to
door toon662 Apr 29, 2013 om 15:53
Elektronica & tv

Synchroon van beeld en geluid

Kan mij iemand helpen met een probleem.
Ik heb een nieuwe samsung tv gekocht, en deze aangesloten op de digitaal speler cisco van ziggo.
na 4 uur spelen lopen geluid en beeld niet meer synchroon, de eerst 4 uur wel.
wat kan hiervan de oorzaak zijn.

13152 14 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 29, 2013 om 16:38
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Je kijkt rechtstreeks of bijvoorbeeld gebruik gemaakt van de pauze mogelijkheid?

valerius-2
door valerius-2 - Apr 29, 2013 om 19:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Als het bij een pauze tijd of een doorspoel dan is het eenvoudig door even heel kort door te spoelen.
Dat helpt bij wel.

to
door toon662 - Apr 29, 2013 om 20:11
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Nee, dit gebeurt bij het gewoon tv digitaal kijken.

jansje
door jansje - May 1, 2013 om 11:37
131 Antwoorden / 14 Vragen
0

Dit probleem hebben wij ook. Ook Ziggo, maar hoor het hier van vrienden wel vaker. Het is echt vervelend, maar blijkt dat ze hier niets aan kunnen ( of willen ) doen.

labren
door labren - May 1, 2013 om 11:45
862 Antwoorden / 0 Vragen
0

dan moet je ziggo benaderen , wij kunnen dat van deze kant ook niet beoordelen

wi
door willum_1 - May 1, 2013 om 11:52
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heb je de cisco box en TV al een keer opnieuw geinstalleerd?
Probeer de diverse verbindingen tussen de cisco box en TV zoals scart, HDMI ,cinch pluggen (rood, wit geel) afzonderlijk. Als het beeld via een andere kabel loopt dan het geluid dan kan dit verschil ontstaan.
Check hierna de Cisco box ook eens met een andere tv. Of de TV met een dvd speler met HDMI
Succes

hendrikbos
door hendrikbos - May 1, 2013 om 11:59
113 Antwoorden / 22 Vragen
0

toon662,

Heb al wel eens op het gebruikersforum van Ziggo gekeken en/of de vraag daar voorgelegd?
Wanneer het een firmware probleem in de digitaal speler cisco van ziggo is, dan zul je vast niet de enige zijn met deze klacht.

Je kunt ongetwijfelt met de nieuwe Samsung TV het Digitenne signaal ontvangen; mits je er natuurlijk een (binnen)antenne op aangesloten hebt.
Heb je daarbij dan na 4 uur ook hetzelfde verschijnsel als bij de Ziggo? Indien dat zo is, dan is de TV niet goed.

Omdat de klacht zich pas zich na 4 uur toont, is het helaas met een DVD- of Blu-ray-speler niet mogelijk de TV uit te testen, omdat ik geen film ken die een speeldduur van 4 uur en langer heeft.

Succes!

de
door dewollf - May 1, 2013 om 12:15
54 Antwoorden / 0 Vragen
0

bij mijn cico ontvanger/recorder zit een optie om een vertraging/versnelling van ht beeld in te stellen.
ben het bij toeval tegengekomen bij doorscippen van het menu.
er zal ongetwijfeld ook wel in de gebruiksaanwijzing hierover staan.

ro
door rockroll - May 1, 2013 om 12:27
7 Antwoorden / 3 Vragen
0

door digitalisering is het beeld vaak een fractie later dan het geluid. J kunt het in het menu onder de naam LIP-SYNC het geluid iets langzamer of sneller instellen

gr
door gravin4 - May 1, 2013 om 12:42
52 Antwoorden / 19 Vragen
0

Bij mij helpt het terugzetten naar fabrieksinstellingen van de ontvanger bij de meeste "storingen."

sc
door scorpio311 - May 1, 2013 om 12:57
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

dit is heel eenvoudig op te lossen;

kaartje uit halen en weer in steken, of als dit niet helpt, decoderstekker uit stopcontact halen en weer insteken.

hareut
door hareut - May 1, 2013 om 13:25
16 Antwoorden / 4 Vragen
0

Veelal worden digitale TV,s via een HDMI kabel aan het digitale Cisco kastje aangesloten . Het beste is om tevens het geluid via de digitale uitgang van het Cisco kastje naar de TV te doen .via coax of laserkabeltjes ( glasvezel ) .

Mocht het geluid hierna nog niet synchroon met het beeld lopen ,dan kun je veelal bij de geluidsinstellingen van de TV de instelling vinden om te synchroniseren !

Succes

pierre60
door pierre60 - May 1, 2013 om 13:29
132 Antwoorden / 14 Vragen
0

Ik heb dat ook vaak en dan wissel ik even van zender en dan weer terug. Dan is weer alles in orde.
Dus als je Ned 1 op hebt staan moet je even naar Ned 2 en dan weer naar Ned 1. Bij mij helpt het tenminste. Succes!

ro
door ronsas - May 1, 2013 om 13:54
9 Antwoorden / 1 Vragen
0

Volgens mij wordt het bewust gedaan om de beelden een fractie later te verzenden zodat het commentaar veel directer aansluit op de beelden. In Engeland konden de bookies zo miljoenen verdienen omdat er gemanipuleerd werd met de beelden, die later kwamen dan het telefonische contact, zodat er nog snel een weddenschap gekocht kon worden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer

ni
nicmol - Jun 17, 2024 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen

Ik  heb eenderde van in de  tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw 
Ze zeiden dit

Goedemiddag, Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag. Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta ... Lees meer

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer