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nope zeker geen manchet met knel ring.

Maar zeker wel een afdichtingsrubber.

Groet T

ve
door verwijderd - Aug 16, 2007 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klop, wel een afdichtingsring. Maar daar is het console nog niet mee los. En hoe moet dat?

ve
door verwijderd - Aug 16, 2007 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zit ook geen afdichtingsrubber om de trommel.Zit alleen in de deur.

Kan je van de bovenkant er niet bij dan moet hij helemaal gesloopt worden te beginnen bij de achterste lager,snaar eraf dan kan de trommel eruit.Vind trouwens wel een boel werk voor een mach.van twaalf jaar oud.Denk dat de viltrand (voorste lagering)ook behoorlijk versleten is.Kan je voelen ok.Ruimte onderkant trommel en bovenkant trommel binnenkant deur.Denk dat daar minimaal een cm verschil zit.Beter advies is laat het geld rollen en koop een nieuwe.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2007 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is een goed advies, jammer dat ik daar zelf niet op ben gekomen.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2007 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet je wat je doe zoek het maar uit.