aq
door aquaman Nov 11, 2012 om 15:47
Elektronica & tv

Tarief meter elektrisch

Tijden dag en nachtstanden van de elektriciteits meter, schijnen niet altijd goed te lopen.
Ik zelf heb een dubbele meter, woonachtig in Zuid-Holland zijn de piek en dal tijden dan, werkdagen van 7.00 tot 23.00 uur hoogtarief, en van 23.00 tot 7.00 uur en in het weekende/feestdagen, daltarief.
Bij mij stond de meter op hoogtarief ipv laagtarief.
Bij wie is dit nog meer?

399 3 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Nov 11, 2012 om 16:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag aquaman,
Zit er in de meterkast geen klein kastje ergens met (bijv.) een rode en groene knop en dat je de groene moet indrukken voor het gebruik van daltarief of dat ergens anders zulke knopjes op zitten?
Anders zou ik even contact opnemen met het elektriciteitsbedrijf. Bij mij heeft het ook een keer niet goed gewerkt ondanks ingedrukte groene knop, toen bleek de fout bij het bedrijf te liggen en hebben ze dat daar direct hersteld.

vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 11, 2012 om 19:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het moet volkomen outmatisch worden omgezet maar het signaal hier voor komt dan niet bij u aan,meestal geven de schold aan de kabels niet goed zijn .

aq
door aquaman - Nov 12, 2012 om 11:36
3 Antwoorden / 2 Vragen

Als het goed is gebeurd dit automatisch.
Ben inmiddels er achter gekomen, dat 1 laagtarief is, en stand 2 hoogtarief is.