kl
door klojo22 Jan 16, 2005 om 12:07
Elektronica & tv

Storing digitale tv

Sinds twee maanden heb ik via KPN digitale televisie over beeld kwaliteit heb ik niet te klagen, maar regelmatig zie ik stil staand beeld en valt het geluid weg. Dit geschiedt een fractie van een seconde.

Mijn ontvangst stekte slaat uit tot 80% en ontvangst kwaliteit 99% door verplaatsen van de antenne kan ik geen beter resultaat verkrijgen. Dit zelfde probleem doet zich voor bij ontvangst via de radio. Kan iemand mij zeggen wat de oorzaak hier van is en wat kan ik er aan doen dit te verbeteren.

976 6 Rapporteer

ma
door martin1 - Jan 16, 2005 om 14:48
346 Antwoorden / 4 Vragen

Een ontvangssterkte van 80% is in princiepe vrij laag. Je kunt overwegen om een buitenantenne te gebruiken, bijvoorbeeld van het merk funke. Dit is een weersbestendige, kleine (1,5* zo groot als de KPN binnenantenne) antenne die aan een buitenmuur bevestigd wordt. Kosten tussen de 45-75 euro, o.a. te koop bij BCC en mediamarkt. Het is overigens een antenne voor digitenne, maar dat is geen enkel probleem.

ol
door olympicton - Jan 31, 2005 om 13:49
63 Antwoorden / 16 Vragen

Hoi Martin.Als ik digitale ontvangst heb, hoort de provider toch te zorgen voor onbelemmerde ontvangst?Waarom heb ik anders digitaal gekozen.M.i. moet KPN zorgen dat de ontvangst verbetert,mist de ontvanger en de antenne goed zijn geïnstalleerd?

ed
door eddyv - Feb 9, 2005 om 08:24
5 Antwoorden / 4 Vragen

Tuurlijk moet de aanbieder jouw voldoende signaal aanbieden om goed tv te kunnen kijken. Maar er zal hoogstwaarschijnlijk een minimun niveau zijn. Dit zelfde geld nl voor kabel tv. Tevens is je signaalniveau erg afhankelijk van jouw specifieke lokatie. Woont iemand bv in een betonnen gebouw met veel betonijzer dan zal het signaalniveau ook afnemen. dit zou je kunnen testen door te kijken of je buiten wel goed ontvangst hebt. Mocht dit wel het geval zijn dan is de kpn niks aantemerken en zou ik toch een losse buitenantenne nemen.

succes

sa
door sammy79 - Mar 22, 2005 om 15:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ditzelfde probleem gehad. Het probleem is nu gedeeltelijk opgelost door de antenne hoger te plaatsen (staat nu bovenop de kast), maar de hoofdoorzaak is dat mijn antenne defect is. Dit kan je zien doordat het antennetype wel op actief staat in de instellingen, maar er geen groen lichtje brand op de antennevoet.

Kijk eens op pagina 71 van de handleiding, 2e vraag. Daar staat uitgelegd hoe je e.e.a. kan checken. Het makkelijkst is een avondje testen met een andere antenne als je meerdere decoders hebt.

Ik heb ondertussen met KPN contact gehad en die sturen mij een nieuwe antenne toe.

Mvg,

S@mmy

ve
door venro - Apr 18, 2005 om 16:57
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook met een ontvangst van ruim 90% en een kwaliteit van 100%, valt af en toe het geluid weg en treedt soms storing op. Vooral bij veel wind is dit het geval. Ondanks dat we antenne verlengd hebben en op de 1e etage geplaatst wat al een hele verbetering is.

Ook blijven er problemen met opnemen. Met de twindecoder wordt meestal een blauw scherm opgenomen. Na volledige reset gaat het een paar keer goed. KPN reageert niet op deze klacht.

Zodra zich een beter alternatief voordoet (zoals Versatel nu beloofd..) gaat Digitenne de deur uit.

holstein
door holstein - Apr 18, 2005 om 17:27
922 Antwoorden / 16 Vragen

Het zijn min of meer pulse storingen die invloed hebben doordat je signaal tè zwak is en dat probleem doet zich wel vaker voor....
Je zal volgens mij aan een hoger geplaatse of e.v.t. buitenantenne moeten gaan denken, want zo vlekkeloos als dat ze zeggen is het allemaal niet met die kleine flut antennes.....