no
door northface Dec 26, 2016 om 11:23
Elektronica & tv

Toetsen blokkering Samsung S7 Edge deblokkeren overledende

Hallo,

Is het mogelijk om de de toetssen blokkering (patroon en of vingerafdruk) van een Samsung S7 edge te deblokkeren van iemand die is overleden, en waar je het patroon dus niet van kent.
Mijn broer is recentelijk overleden, en had deze telefoon nog maar sinds één maand, zijn vrouw en dochter willen dolgraag nog bij enkele dierbare dingen op de telefoon kunnen.

BVD

7473 9 Rapporteer

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Dec 26, 2016 om 11:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lijkt mij dat je deze vraag het beste kunt voorleggen aan Samsung support. Dat kan op verschillende manieren http://www.samsung.com/nl/info/contactus.html

Waarschijnlijk heeft Samsung wel een mogelijkheid om te deblokkeren, maar kan me voorstellen dat ze willen controleren dat de phone niet van diefstal afkomstig is.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 26, 2016 om 19:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat een lastige kwestie. Ik heb geen oplossing wel een tip.
Als je je telefoon deblokkeert dan kunnen in geval van een ongeval hulpdiensten iemand bellen uit je contactenlijst
Liefst het 1e contact als ice (in case of emergency) instellen.

Iemand die de telefoon zou vinden of stelen kan hem binnen 15 seconden helemaal leegmaken en vervolgens zelf gebruiken. Dus die blokkering is schijnveiligheid.

tijger1
door tijger1 - Dec 26, 2016 om 20:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die telefoon moet toch ook nog met een cijfercode gedeblokkeerd kunnen worden?

pi
door pieterwolters Dec 26, 2016 om 20:28
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als je die weet wel. Na een aantal mislukte vingerafdrukpogingen moet je de PIN geven.

tijger1
door tijger1 Dec 26, 2016 om 20:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Persoonlijk vind ik het niet zo slim om alles geheim te houden.

Cookies
door Cookies Dec 26, 2016 om 21:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Daarom houd ik het maar bij een pincode,  die kun je tenminste ergens noteren.

tijger1
door tijger1 Dec 26, 2016 om 22:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of aan iemand zeggen.

pi
door pieterwolters Dec 27, 2016 om 11:00
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Pardon? Gaan we nu promoten om PIN codes op te schrijven en te delen met anderen?

tijger1
door tijger1 Dec 27, 2016 om 11:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pieterwolters. Ja, uiteraard van je telefoon.

Cookies
door Cookies Dec 27, 2016 om 11:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, ik heb ALLE inloggegevens / pincodes toch echt opgeslagen op usb stick. Wel zo handig voor de nabestaanden. Als er ingebroken wordt, zullen de prioriteiten van die gasten niet liggen bij mijn begrafenispolissen.

tijger1
door tijger1 Dec 27, 2016 om 11:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ook, afgezien van mijn ING pas. Mijn kinderen weten mijn inlogcodes voor mobiel en I-pad. Dus mocht het nodig zijn, kunnen ze overal bij.

Ma
door Mat Matheij - Dec 26, 2016 om 20:49
986 Antwoorden / 3 Vragen

Een beveiliging heeft een doel. U had beter voor het overlijden de vingerafdruk kunnen uitschakelen. Echter kan er ook sprake zijn van een toegangscode hetwelk u inmiddels al had kunnen hebben. Vreemd dat dat niet is gebeurd immers bij elke inschakeling was enige vingerafdruk noodzakelijk. Uiteraard kunt u na overleggen van het overlijden de telefoon mogelijk via Samsung en diens inloggegevens deblokkeren.

tenormin
door tenormin Dec 26, 2016 om 21:02
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, dat is zeker het eerste waar men aan denkt: een vingerafdruk uitschakelen. ;-((

Ma
door Mat Matheij Dec 26, 2016 om 21:10
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is het eerste waar men aan denkt inderdaad tenzij het toestel in al die tijd niet is uitgeschakeld geweest. Ook een prettige kerst en ik heb toevallig ook een S7 Edge. Maar daar gaat het niet om. Helaas moet je vooraleer iemand overlijdt aan meerdere dingen denken. Daar heeft u blijkbaar geen Kaas van gegeten.

tenormin
door tenormin Dec 26, 2016 om 21:56
16847 Antwoorden / 108 Vragen

"Geen kaas van gegeten hebben"? Teveel kaas. Leest u a.u.b. eerst iets echt voordat u reageert. Als die telefoon pas een maand in gebruik was, zal het overlijden ook heel onverwachts zijn geweest. Vreselijk. Dus: mijn reactie "dat is het eerste waar men aan denkt" niet zo vreemd. @MM

tijger1
door tijger1 Dec 26, 2016 om 22:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Ik zie het al voor me. Partner overlijdt onverwachts, gauw met zijn vinger de telefoon ontgrendelen en die vingerafdruk uitschakelen. Tenslotte heb je, of in ieder geval MM niets anders aan je hoofd.

Cookies
door Cookies Dec 26, 2016 om 23:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ook nog even snel vragen, welke vinger hij gebruikte. Veel volslagen onzinnige antwoorden van MM voorbij zien komen, maar deze staat met stip op 1.

tijger1
door tijger1 Dec 26, 2016 om 23:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. +10

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 27, 2016 om 00:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@mm breng je S7 een volop beveiligd langs, geef me een 20 seconden en ik beheer het apparaat.
Lees mijn bijdrage eens en leer waarom hulpdiensten hier letterlijk doodziek van worden.

Ma
door Mat Matheij Dec 29, 2016 om 19:39
986 Antwoorden / 3 Vragen

Sommige antwoorden kunnen verkeerd worden geinterpreteerd. Bij onverwacht overlijden zijn meerdere zaken iets waar je niet over denkt. Wanneer dat wel zo is moet je aan meerdere zeker niet plezierige zaken denken. Daarvan is de mobiele telefoon met vingerafdruk of inlogcode er een van.

tijger1
door tijger1 Dec 29, 2016 om 19:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mm. Waar hebt u het nu over. Gauw de telefoon ontgrendelen met een vinger van de overledene soms? Hou toch op.:-((

ha
door halex Dec 30, 2016 om 08:52
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Stuitend dat u op deze manier TS de les probeert te lezen @MM. TS wil graag weten of nabestaanden nog bij, voor hun waardevolle, informatie kunnen en u geeft ze een tik op de vingers. Hoe haalt u het in uw hoofd.

Ma
door Mat Matheij Jan 4, 2017 om 18:41
986 Antwoorden / 3 Vragen

Je moet helaas voor nabestaanden ruim tevoren zaken regelen. Dat is vervelend mogelijk voor sommige nabestaanden door het verdriet onmogelijk maar dan moet je een derde daarvoor aanstellen. De boodschapper neerhalen is ook stuitend. De antwoorden nog erger. (tijger1 en ook anderen)

reflecs
door reflecs Jan 4, 2017 om 21:44
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ongelooflijk. ___Ik had een reactie willen schrijven, maar dat heeft geen enkele zin. Ik ga de redactie vragen het antwoord te verwijderen.

aurora1
door aurora1 Jan 4, 2017 om 22:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@MM bent u nu echt niet goed bij uw hoofd? U moet zich schamen en flink ook!

Ma
door Mat Matheij Jan 4, 2017 om 22:13
986 Antwoorden / 3 Vragen

LEES wat er staat en niet dat er niet staat. Er is geen sprake van ook maar enig disrespect. Het overlijden van een dierbaar persoon is moeilijk genoeg daardoor worden de meest noodzakelijke acties helaas vergeten. Er staat ook een advies bij.

tijger1
door tijger1 Jan 4, 2017 om 22:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mm. Iemand is overleden. Er is geen actie meer mogelijk. U bent echt van het padje af.

Ma
door Mat Matheij Jan 4, 2017 om 22:29
986 Antwoorden / 3 Vragen

Lees commentaar onder TS.

Redacteur
door Redacteur Jan 5, 2017 om 09:20
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Dit debat loopt lang genoeg nu, laten we het hierbij laten. Graag alleen reageren als het een antwoord betreft op de vraag.

De redactie

Ma
door Mat Matheij Jan 6, 2017 om 22:33
986 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft volkomen gelijk. Het debat is en was zinloos en vooral niet bedoeld om mensen te kwetsen doch te waarschuwen hetgeen er bij overlijden van je dierbare toch geregeld moet worden. Eenieder op dit forum alsook thans redactie een gelukkig Nieuwjaar.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Dec 26, 2016 om 21:37
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nortface ,

Allereerst gecondoleerd met het overlijden van uw broer .

Misschien heeft u hier iets aan , als u het Google account van uw broer weet , klik op de rode regel .

https://www.androidplanet.nl/tips/patroon-vergeten/

no
door northface - Dec 26, 2016 om 21:55
11 Antwoorden / 4 Vragen

Mat Matheij:

U kunt beter even nadenken voordat u zo,n wrang en veroordelend antwoordt geeft.
Het overlijden was nogal onverwacht en plotseling,je kunt toch moeilijk iedere dag vragen aan iemand om zijn of haar beveiliging te verwijderen want misschien komt die gene wel nooit meer thuis!

Ma
door Mat Matheij Jan 4, 2017 om 22:22
986 Antwoorden / 3 Vragen

Het antwoord was allerminst wrang bedoeld. Alsook niet veroordelend. Wanneer het overlijden plotseling was en niet tevoren bekend. Ik ging ervan uit dat uw famililid althans enige tijd ziek was. Alsdan hoe wrang ook moet je sommige zaken tijdig regelen. Dat heb ikzelf helaas mogen ondervinden. Ik hoop dat het inmiddels is gelukt de telefoon te (laten) deblokkeren. Gecondoleerd met het overlijden van uw familielid.

no
door northface - Dec 26, 2016 om 21:58
11 Antwoorden / 4 Vragen

marita5

Bedankt voor u mede leven, daar kunnen anderen een voorbeeld aan nemen.
Tevens bedankt voor het antwoord, zal het doorsturen aan mijn schoonzus en nichtje wellicht kunnen ze hier iets mee.

marita5
door marita5 Dec 27, 2016 om 08:59
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Northface , graag gedaan , hopelijk werkt de oplossing . de reactie van @Mat Matheij kunt u beter negeren , heeft wel vaker van die onnozele antwoorden , hij / of zij weet niet beter , slaat nergens op en is ongepast ..

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 27, 2016 om 12:41
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Is er bij u een Samsung winkel (of The Phone House) in de buurt? Ga daar heen voor de oplossing. Of ook:
Ga na of de bij de telefoon geleverde instructies met ook deblokkeringscode vindbaar zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 27, 2016 om 12:41
16885 Antwoorden / 202 Vragen

ps. en gecondoleerd, zou ik bijna vergeten.